Kan een paard je herkennen na een aantal jaar?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Kan een paard je herkennen na een aantal jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-02 15:45

Toen ik 12 was, heeft mijn vader een setlandhengstje (veulen) voor me gekocht, omdat ik altijd om een pony zeurde. Mijn ouders hadden geen verstand van paarden en ik reed 1 keer per week op een manege.

De pony (Nick) kwam in de achtertuin te staan en ik was er dolgelukkig mee. Ik deed er ook al vanalles mee, alleen rijden nog net niet Frusty ). Nick en ik waren onafscheidelijk.

Maar na 1,5 jaar begon Nick te puberen en een echt hengstje te worden. Hij viel je aan in de wei en hij was vervelend. Op een gegeven moment durfde ik er niet meer bij. Nick was eenzaam en het weitje was helemaal vetrapt en kaalgegeten. We besloten om hem weg te doen. We hebben hem toen gegeven aan een mevrouw in Wenum Wiesel. Ik ben hem toen nog altijd blijven bezoeken en door die mevrouw werd hij goed opgevoed en aangepakt. Zij veranderde zijn naam in Sylfester
Toen hij 3 was, heb ik hem beleerd voor een wagentje en het ging hardstikke goed.

Maar die mevrouw had hem ineens verkocht naar manege Pothoven. Hij loopt nu in de lessen voor kinderen van 3 tot 6 jaar en ze zijn erg tevreden over hem.

Nick is inmiddels 6 jaar. Ik ging hem laatst weer opzoeken en hij stond in een klein weitje met andere shetties. Hij kwam als enige naar me toe en toen ik weer de wei uitging, liep hij achter me aan en bleef hij bij het hek staan kijken. Het was zo'n raar moment, ik heb er gewoon echt staan janken, omdat ik zo trots ben op wat hij is geworden. Hij bleef naar me kijken, ook toen ik in de auto stapte en toen ik wegreed ging hij weer verder met eten.

Ik vond het zo'n speciaal moment, Nick ik mis je en ik wil je terug...

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 15:55

Ik geloof zeker dat dat kan.
Ik moet gelijk denken aan die tekenfilm Black Beauty Haha!
Ik denk dat als je een goede band met dat ppaardje hebt gehad dat dat zeker blijft hangen, maar ook wanneer een paard slechte ervaringen heeft met iemand en zijn stem weer hoort........
Ja, ik geloof dat.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 16:00

hoi, het kan dat ie je herkent heeft. ik heb het zelf eens gehad met een paard (belg) waarmee ik 3 jaar gewerkt had. ik was daar 2 jaar niet meer geweest en toen ik kwam en floot ging dat hoofd omhoog en zag je haar kijken van waar is ze ik hoorde haar toch. en toen ze me zag kwam ze er direct aan lopen en knuffelen. en pepermuntjes eten Vork Vingers aflikken daar was ze altijd verzot op.

het gevoel wat je dan krijgt is....... net wat je zegt om te janken dat ze je toch niet vergeten zijn en dat je ze toch eigenlijk wel erg mist.
gr.

pmarena

Berichten: 48102
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 17:33

Absoluut hoor .

Zo is het Shetlandertje dat bij m'n oude pony stond ook nog steeds alert op m'n fluitje dat ik gebruikte om hun naar het hek te roepen.
En dat beestje heeft er maar een half jaartje ofzo bijgestaan.
Ook als ik gewoon wat tegen haar klets zie je die blik van herkenning.

Is al een jaar of 4 geleden en had dat diertje ook al bijna net zolang niet meer gezien Haha!

Ook de pony's waarvan een vriendin van mij er 1 huurde , die reageren ook nog steeds op m'n fluitje , wel grappig Lachen
Is toch ook al goed 5 jaar geleden.

