wie haar/zijn paard rijd er hier met hoefschoenen aan?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

divaatje71

wie haar/zijn paard rijd er hier met hoefschoenen aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 19:47

Ik zit eraan te denken om mijn paard binnenkort op hoefschoenen te zetten[om t zo maar ff te noemen]. Momenteel heeft ze geen ijzers[ook nooit gehad] maar ze loopt toch vaker gevoeliger op de hoeven vooral omdat ik noodgedwongen veel op asfalt rijd. Dus lijkt mij de hoefschoen een ideale oplossing! Maar misschien zitten er net zo goed nadelen aan de schoen. Dus ben ik wel benieuwd naar jullie reacties en ervaringen en ook of de merken onderling mogelijk verschillen! Alle tips en info is van harte welkom.Groetjes Sylvia.

lizjuhh

Re: wie haar/zijn paard rijd er hier met hoefschoenen aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 21:08

hey,
de merensen die bij me verozrgpaard staan lopen ook op hoefschoenen. Ze zijn altijd beslagen geweest en hebben ritten gelopen enzo op de weg. Nu lopen ze bijna nooit meer op de weg en zijn de hoeven ook aardig zacht geworden en kort door al het beslaan. De eigenaar is nu een cursus aan het doen voor hety natuurlijk hoefbekappen, en om de overgang te compenseren krijgen ze de schoenen aan wanneer we de weg opgaan. In principe moeten de hoeven straks weer zo hard zijn dat ze af en toe wel op het asfalt kunnen lopen zonder schoenen.
Het scheelt geld van de hoefsmid, dit is een eenmalige uitgave. Je bent wel even wat langer bezig om weg te komen maar dat went... het is ook handig dat je losse onderdelen kan bestellen.

Verder weet ik er even niks over te vertellen Haha!

groetjes, lizzy

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 08:56

De eigenaresse van mijn verzorgpony had die, maar telkens als ze ging rijden vlogen ze af.

Suusiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 23:03

Hey! Ik rijd bij Lizjuhh op stal!
Inderdaad, ze zien er super uit maar tijdens buitenritten vliegen ze er bij 1 pony af. Hij raakt sowieso vaak zijn voeten aan en tijdens de galop zijn de daar kennelijk niet tegen bestand.
Weet iemand of dit wel zou mogen??
Want ze zijn nou niet bepaald goedkoop...

lizjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 09:33

Hey, het beroerde is dus ook dat er 1 schoen dus echt kwijt is, ligt ergens in het hoge gras/sloot (ghgh heb zelfs in de sloot gestaan om te zoeken)
die moet weer opnieuw besteld worden, gelukkig net de maat bekeken...
Bij de ene pony bleven ze wel zitten en de ander heeft ze beide uitgetrapt (hij had alleen voor aan omdat er achter strijklappen op moesten.)
Maar goed, ik denk dus dat het niet zou mogen!
Heb trouwens nooit opgemerkt dat hij 'normaal' ook zn voorvoeten aantikt.
Heeft iemand dit ook en wat hebben jullie gedaan als oplossing?

lizjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 16:36

Vandaag dus weer naar buiten geweest, en ik reed op het paard dat ik normaal altijd reed die heeft gewoon ijzers, maar het andere paard dat meeging wel op schoenen. En er is er dus weer 1 uitgegaan, ik vind het dus steeds minder handig worden die schoenen maja

brechje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 18:31

Ik ga voor mijn trekpaard ook schoenen laten aanmeten, ze kan niet zonder ijzers op het asfalt met de wagen (slijt heel erg hard, ookal heeft ze hele harde en gezonde voeten) en dus gaan wij op schoenen over! Ik laat ze aanmeten, omdat naast het niet passen van de voorgemaakt, ze ook helemaal op maat worden gemaakt (dit kan ook heel erg schelen bij het verliezen van de schoenen)

aam_mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 18:43

als je hoefschoenen hebt moet je wel op letten dat de hoeven altijd goed bijgevijlt worden, een vriendin van mij haar paard past der hoefschoenen niet meer en daardoor kan ze dus niet meer rijden (paard heeft erge gevoelige hoeven!) en als de hoefschoenen niet goed passen krijg je ze of niet aan of ze vallen met draven of galoperen eraf.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 19:28

