als je paard je niet vertrouwt?heb hulp nodig!aub!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

als je paard je niet vertrouwt?heb hulp nodig!aub!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-02 19:35

hallo, ik heb sinds een goed jaar een springpaard gekregen. het enigste probleem is dat ze niet springt. en waarom weet ik nu niet. ze is heel goed in de omgang maar de mensen zeggen dat ze me uitprobeert en ziet hoe ver ze geraakt bij mij. en dat wil ik niet, ik wou altijd een heel speciale band met mijn paard zodat dat niemand heeft,zoals je veel in de films altijd ziet Tong uitsteken. maar daar gaat het niet over. als ik thuis spring, springt ze altijd super, maar op jumping stopt ze altijd, de hindernissen zijn echt niet bangelijk, of niet te hoog, ze houdt van het springen enz. ik denk dat ze me niet genoeg vertrouwd. of kan dat niet? ik ben altijd heel lief tegen haar of probeert ze me uit? weet iemand misschien aan wat het ligt? ik wil echt verder met haar gaan.

vele groetjes van tlove!
Laatst bijgewerkt door Tlove op 27-10-02 15:01, in het totaal 2 keer bewerkt


Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-02 19:47

ze is zeker niet bang! er heeft al es iemand een jumpig gedaan met haar en dat was reuze! daarom hebben we ze gekocht. ik probeer ook zo min mogelijk nerveus en gespannen te zijn maar ik begin te beseffen dat ze toch altijd gaat stoppen en heb geen hoop meer!

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-02 19:58

morgen doe ik weer een jumping, ik zal zien oe ze het er van afbrengt! ook zegt iedereen dat ik het zelf moet kunnen en gaan dus niet op haar rijden! iedere keer voor ik start geef ik 2 tikken op haar achterhand,dan springt ze de eerste 2-3 sprongen super en dan stopt ze weer. morgen zet ik alles op alles, nuja, ik ga het toch proberen Knipoog!

rust zacht Charlie.
if you loose yourself, your courage soon wil follow, so be strong tonight ... I'v got nothing left, just an empty heart.
nieuwe fotos in mn profiel!!!


Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-02 16:22

manon: voor ik begin geef ik altijd een tik, dan begint ze super. waar ik rijd zeggen ze namelijk ook dat ik ze te veel verwen en dat ik strenger moet zijn. maar ik zie haar nu eenmaal graag. ik kan soms niet slaan op haar Lachen ik weet dat het niet goed is maar ik ben bang dat ze me dan niet meer vertrouwd of graag ziet.

groetjes Tlove

rust zacht Charlie.
if you loose yourself, your courage soon wil follow, so be strong tonight ... I'v got nothing left, just an empty heart.
nieuwe fotos in mn profiel!!!

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-02 16:25

ik ben vandaag op jumping geweest; het was super. de eerste keer was ik foutloos en 12de; ik deed 2 keer mee. de 2de keer was het weer van dat, niet meer willen springen; dus ik was uitgesloten. het was een hindernis vlak aan de uitgang; wat deed ik nu verkeerd?

groetjes Tlove

rust zacht Charlie.
if you loose yourself, your courage soon wil follow, so be strong tonight ... I'v got nothing left, just an empty heart.
nieuwe fotos in mn profiel!!!

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-02 18:47

das leuk, ze zeggen wel van sla erop endan sla ik met alle macht (wel nog altijd niet super hard hoor) en dan rij ik opnieuw aan en ze stopt opnieuw ddan nog een tik en opnieuw aanrijden maar springen doet ze niet! meestal is dat een hindernis aan de uitgang. ik kan et niets aan doen! thuis is ze altijd super braaf en ik merk link dat ze me als baas ziet totdat we op jumping gaan... ze is waarschijnlij gewoon koppig?!

rust zacht Charlie.
if you loose yourself, your courage soon wil follow, so be strong tonight ... I'v got nothing left, just an empty heart.
nieuwe fotos in mn profiel!!!

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-02 19:13

ik heb een hele tijd geleden al een oefenparcours gesprongen thuis. ze heeft 1 keer een parcours gesprongen met iemand anders en toen had ze 1 stop. we waren ook van plan om deze winter op oefenjumping te gaan. misschien ziet ze me niete als baas, wat kun je doenopdat ze je wel als baas zou zien??,

groetjs Tlove

rust zacht Charlie.
if you loose yourself, your courage soon wil follow, so be strong tonight ... I'v got nothing left, just an empty heart.
nieuwe fotos in mn profiel!!!

