Het is een E-pony, hij is 1,54 hoog en heeft NRPS papier (vader: romeo boy ox, moeder greetje). Hij komt uit 1996, dit jaar 9 geworden en het is een ruin. Hij heeft 3 goede basisgangen, met vaak een 8 voor de uitgestrekte stap en een fijne galop. Draf is ook vrij ruim. Voor de rest heb ik mooie resultaten met hem gehaald:
*NL kampioen carroussel 2004
*clubkampioen 2004 - 2005 (dus nu nog steeds, met M1 dressuur en M springen)
*kringkampioen M1
*5e op de gelderse in de M1 (stond bij 1 jury op 1e plaats andere 8e)
*1e reserve voor gelderse M2, mocht er maar 1 door.
*2e op NK huntchase, parcour met enge maar niet hele hoge hindernissen (estafette)
Ik ben in 2 jaar tijd van niets naar M2 dressuur en M springen gereden. Hij heeft ook nog een kleine blessure gehad, maar omdat ik niet wist wat hij had heb ik 3 maanden tussendoor niet gestart (last van spieren in zijn schouder, niets ernstigs, na behandeling weer helemaal weg). Fysiotherapeut vond het een goede sportpony, net zoals enkele jury´s die het op mijn protocol hebben gezet. Ook heb ik een oefencross gedaan, pakte hij best goed aan en vond hij best leuk! Ik zou hem niet eerder verkopen voor ik een winstpunt in de Z1 heb. Wel een minpuntje: het is zeker geen beginnerspony en hij zet zich niet altijd de volle 100% voor je in, Het is gewoon een dominante pony, die een duidelijke baas moet hebben die hem goed consequent rijdt. Voor de rest ik rij er ook mee in het bos, en in principe is niets te gek om met hem te doen, zonder zadel, rengalopje over de dijk door de waterbak of gewoon lekker op wedstrijd, alles is best. Ik ga niet vertellen wat de aankoopprijs is, maar ben erg benieuwd naar de prijs die jullie denken. Overigens is hij toen alleen klinisch gekeurd, en dat was goed.
foto`s:
draf:

puttenspringwedstrijd, 1.00-1.10

putten springwedstrijd

tijdens crosstraining

ook tijdens de crosstraing:

drafje

wijken

galop

stap:

brand maar los: hoeveel denken jullie dat ik krijg als ik mijn pony verkoop?