Ik heb hoefschoenen van Marquis en ik wil bij dit paard nooit meer wat anders. Als ze de goede maat hebben verlies je ze dus echt niet. (is wel eens gebeurt na 't bekappen, gelukkig loopt hij dan meteen onregelmatig dus ik vind ze altijd weer terug. Afkloppen)
Ik kan er mee door de duinen, door het water, de modder, helling op, helling af noem maar op. Ze zijn niet moeilijk aan en uit te doen en alle onderdelen zijn te vervangen.

Maar ga maar even zoeken met de zoekfunktie want er zijn hierover al tig topics geweest.

lizjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 20:12

De maat is goed en de eigenaar heeft zelf een cursus natuurlijk hoefbekappen gedaan en houdt ze dus zelf bij. Maar de tijd zal het leren

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 21:16

mrie schreef:
Maar ga maar even zoeken met de zoekfunktie want er zijn hierover al tig topics geweest.

zoals deze, die is zelfs nog van gisteren!

viewtopic.php?f=3&t=439045&hilit=

Eddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 21:19

is duur,ZEER DUUR

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 21:23

Eddie schreef:
is duur,ZEER DUUR

ijzers zijn echt duurder hoor

Nathalie w

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 10:25

ik heb Marquis hoefschoenen gehad. Na een aantal maanden heb ik ze teruggestuurd mijn paard bleef last van haar hoefballen houden door de wrijving.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 11:17

ik vind het er echt niet uit zien die hoefschoenen .. Dan zet ik me paard toch echt eerder op ijzers.. Ook al is dat duurder..!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 11:24

MissDonna schreef:
ik vind het er echt niet uit zien die hoefschoenen .. Dan zet ik me paard toch echt eerder op ijzers.. Ook al is dat duurder..!

De hoefschoenen zijn nu eenmaal niet ontwikkeld om je paard er mooi uit te laten zien

Daar heb je andere redenen voor!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 11:43

Ik heb Old Mac's hoefschoenen voor de voorvoeten van mijn paard. Ik rijd haar in het bos, door mul zand, door modder en door plassen en ik ben er nog nooit eentje kwijtgeraakt .... ik vind het een uitkomst!

Ik moet zeggen dat er tussen hoefschoenen veel verschillen zitten, zowel qua uiterlijk als qua functionaliteit. Voor diegenen die de schoenen steeds verliezen: misschien eens een ander merk proberen?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 11:53

Ik gebruik nu al mijn Old Mac's 4 jaar (hetzelfde paar !!! ) en mijn oude (ex)-hoefbevangen merrie loopt er perfect op.

@MissDonna: je draagt zeker ook geen beugel

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 13:47

MissDonna schreef:

Ik loop zelf ook veel liever op tenen-samenknijpende-hoog-gehakte-enkel-brekende dure schoenen ipv op lekkere gympies
Nee...zonder gekheid...mijn paardje heeft (nog) geen hoefschoenen nodig...maar als het ooit zover komt dat hij niet meer op blote voeten over de weg kan...komen er zeker geen ijzers onder...maar wel hoefschoenen... Die kunnen namelijk ook gewoon uit als hij ze niet nodig heeft.... is met ijzers wat lastig ...en dat weegt voor mij ruimschoots op tegen eventuele nadelen....

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 14:02

Ik men met de hoefschoenen van Smit en krijg juist heel vaak opmerkingen van passanten dat ze het er zo chique uit vinden zien

Daarbij is het goedkoper als ijzers (ik doe nu al 1,5 jaar met een paar schoenen) en veel beter voor het paard zijn gezondheid.

Mijn kennis rijdt er endurance aangespannen ritten mee en gaat marathon (mennen) 2-spanrijden en de schoenen blijven tot op heden altijd nog aan. Ook door de vijvers, modder, hellingen, in flinke galop tussen de bomen door, enz. Zelfs dus in een meerspan paarden. Heeft ook Smit hoefschoenen.

www.smit-rijssen.nl voor meer informatie.