Verzeker vraagjes...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 01:16

Niet elke WA verzekering dekt de schade aan derden......
Als je het ruiterbewijs hebt, ben je tevens verzekerd tegen schade aan derden.

Dus zolang je gaat paardrijden en geen ruiterbewijs hebt even navragen bij je verzekering (kunnen verplicht stellen dat je een ruiterbewijs hebt, dubbelzinnig omdat je dan via Stichting recreatie ruiter verzekerd bent) en..
als in het APV (algemene plaatselijke verordening) van jou gemeente staat dat je verplicht een ruiterbewijs moet hebben om te "mogen" rijden, keert je eigen WA-verzekering nooit en te nimmer uit.
En dan dit alles buiten de schuld vraag om.....
Snappie????????? Haha!

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten


Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 13:10

Dat ligt aan de verzekering, mijn verzekering (Unive) dekt wel alle schade, mits in het APV van de gemeente (waar je het ongeluk hebt veroorzaakt) niet staat dat een ruiterbewijs daar verplicht is.

Daarbij is het ruiterbewijs geen geldig bewijs van rij- of bestuursbevoegdheid en wordt niet erkent zoals een rijbewijs voor motorvoertuigen.

Via je koetsiersbewijs cq ruiterbewijs ben je ook wa-verzekerd.

Daar komt nog bij dat een paard/pony valt onder de categorie huisdieren net zoals hond en kat, wat betreft de wa verzekering voor particulieren.
Breekt mijn paard uit, springt bij de overburen door de ramen ben ik verzekerd.
Zet ik er een voor de koets of doe hem onder het zadel en er gebeurd dan wat betaalt mijn verzekering ook uit. Zelfs als er een bijrijder mee naar buiten gaat en schade veroorzaakt.

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991, Gigixponys, Jonnekee, redbutton en 26 bezoekers