wie heeft zijn paard buiten staan met dit noodweer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

wie heeft zijn paard buiten staan met dit noodweer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 11:53

Vroeg me af of jullie ook je paarden met deze storm buiten zetten. Die van mij geeft er niets om en wil juist graag naar buiten. Haal hem wel na een paar uur weer binnen.

Ben ik nou dom bezig? Maar ik vind het zo zielig hem nu de hele dag binnen te houden, dat is hij niet gewend en snapt dat ook niet.

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 11:58

Mijnes staan nog 24 uur per dag buiten.
En dat blijven ze ook, ze hebben wel de gelegenheid om te schuilen hoor.
Ik vind het niet zielig hoor.
Ik wil wedden dat die van mij niet eens in de schuilhut staan, maar gewoon op het land .
Een paar uurtjes buiten kan echt geen kwaad, worden ze hard van .

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 12:05

Die van mij houd er niet van om buiten te staan, maar hij moet van mij. Hoe slecht het weer ook is, hij gaat naar buiten (behalve als het onweert of keihard hagelt)

Caira
Berichten: 26056
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 12:06

irish staat overdag ook buiten hoor!! die is zo zwaar die waait echt niet weg!!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 12:07

Bij ons blijft vandaag alles op stal. Dat zouden ze ivm met de wedstrijd sowieso vandaag toch al blijven, maar ze staan aan het bos. En er komen toch al met enige regelmaat takken omlaag dus ik vind het alleen maar fijn. Ik heb Laiser net we even in de buitenbak gedaan, zodat hij toch eventjes wat beweging had en kon dollen.
Maar nu staat hij weer veilig en warm in zijn stal.

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 12:19

zolang het maar droog is vind die van mij het prima om buiten te staan. Die wind maakt hem niets uit.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 12:22

Die van mij staat ook nog 24 uur per dag buiten. Hij kan zelf wel naar binnen maar dat doet ie niet!

Interesseert hem niks een beetje storm.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 12:25

Yorghos en Renzo staan normaal 24/7 buiten. Vandaag bekijk ik even hoe het gaat en haal ik ze evt. binnen tot de storm gaat liggen. Dit ivm rondvliegende takken enzo...

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 12:26

Die van mij staat wel binnen... Hij mag van mij op zich wel naar buiten, maar dat regelen de stalhouders, daar bemoei ik me niet mee, die weten wel wat goed voor hem is, zodra het mooi weer is komt hij wel buiten..
Als ze buiten staan en het begint te regenen blijven ze wel gewoon buiten, hij heeft een regendeken op dus (200 gr.)

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 12:28

bij mij gaat ie zo heel even naar buiten, om hem even en beetje uit te luchten. We staan omringt met hele hoge bomen, en Keltic word helemaal gek van wind. Dan gaat ie helemaal uit zijn dak, dus een beetje te veel risico.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 12:29

die van mij staan overdag nog gewoon buiten hoor!behalve als t heeeel hard regent, of hagelt of onweert.
ze waaien echt niet weg!en er staan bij ons vrij weinig bomen langs de wei dus ze zullen ook niet snel een afgewaaide tak ofzo tegen zich aankrijgen!

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 12:30

Als het goed is staat Amadeus ook gewoon in de wei... Da's fijn, daar mag ik hem zo uit vissen...

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 12:39

Tindra staat dag en nacht buiten, in een weiland zonder schuilstal en zonder bomen..
Ach, nou ja, tis een ijslander, dus ze overleefd het wel.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 13:12

Die van mij heb ik een uurtje geleden buiten gekwakt.*LOL*
Ze kunnen beschutting vinden bij de bomen die rondom het weiland staan maar ze staan gewoon middenin te grazen.
Tja op stal vermaken ze zich ook nieten in de wei wel.
Wel zijn ze veel aan het rennen en bokken met die wind

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 13:27

die van mij(haffies) staan ook gewoon buiten, ze zoeken niet eens beschutting, lopen de laatste plukje gras af te haffelen.....

Frederieke

Berichten: 444
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Zonhoven (Limburg,Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 13:36

Jelle hebben vandaag ook maar binnen gelaten ivm rondvliegende takken of onze hindernissen die kunnen omwaaien maar zodra het weer even goed is laat ik hem even los !!!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 13:42

Buiten uiteraard. Ben net nog bij Udinde "op visite" geweest. Ik was de enige die het weer verschrikkelijk vond, de dames en de heren hadden het prima naar hun zin tussen de duintjes!

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 13:42

Bij ons gaan ze overdag altijd naar buiten, weer of geen weer. Een aantal hebben inmiddels wel een dek op. Binnen zouden ze alleen maar vervelend worden, want ze zijn er gewoon aan gewend buiten te staan.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 13:44

Oh Gammie vind het wel lekker volgens mij. Ik was met hem aan het halster aan het uitstappen in het bosje en hij geeft geen zier om het gebulder. Maar hij had hard gewerkt dus veel gezweet en moest hij van mij weer op stal.

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 13:50

die van mij staan nu in de buitenstal (grote ruimte met een dak en een stukje beschutting) maar ik ga ze zo naar buiten gooien (wel in de bak anders gaat het weiland naar de knoppen)
Ze zullen het niet fijn vinden maar daar heb ik niks mee te maken
Na een uurtje of 2 haal ik ze weer binnen als ze dan nog niet weg gewaait zijn. Haha!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 13:55

Het waait hier aan de kust behoorlijk pittig, maar heb ze toch naar buiten gedaan. Het zijn paarden en ze waaien niet weg. Het enige wat ik niet hoop is dat ze takken tegen zich aan krijgen, maar aangezien ze met hun kont in de wind staan en lekker aan het grazen zijn maak ik mij niet zo'n zorgen. Laat ze maar lekker uitwaaien, worden ze hard van.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 14:00

Ik heb de paarden maar binnen gezet, ze staan nu op de bak omdat het weiland echt te nat is, en dan staan ze alleen maar in een hoekje met hun hoofd laag... Nu staan ze lekker op stal kunnen ze ook lekker hooi eten, want in de bak vliegt dat overal heen. Ze gaan zo nog wel even naar buiten, anders worden ze gek denk ik, staan normaal wel altijd buiten.

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 14:12

Ik heb mijn paard zojuist binnen gezet. Hij heeft 3 uurtjes buiten gelopen. Minder wat hij gewend is maar het is niet anders. Ik ga zodadelijk nl. weg en vind het onverantwoord om mijn paard zonder toezicht buiten te hebben met deze storm.

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 14:19

Ook ik heb de paarden net naar de inloopstal gebracht...kunnen ze en buiten en binnen staan...wat ze willen. Mundil vindt dit windje wel lekker geloof ik. Mijn vriendin (waar de paarden aan huis staan) moest weg en om ze nou zonder toezicht tussen de afbrekende takken te laten staan...

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 14:32

Lucien staat buiten en kan naar binnen als hij dat wil. Maar hij blijft toch altijd buiten staan.