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-02 20:12

je kunt ze moeilijk doodslaa tot ze zich overgeeft! dat gaat toch niet of wil ik niet doen.

rust zacht Charlie.
if you loose yourself, your courage soon wil follow, so be strong tonight ... I'v got nothing left, just an empty heart.
nieuwe fotos in mn profiel!!!

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-02 20:34

ok, ,de laatste ben ik eerlijk gezegd zeer veel verstrengd tegen haar, maar ik zie paardjes zo graag dat ik ze moeilijk kan slaan. als het nodig is doe ik het wel hoor, zeker op jumping ben ik xtra streng. alane, jou tips zal ik zeker gebruiken! en tinkerlover: dat zal ik ook zeker onthouden, bedankt, misschien is dit een stapje dichter naar het leiderschap en de overwinning van me.

groetjes Tlove

rust zacht Charlie.
if you loose yourself, your courage soon wil follow, so be strong tonight ... I'v got nothing left, just an empty heart.
nieuwe fotos in mn profiel!!!

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-02 16:56

vandaag was het een ramp op mn paard!! ik gaf een tik omdat ze haar niet gedraagde en ze gaf daar dan zo een bok op dat ik nog een tik gaf omdat ik diegenen ben die het laatste woord heeft. ze bokt weer en ik sla deze keer echt hard, ze blijft bokken enik blijf slaan! ze kijkt me aan en doet me voelen dat als ik nog 1 keer sla dat ze me er werkelijk gaat afsmijten enik blijf slaan, ze bokt verschrikkelijk dat ik heel scheef hang en moeite heb om erop te blijven zitten. ik geef niet op en sla weer waarop zij antwoord: nog 1 keer en ik smijt je eraf stukje mens(zo kwam het echt over!) ze bokt daar enorm en steigert en ik val met een plaf op de grond en heb haar teugels nog vast, rap rechtstaan en ze trekt achteruit en ik trek terug. ik kruip er weer op en start het gevecht weer, elke keer bokt ze uit volle macht en ik probeer alles om er op te blijven zitten. en ik blijf slaan en ziij blijft bokken. ze wordt moe en ik ook. heel bezweet en met haar laatste krachten wil ze toch de overwining halen maar ik ook. dan geeft ze nog een enorme bok en steigert weer en ik kom nog es terecht op de gronddd. ik kruip er weer op en start opnieuw, nu heeft ze genoeg van bokken en stromt met mij de hele piste rond. ik zit er gewoon wat op te sjungelen en hoop er niet van te vallen. dan is me moe en stopt ze, ik stap ze uit en verzorg haar nog wat achter het rijden. ze hangt met hfaar hoofd op de kettingen en kijkt zo zielig van waarom deed je dat en ik probeer haar te vertellen dat zij begonnen is. dan denk je bij jezelf: wat heb ik toch gedaan? en ik weet dat het morgen weer van dat gaat zij als ik ga beginnen met een tik te geven. wat gebeurt er toch??? wat gaat er in haar hoofd om? ? ik voel me zo... leeg.ik heb haar gekwetst maar zij mij ook. wat nu?

rust zacht Charlie.
if you loose yourself, your courage soon wil follow, so be strong tonight ... I'v got nothing left, just an empty heart.
nieuwe fotos in mn profiel!!!

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-02 14:38

straks ga ik rijden, ik zit er mee in en ben een beetje ongerust over hoe ze zal reageren, moet ik ze weer slaan en mn tijd nemen om te winnen? of ze moe is of ni?

rust zacht Charlie.
if you loose yourself, your courage soon wil follow, so be strong tonight ... I'v got nothing left, just an empty heart.
nieuwe fotos in mn profiel!!!

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-02 08:35

ja, gisteren heb ik echt doorgeslaan tot ze stopte; ze was heel bezweet maar ik ook. ze stond te beven op haar benen. ik heb er zo een spijt van. waarom??? ik hoop dat ze vrijdag alles vergeten is. fre was er niet zondag, daarom heb ik de tijd genomen enbeloond als ze niet bokte. toch zit ik er mee in. ik droomde vanacht dat er iemand kwam en dat ik mocht wensen wat ik wou; ik wenste dat ik en T een stel waren en geen baas en mindere, ik wenste geen geld, enkel een beste band met T. die gast eeft dat dan gedaan en ze deed alles voor me,zij vertrouwde mij en ik haar. echt een stel. but i just was dreaming. maar als ik er al over droom ben ik er ook al in mijn slaap mee bezig.

ik weet nog altijd niet wat te doen.

rust zacht Charlie.
if you loose yourself, your courage soon wil follow, so be strong tonight ... I'v got nothing left, just an empty heart.
nieuwe fotos in mn profiel!!!

