Pikeur Lugana of Mondoni Africa?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-01 16:12

Ik wil een nieuwe WIITE rijbroek kopen, maar omdat ik alleen onderling eens een wedstrijdje rij wil ik geen dure. Normaal heb ik altijd de Pikeur Fugosa maar dan met leren zitvlak, die kost 350,-, dat wil ik niet uitgeven voor een witte. Nu zie ik in de Divoza catalogus een Pikeur staan met leren zitvlak die niet zo duur is, namelijk de Pikeur Lugana, 219,95. Heeft iemand dit model en bevalt het? Ik kan natuurlijk ook eens de Mondoni Africa bestellen voor 139,95, maar omdat ik een moeilijk model heb ben ik dan bang dat ze toch weer niet lekker zit. Geef me maar eens wat tips! Ik heb een lang lijf (1.80) dus ik moet altijd een lengte maat, heeft Mondoni lengtematen? Ik heb daarnaast een hele smalle taille tov mijn heupen, dus dat is ook een probleem.

By the way, die Pikeur Lugana staat wel in de catalogus van dit jaar, maar niet op de internetpagina?!?
_________________
Nog steeds een z.g.a.n. DRESSUURZADEL te koop!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Suus op 2001-06-13 16:16 ]</font>

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 17:00

Ik heb een cavallo met leren zitvlak. kost ook 'maar' 199 gulden. Ik heb die ook in de gewone broeken en vind ze erg fijn zitten. als je twijfeld zal ik gewoon ergens gaan passen hoor.

Hoewel je kan het natuurlijk nog altijd terugsturen.

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 17:22

Ik heb de pikeur Lugana in het wit en mocca. Ik vind ze best goed zitten, je hebt veel grip en ze gaan ook makkelijk in de wasmachine. Ze stof ziet er heel stevig uit met een fleece achtige binnenkant. Ze rekken alleen haast niet dus je moet wel precies de goede maat hebben. In het begin zat mijn broek daardoor een beetje stug, vooral bij m`n knieen maar naar mate ik hem vaker droeg ging ie steeds lekkerder zitten en nu is het mijn favoriete broek. Je kunt ze bestellen met extra lange pijpen. Ik heb best lange benen en ben ongeveer 1.68 m. Maat 26Lang (of 38L) zit mij als gegoten. Ik heb de lugana dus in wit en mocca en allebei in de zelfde maat alleen de witte zit ruimer Verward
Voor de prijs vind ik het en goede broek.
Hieronder een foto waar ik de witte pikeur lugana aanheb. Beetje vage foto maar ach.... Lachen

[img]../upload/134/rijbroek.jpg[/img]

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 22:46

Ik ben 1.78 en de enige broek die mij past ,en dan ook echt past ,is de pikeur Janette maat 76(is 38 lengtemaat ),andere merken of andere modellen hebben allemaal te korte benen! Ook de lengtematen .Ik rijd liever in een wat duurdere broek die past ,dan in zo,n kuitebijter.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-01 13:46

De Mondoni Africa is vrij kort. Ik ben niet al te groot (1,69m) maar hij is voor mij al aan de korte kant!

groetjes Mieke

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-01 15:58

Maar de mondoni africa is er ook in lengte maten! Ik vind het persoonlijk een heerlijke broek voor een prima prijs!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-01 22:34

Ik heb zowel de pikeur, eurostar en mondini met leren zitvlak. Ze bevallen me allen prima en vind de mondini een prima broek voor een prima prijsje.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-01 16:20

Citaat:
Op 2001-06-14 15:58, schreef Riëtte:
Maar de mondoni africa is er ook in lengte maten! Ik vind het persoonlijk een heerlijke broek voor een prima prijs!


De Mondoni's zijn er niet in lengtematen, maar ze vallen over het algemeen wel langer dan bijvoorbeeld Eurostar. Over het algemeen zitten ze mooi en vallen normaal. Eurostar valt over het algemeen vrij klein uit.
Die Pikeur Lugana is ook een hele mooie broek, zeker voor die prijs, tis wel Pikeur. Deze broeken zijn er alleen in lengtematen (tenminste bij Divoza).

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-01 16:15

ik heb een gewone eurostar ik rij toch 'nog niet' zo veel wedstrijden.
heb alleen 2x meegedaan aan wedstrijden op de manege dat was wel groot sucses ik vond het wel heel erg gaaf enzo enzo enzo enzo...
ik zou pas mee gaan doen met mijn verzorg paard maar toen begon de mkz dus kon het niet Boos! Boos! Boos! maar ik ga als het goed is wel starten met haar maar ze is precies 2cm te klein en werd er veel gezegt dat ze eigenlijk te klein was om bij de paarden te starten en bij de pony's kon het niet meer omdat het baasje van haar al 18 was geweest maar ik kan nu nog wel bij de pony's starten ze is ook van de week gechipt

marjolein

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-01 21:50

Waarom koop je niet gewoon die ene goedkope van divoza? Die wil ik ook kopen en is onder de 100,- weet niet welk merk...