Scheren en de wei in?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Scheren en de wei in?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-02 15:36

Nicolai heeft behoorlijk veel haar. Het is echt een teddy beertje.
Maar met een half uurtje licht werk is hij toch wel behoorlijk nat (vooral op zijn borst en tussen zijn voorbenen)
Dat kan dus wat worden als we echt aan het werk gaan.
Ik zit er over te denken om hem te scheren, maar............... hij gaat overdag wel de wei op. Hij wordt nerveus als hij binnen moet staan en hij geniet zo op het land.


Wie heeft er ervaring mee? Wel of niet scheren? Jachtstreep of helemaal scheren?
Anders wordt het gewoon zijn nieuwe Anky deken Kwijl (met een onderdeken als hij het koud blijkt te hebben) en evt een halsdingetje (kan even niet op de naam komen Gaaaap )

Wat denken jullie??

Op zoek naar de zon!!!


Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-02 07:23

Toppie!! Aan deze antwoorden heb ik idd wat Haha!

En idd Nic is sinds zondag pas bij ons op stal. Hij had wel een deken om, maar een vrij dun ding. We hebben dus meteen een nieuwe deken gekocht. Ik moet zeggen dat die nieuwe dekens van Anky erg prettig zijn. Niet specifiek omdat het van Anky is, maar het gewoon een perfecte kwaliteit is en er dus zo'n thermolaag in zit:

Ook voor je paard zoek je comfort en bescherming bij alle weers-
omstandigheden. De ANKY® paardendekens zijn eveneens van de nieuwste hightech materialen gemaakt en zijn licht van gewicht. Net zoals de kleding zijn de dekens ook gemaakt volgens het drie lagen systeem, dat bescherming en comfort biedt in alle weersomstandigheden.

De top onder de dekens van de ANKY® Technical Casuals range is de All Weather Turn Out Blanket. Deze deken heeft een perfecte pasvorm en door de speciale constructie van de singels blijft de deken altijd recht liggen, ook als een paard net gerold heeft in de wei. De eerste laag heeft een hoog zweetopnemend vermogen en houdt het paard droog. De ThermoLite® tussenvoering zorgt voor een perfecte isolatie. De derde laag beschermt tenslotte tegen alle weersinvloeden, maar is toch ademend. De deken is 100% waterdicht en winddicht (ook op de naden)


Hier moet hij dus wel de winter mee doorkomen, ook als hij geschoren is. Eventueel als het erg koud is een onderdeken.

Moet hij een halsdingetje om als hij geschoren is en naar buiten gaat?? Of maak ik er nu een mietje van?? Schijnheilig

Thanx!!!!

Op zoek naar de zon!!!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lui_, Ubermetrics en 29 bezoekers