Toekomstplannen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Toekomstplannen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-02 22:24

Ik heb met mijn vader afgesproken een bedrijf in de paardenbizz te beginnen. Hoe en wat weten we nog niet, hebben we nog alle tijd voor.

Mijn vader wil op zijn 45e stoppen met zijn werk, over 7 jaar, en voor die tijd zich hebben verdiept in het management en de paardenhouderij en dergelijke. Na die tijd ben ook ik klaar met school en mijn paardenopleiding, en dan is het dus de bedoeling iets samen te beginnen. Uiteraard duurt dit nog even, en zal er nog heel wat aan vooraf gaan, maar het idee is er. We willen een kleine fokkerij, Volbloed Arabieren of paarden die gefokt zijn met als doel Endurance, met een pensionstal. Daarnaast wil ik bevoegd zijn les te geven, en willen we een ruitershop op het terrein. Klinkt allemaal erg mooi, en onwaarschijnlijk, maar zoals het er nu voor staat is het financieel tegen die tijd goed te realiseren.

Maar, ik vroeg me af wie van jullie ook zulke plannen heeft, of heeft gehad en wat er in de loop der jaren van over is gebleven? Ben benieuwd..

Groetjes Mandy

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.


Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-02 13:08

Veel geld zal er inderdaad nooit uitkomen. Maar goed, zolang het genoeg is om de paarden van alle nodige luxe te voorzien, en zelf dagelijks eten hebben en kleren kunnen kopen, hoef ik niet zo nodig hele goudmijnen te hebben. Wij zullen het ook vooral doen omdat het gewoon onze droom is, niet om het geld, dan word ik wel dokter of rechter ofzo Haha!

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-02 23:04

Niet alleen de Arabierenwereld.. De hele paardenwereld. Voor een beetje fokmerrie of dekhengst met papieren ben je al gauw een rib kwijt, om het zo maar te zeggen Lachen Daarom is het inderdaad voordeliger met 1 of 2 merries te beginnen, en een dekhengst, en zo verder fokken. Al krijg je dan weer eerder te maken met inteelt en dergelijke.. Ach ja, het blijft moeilijk..

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-02 12:10

Kais schreef:
Je mag eerst wel 'n startkapitaaltje bij elkaar hebben weten te krijgen of zo'n goede baan hebben (dat willen we allemaal wel Knipoog) dat je 'n lening af kunt sluiten


En dat hebben we dus. Mijn vader heeft een erg goede baan, mijn moeder ook. Mijn moeder werkt met hypotheken, en heeft het een en ander al uitgezocht. Zoals het er nu voorstaat, is het financieel dus realiseerbaar.

Steef, wat bedoel je met ´instelling veranderen´? Ik snap niet dat dat samen opgaat met het hebben van een sponser?

Groetjes

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Team_Sublime en 129 bezoekers