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-02 09:56

Alane schreef:
Laat het springen het springen wezen....
Stop daar een poosje mee, en concentreer je op dressuur, bouw zo'n een band van vertrouwen op...
Ga veel wandelen en poetsen....

Dat bokken als reactie op je tik met de zweep zou ook protest kunnen zijn, mischien in jouw ogen wel terecht maar in de ogen van je paardje niet.

Je schrijft ze gedroeg zich niet, wat deed ze dan verkeerd?

En wat zeggen je ouders hiervan? en je instructeur?

rust zacht Charlie.
if you loose yourself, your courage soon wil follow, so be strong tonight ... I'v got nothing left, just an empty heart.
nieuwe fotos in mn profiel!!!

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-02 10:03

alane schreef:
Je schrijft ze gedroeg zich niet, wat deed ze dan verkeerd?
als ze stapt is alles goed! als ik in draf wil wil ze niet ik geef enorm benen en als laatste geef ik een tik en dan krijg ik eenbok.
dus gewoon om in draf te gaan anders wil ze niet!

ik durf mn ouders het niet zeggen, ik ben bang dat ze haar dan verkopen, en dat wil ik ni, hetis mn eerste paardje .

ik heb geenechte instructeur. ik zit op een privéstal. er is daar 1 internationale ruiter maar die is week in week uit weg en 's avonds heel laat heeft ie les. maar dan mag ik niet gaan van mn ouders. het is niet dicht maar ook niet heel ver.

soms draaft ze onmiddelijk aan en soms niet, hangt af van haar stemming denk ik. hij heeft het wel 1 keer gezien en zei van laat je niet doen en als ze bokt, sla terug, nu,dat doe ik dus.
enik doe het liefst als niemand het ziet, wat denken ze niet als je zo je paard slaat???

rust zacht Charlie.
if you loose yourself, your courage soon wil follow, so be strong tonight ... I'v got nothing left, just an empty heart.
nieuwe fotos in mn profiel!!!

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-02 10:32

ik rijd al sinds mijn 7 jaar op gewone manège paarden. ik heb mijn eigen paard zo'n 1 jaar en een half. in het begin was het ook zo. dan washet weg. dan wou ze niet meer galoperen, dan ben ik beginnen mijn zweep te gebruiken, dan gzlopeerde ze weer. nu wil ze weer niet meer draven en gehoorzamen in het algemeen. en ze komt in opstand. ik krijg soms les van hem maar dan is het springles, hij is een springruiter en als ze moet springen luistert ze wel thuis. ze springt graag maar op parcours stop ze. ingewikkeld paardje, raar maar waar. en thuis trket ze ook naar de sprong toe. maar op parcours is het meestal de hindernis aan de uitgang die iet lukt, ook hindernissen midden in het parcours. ZE HEEFT GEWOON GEEN RESPECT VOOR ME EN DOET HAAR IEGEN ZIN. maar volgens mij helpt slaan met de zweep ook niet en krijgt ze dan haatgevoelens tegenover me. maar waar ik rij zeggen ze dat ik moet salaa. maar wat ik moet doen weet ik niet, ik doe gewoon wat ze zeggen, ook al helpt het niet!

rust zacht Charlie.
if you loose yourself, your courage soon wil follow, so be strong tonight ... I'v got nothing left, just an empty heart.
nieuwe fotos in mn profiel!!!

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-02 10:33

ik rijd al sinds mijn 7 jaar op gewone manège paarden. ik heb mijn eigen paard zo'n 1 jaar en een half. in het begin was het ook zo. dan washet weg. dan wou ze niet meer galoperen, dan ben ik beginnen mijn zweep te gebruiken, dan gzlopeerde ze weer. nu wil ze weer niet meer draven en gehoorzamen in het algemeen. en ze komt in opstand. ik krijg soms les van hem maar dan is het springles, hij is een springruiter en als ze moet springen luistert ze wel thuis. ze springt graag maar op parcours stop ze. ingewikkeld paardje, raar maar waar. en thuis trket ze ook naar de sprong toe. maar op parcours is het meestal de hindernis aan de uitgang die iet lukt, ook hindernissen midden in het parcours. ZE HEEFT GEWOON GEEN RESPECT VOOR ME EN DOET HAAR IEGEN ZIN. maar volgens mij helpt slaan met de zweep ook niet en krijgt ze dan haatgevoelens tegenover me. maar waar ik rij zeggen ze dat ik moet salaa. maar wat ik moet doen weet ik niet, ik doe gewoon wat ze zeggen, ook al helpt het niet!

rust zacht Charlie.
if you loose yourself, your courage soon wil follow, so be strong tonight ... I'v got nothing left, just an empty heart.
nieuwe fotos in mn profiel!!!