En op de manege , Jip (van Marije_jiplover zeg maar Tong uitsteken ) was mijn minst favoriete pony , altijd zo lomp en vervelend met uitmesten , maar die hinnikte zelfs jaren later nog spontaan naar me als ik heel af en toe weer eens bij m'n favoriete pony ging kijken.
Ik deed niks maar toch begon hij dan al te hinniken , wel grappig zeker gezien dat ik het eigenlijk maar een lomperd vond Lachen

Ook m'n favoriete pony daar als ik er nog eens bij ging kijken , 3 keer klakken zoals ik altijd deed en het beestje leefde helemaal op Lovers

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 19:12

Ik ben ervan overtuigt dat hij kan herkennen. Het ene paard heeft het alleen meer dan een ander.
Een de eigenares van een van mijn bijrijd paarden heeft een keer het tegendeel meegemaakt.
Roets is een erg jaloers paard... als je hem geen aandacht geeft word hij kwaad, en als andere paarden 'zijn' merrie aandachtgeven draait hij helemaal door. Maar die eigenaresse was dus helemaal dol op hem, en ze is onwijs lief voor haar paarden, maar om een bepaalde reden moest ze hem toch verkopen. Ze had er onwijs veel spijt van, en een half jaar later kocht ze hem terug.
Ze wilde hem van het land pakken waar hij dat halve jaar gestaan had, en hij probeerde haar te bijten en te slaan. Haar vriend mocht er wel bij... en iedereen, alleen zij niet. Later was alles weer normaal, maar ik vond het zo´n apart verhaal. Hij herkende haar dus wel degelijk.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 21:36

Dat kan echt wel hoor. Ik ben een half jaar geleden met mn instructiemiep meegeweest naar haar 1e paard, die ze 5 jaar geleden heeft verkocht. Paard heette bij haar MonCherie, maar op papier Ilonka oid, zo werd ze ook genoemd door de nieuwe eigenaar die haar dus al 5 jaar hadden. We kwamen die stal in paard kijkt een keer, maar gaat weer eten, dus Natas zegt 'Monsje!' (dat was altijd haar roepnaam), en hupsakee, hoofd omhoog, koppie uit de stal. T paardje deed tegen mij (vreemde) ook heel anders dan tegen Natas, ik denk echt wel dat ze haar herkende. We hebben het hele verhaal op video, dus we hebben het naderhand ook nog kunnen zien.

Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 21:45

oh dat hoop ik dat ze dat kunnen want met mijn vorige pony had ik een hele hechte band en naar 1.5 jaar ga ik er weer naar toe dus ik zie wel.

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 22:05

Het kan echt hoor!

Vorige week nog meegemaakt. Het meisje wat Remy regelmatig gereden heeft en helemaal gek op hem was kwam ons bezoeken. Remy had haar een half jaar niet gezien en zij was qua uiterlijk best een beetje veranderd.
Toen ze de geng in kwam lopen zag ik dat Remy haar herkende. Echt grappig.....

Het kan dus echt wel !

Debbiedee
Berichten: 467
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 08:52

Zeker weten, toen ik mijn pony naar 10 jaar weer vond stopte ze met eten(het is een echte vreetzak) kwam naar me toen en ging met haar hoofd tegen me aanstaan om te knuffelen en daar houd ze normaal echt niet van, ze is 10 min bij me blijven staan die mensen waar ze van was waren stom verbaasd. toen ik de dag erna kwam hinnekte ze toen ik haar naam riep (ze heten daar anders, maar ik riep de naam die ze bij mij had).
als ik nu op het pad kom waar we vroeger gingen galloperen springt ze direct aan zonder dat ik iets doe.
Dus ik weet zeker dat Cheval me nog herkende en vermoed ook dat ze blij is dat ze weer bij mij is, het is net of ze nooit weg is geweest Haha! .

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 12:10

Ik denk dat een paard je ook wel kan herkennen na een paar jaar, zeker als je er echt een band mee hebt gehad.

Ik zag Skippy nadat ze was verhuisd was voor de eerste keer weer na een jaar, toen herkende ze me ook. Toen ik haar riep, kwam ze gelijk naar me toe om te kroelen en een kusje te geven. Vooral die kusjes, dat doet ze alleen bij mij Lovers Daarom weet ik gewoon dat een paard je kan herkennen als je ze lang niet hebt gezien...

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 12:22

Jawel hoor..

Ik heb een fjord verzorgd waar ik een supergoede band mee had.. Toen ik na 2 jaar ging kijken bij haar herkende ze me meteen en kwam ze naar het hek.. Echt sweet hoor Lovers Haha! Gelukkig staat ze ook behoorlijk dichtbij, dus af en toe als ik via de pont ga bij ons, dan rij ik er nog wel eens langs.. Haha!