Pensionstalling beginnen/overnemen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Pensionstalling beginnen/overnemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-02 19:43

Na een aantal jaren zeer commercieel (verkoop binnendienst) bezig geweest te zijn in een branche die me niet echt trekt (electronisch componenten), heb ik besloten dat ik wat wil gaan doen met mijn hobby/grote liefde. Ik wil graag een pensionstalling beginnen, danwel overnemen. Wie heeft hier ervaring mee en wil dit met mij delen? Hoe zit het met een ondernemingsplan etc. Heeft iemand goede ideeen over een opleiding die ik moet gaan volgen? Ik sta nog echt helemaal aan het begin van mijn "droom" en hoop dat iemand mij wil helpen/adviseren. Helaas kan ik niet terecht bij de eigenaresse van de stal waar ik zelf sta, want die heeft helemaal geen verstand van paarden en heeft de stal via een erfenis gekregen.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 21:51

Om te beginnen is het denk ik niet echt een droom. Het is keihard werken.
Ik denk dat je jezelf kritisch moet afvragen wat je belangrijk vind voor je paard en dat je dat in een pensionstal moet zoeken (als je er eentje overneemt). Kun je eigenlijk zo kant-en-klare pensionstallen kopen? Verward

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 00:25

kost veel hoor,moet je eigen inleg voor hebben en dan nog eens een hypotheek.Ga anders een naar de kamer van koophandel en haal eens een starterspakket kost niet veel hoor.Daar in staat wat je allemaal op papier moet hebben staan.Als je dat hebt gedaan moet je naar een acountant(zeker doen hoor dat helpt bij de bank).Maar goed heb je alles eenmaal op papier dan weet je in ieder geval wat je voor geld je nodig hebt en of het haalbaar is.Wil je een complete stal overnemen(huren dat kost tussen de 3000 en 5000 euro per maand) dan kan dat maar je kunt beter overkopen of zelf opzetten.Ik hoop dat ik je wat op weg heb geholpen.Ik weet ook niet wat jij precies in je hoofd hebt,maar ga daarom een starterpakket halen dan weet je in ieder geval hoe je er een beetje voorstaat.Jij vult namelijk alles naar eigen wens in en kunt als je klaar bent kijken of je het doorzet of niet.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 00:29

je hebt trouwens in de paarden niet altijd een opleiding nodig hoor.Bv niet voor een handelstal,pensionstal(geloof ik)dressuur of springstal.Manege geloof ik weer wel,maar wat precies weet ik niet.Vroeger moest je je middenstand hebben maar nu hoeft dat in de paarden niet meer.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 00:30

als je nog iets wil weten stuur je me gewoon een pbtje

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 00:37

Haha!
Laatst bijgewerkt door PhiaBink op 29-11-02 01:21, in het totaal 1 keer bewerkt

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-02 12:10

Bedankt voor jullie reacties. Ik weet dat het hard werken is, heb zelf nu een paard op een pensionstalling waar echt niets voor je gedaan wordt. Ik zal bedrijf Ornamex opzoeken en een keer kijken, dank je wel. Je zegt dat je nu een kleine pensionstalling hebt? Over hoeveel paarden praat je dan en dit is oa gefinancieerd nav je ondernemingsplan?
Mijn partner is juist degene die mij het goede zetje heeft gegeven. Ik ben gewoon niet op mijn plaats in een bedrijf achter de computer, te oud (vind ik) om nog een aantal jaren een opleiding te doen.

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-02 12:14

Hoi Phiabink, Ormanex ziet er interessant uit. Alleen ligt de site van de hogeschool plat. Ik probeer later nogmaals

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 21:49


FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 22:11

Een pensionstal is echt hartstikke leuk maar ik ben het eens met Phia.Lees alle berichten op Bokt maar eens na over pensionstallen.Er zijn maar weinig mensen die echt naar hun zin staan.Je moet inderdaad tegen een stootje kunnen en hard worden.Ook is het heel hard werken om alles op orde te houden en ook in de weekenden en tijdens de feestdagen zul je moeten werken.Wij zelf zijn met Oud en Nieuw nog nooit weggeweest maar vieren het thuis.Voor twaalven zijn we op stal en blijven daar tot minstens een uur.Is er een paard van een klant ziek,dan gaan we 's nachts er altijd uit om te kijken.En je doet het inderdaad nooit goed.Toch zou ik het voor geen goud meer willen missen.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 21:54

Haha!
Laatst bijgewerkt door PhiaBink op 30-11-02 00:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 09:15

phia jij hebt je stal inderdaad prima in orde, en de paarden komen echt niets tekort.
Er zijn echter ook andere pensionhouders, en als ik veel geld moet betalen voor mijn stalling, wens ik ook dat de pensionhouder zich aan de afspraken houdt!!
Wij zijn "onder valse voorwendselen" naar onze stal gelokt. Er werd een prijs vastgesteld, en binnen 2 maanden, hup een verhoging van 15%, nou ik kan je zeggen dat dat bij mij behoorlijke wrevel opwekt, ik voel me dan lichtelijk ge"kl......t" en bij de neus genomen. De paarden zouden elke middag slobber krijgen, dat gebeurd dus ook niet. Als wij zelf niet komen, zijn de stallen smerig en goor, heel anders dus als bij jou. Nou zijn wij zelf echt niet te beroerd om de stallen te doen hoor, dat doen we zelfs graag, maar ikheb dus medelijden met de , nog maar 2 pension paardjes, die er staan, waarvan de eigenaresse net bevallen is, en die geen aandacht krijgen, en waarvan wij de stal van ellende maar vaakgenoeg doen!!
Wat betreft adviezen,... ja wij krijgen die ook geregeld, de adviezen waar ik wat aan heb die neem ik mee, daar doe ik wat mee, maar de adviezen waar ik volgens mij niets aan heb, leg ik netjes naast me neer, het gaat per slot om mijn paard, en wat mijn paard betreft ben ik de hoofdbepalende.
Ik wil hier alleen mee aangeven dat het niet altijd aan de pensionklant ligt!!