Werkbandages / peesbeschermers

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-01 15:32

Ik gebruik eigenlijk altijd peesbeschermers, maar ik zie ook regelmatig ruiters met gewone bandages. Peesbeschermers beschermen alleen tegen aantikken door de achterhoeven, en bandages bieden ook ondersteuning, klopt dit? Ik vind het mooi uitzien, bandages in de kleur van het zadeldekje/schjabrak, maar ik heb wel eens gehoord dat een paard gewend raakt aan de bandages en dan als het ware niet meer goed zonder deze kan, omdat de benen dan te zwak zijn doordat ze aan de ondersteuning gewend zijn geraakt. Hoe denken jullie hierover?

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-01 18:53

Ze kunnen er inderdaad teveel aan wennen, dus teveel ermee rijden is niet goed.
Het is zo dat de meeste endurance ruiters die 160 km rijden, geen beenbescherming gebruiken. Zegt misschien al genoeg?

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-01 19:57

Ik weet het niet meer hoor.. Gaaaap Hoor van alle kanten tegenstrijdige verhalen. Ik rijd dus maar niet met bandages, maar toen ikd at wel deed waren z'n benen altijd wel mooi dun. Aan de andere kant lijkt het me dat als jij zelf je been inzwachteld met rekverband, dat dat ook niet al te geod is iedere keer??

Ik sta met mn handen in het haar wat dat betreft. WIe verlost ons.. hihi

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-01 19:57

Ik weet het niet meer hoor.. Gaaaap Hoor van alle kanten tegenstrijdige verhalen. Ik rijd dus maar niet met bandages, maar toen ikd at wel deed waren z'n benen altijd wel mooi dun. Aan de andere kant lijkt het me dat als jij zelf je been inzwachteld met rekverband, dat dat ook niet al te geod is iedere keer??

Ik sta met mn handen in het haar wat dat betreft. WIe verlost ons.. hihi

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-01 20:49

Ik heb ook gehoord, van iemand die de cursus van NHS ( ofzo ) deed, dat het eigenlijk niet zo veel uitmaakte... Verward

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-01 22:56

yep, maar hier ook; ten zegt niet doen, Jippie zegt; kan geen kwaad. Veearts zegt; niet doen, andere vindt het niet erg. Verward Verward Verward

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-01 23:27

Idd, de ene veearts zegt niet doen, bandages, die van mij vindt het onbegrijpelijk als ik zonder rijd. Nogmaals hal ik hier het stukje van Sonja Gademan aan die sinds ze bij Sjef Janssen traint, die stomme lapjes weg moest doen en met bandages moet rijden.
Ik weet ook niet wat wijsheid is, maar als je met bandages rijdt, doe er dan goede lappen onder en niet zo op het been, want dan kan je de bloedtoevoer te makkelijk verstoren.