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-02 08:58

Alane schreef:
Stop daar een poosje mee, en concentreer je op dressuur, bouw zo'n een band van vertrouwen op...

ik heb vandaag gemerkt dat dat helemaal weg is. van het moment dat ik mijn hand verplaatste om mij teugels te herpakken. sprong ze naar links als ik mn hand rechts verpakte; en naar rechts als ik mijn linkse hand verplaatste. ze stond gewoon heel te beven. ik moet n weer van nul beginnen. heeft iemand tips of dit als eens meegemaakt en weet wat je moet dan.

groetjes Tlove

rust zacht Charlie.
if you loose yourself, your courage soon wil follow, so be strong tonight ... I'v got nothing left, just an empty heart.
nieuwe fotos in mn profiel!!!

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-02 21:07

Djeda schreef: koop eens een boek van emiel voest. ik heb daar een video van en ik zeg eerlijk, het helpt echt! maar sinds kort is de bodem in de piste veranderd en ik deed eens weer wat voest en toen kwamen ze zeggen van: geen vrijheid meer in de nieuwe piste. dus dat kan ik vergeten. ze zeggen: doe het in de weide maar dan eet ze alleen maar gras en benik haar aandacht kwijt.

dat is eigenlijk een zeer goed idee renske!! maar ik zit er mee in dat ik ze zonder zweep niet vooruit krijg maar eigenlijk is het de moeite waard om te proberen he! ik dank je echt! echt, bedankt!!! ik ga echt geduldig zijn, echt proberen alles rustig duidelijk te maken. en dan, als dat gelukt is? wat moet ik dan doen? weer harder gaan werken??? of eerst springen?

ik woon in België, meer bepaald in zwevegem, dicht bij kortrijk. als je dat niet kent, in west- vlaanderen. dan meer gent, dan kortrijk, dan zwevegem, ik weet niet of je dat kent?!

groetjes Tlove, en bedankt!!!!!!!

rust zacht Charlie.
if you loose yourself, your courage soon wil follow, so be strong tonight ... I'v got nothing left, just an empty heart.
nieuwe fotos in mn profiel!!!

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-02 13:08

weet er misschien nog iemand anders wat te doen???

rust zacht Charlie.
if you loose yourself, your courage soon wil follow, so be strong tonight ... I'v got nothing left, just an empty heart.
nieuwe fotos in mn profiel!!!

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-02 12:37

gisteren heb ik dressuur gereden, gewoon met mn zweep en als ze niet vooruit ging of niet wou luisteren toonde ik ze van pas op he, je moet nog altijd luisteren! op de diagonaal deed ik uitgestrekte draf, ze ging geweldig! van verzameld naar uitgestrekt en terug, super! in het begin heb ik misschlieln 1 of 2 tikjes moeten geven en al het geen wat er achter kwam was beloning. volgens mij als we zo blijven verderdoen, gaan we er wel weer komen! het neemt naturlijk tijd in, maar ik geloof dat het kan. gisteren liep ze zelfs met haar staart hoog, ze had plezier. hoe lang het niet geleden is dat ze dat nog gedaan heeft, ze liep altijd gewoon en nu plaatste haar staart zo mooi, dat heeft me echt een warm gevoel vanbinnen ik blijf nu rustig aandoen en dresuur rijden, we komen er wel. vandaag ga ik ze lekker poetsen en praten tegen haar over morgen, want dan gaan we naar de zee! hopelijk lukt het wat!

bedankt!!
groetjes Tlove( en de love is back!!)

rust zacht Charlie.
if you loose yourself, your courage soon wil follow, so be strong tonight ... I'v got nothing left, just an empty heart.
nieuwe fotos in mn profiel!!!

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-02 18:33

k, bedankt renske! hopelijk word het zalig morgen.

groetjes

rust zacht Charlie.
if you loose yourself, your courage soon wil follow, so be strong tonight ... I'v got nothing left, just an empty heart.
nieuwe fotos in mn profiel!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot, Trendiction, Ubermetrics en 35 bezoekers