Raar verhaal in advertentie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 19:02

alleen maar geintresserd in gras? Geef hem mij eens een dagje!
Isg ewoon veel te veel verwend, dat beest is niet zomaar alleen geintresseerd in gras hoor, ben niet helemaal gek!
Heeft gewoon veel te vaak zijn zin gekregen, die hij waarschijnlijk weer al krijgt aan de advertentie te zien..

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 19:11


Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 20:12

triest verhaaltje hoor.... maar goed ze wil iig het beste voor haar paard das dan 1 ding... 2e is dat je wel moet weten wat dat is... en ik betwijfel of dit HET nou is Verward
Lindy haar fjord die bij ons op stal staat zou ook t liefste in een wei vol gras staan om er nooit meer uit te komen....
en eigelijk willen alle paarden dat wel!
Ik wil ook wel alleen maar internetten, bankhangen en een beetje met mn paardjes omscharrelen etc, niet dat ik dat doe maar ik zou het wel willen.. Maar het leven gaat met bergen en dalen *hoor mij nou.. Verward* en dat geld voor alles en iedereen....

Dees

Berichten: 18918
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-02 09:40

Quote vanaf het forum waar Stef naar linkte:

....ik zou het ook erg mooi vinden als mijn paard gewoon in de natuur op de hei zou kunnen rondlopen tot zijn dood, en dat ik hem dan gewoon teruggeef aan de natuur....

Ik heb hier maar 1 woord voor: HEERLIJK!!!!! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 10:05

Ok ik probeer het ook:

Aangeboden: vrouw 32 jaar, wil niet meer werken maar de hele dag luieren en een beetje paardrijden.
Ze wil geen stalwerkzaamheden doen en in een groot huis met overdekt zwembad wonen.
Ook wil ze geen huishoudelijke taken verrichten.
Als ze haar zin krijgt (en een Goldcard) is ze erg makkelijk in de omgang Haha!

Wie o wie wil me hebben.....

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 10:07

*LOL* *LOL* *LOL* *LOL*
Mooi opgestelde advertentie. Als ik de leeftijd even aanpas kan ik 'm ook wel gebruiken Haha!

Maargoed, over het paard: ik ken het hele verhaal niet. Weet niet waarom de eigenaresse deze keus maakt, dus kan er ook niet over oordelen.
Maar voor het paard zal het idd wel een beetje als een sprookje klinken.

germie

Berichten: 25956
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 10:11

Je zou haast denken dat er wat aan eht paard mankeert.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 11:16

Volgens mij zit daar echt een (te) lief mens achter, en volgens mij is ze dan ook zo lief tijdens het rijden, tja dan doet tie ut niet *LOL*

JeanPaul

Berichten: 208
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Deinze, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 11:39

een jaar of 10 geleden kocht mijn grootvader een paard aan een handelaar hij was als 2 jarige verkocht geweest als rij paard aan een jong meisje en ze heeft hem terug verkocht aan die handelaar omdat ze hem zelfs niet meer kon voederen het paard ging haar uit de stal meppen.

als je de deur opendeed dan draaide ze haar om en stond met een been klaar om te meppen.

Als je haar halster wilde aan doen dan net het zelfde liedje
op een gegeven moment was ik het kotsbeu en heb ik gewoon mijn stoute schoenen aan getrokken en gewoon naar haar hoofd toe gelopen en een halster aan gedaan. Dat is de laatste keer dat ze nog heeft omgedraaid. vanaf toen konden we haar gewoon uit stal halen en eten geven.

Ze was gewoon strontbedorven.

Een raad behandel je paarden correct van de eerste minuut!
bijten ook al deed het geen pijn moet gestraft worden met een veeg terug en dat zal de eerste en de laatste veeg zijn die het paard nodig heeft.

Maar zulke gevallen zoals hier gebeuren er dagelijks en in het paard niet kunnen terug op te voeden daar geloof ik niet in.

Een van de beste methodes tot nu toe vind ik die van Monty roberts waar wel veel show bij is (typisch amerikaans)

Heb zo ook een 2 jaarse merrie van een klant en dat paard liep altijd als je haar werkte terug naar stal en luisterde niet naar het bit.

Heb haar vast genomen op een grote weide en beginnen longeren tot ze met haar tong tusen haar lippen wreef, ben gestopt terug in de sulky gezet en nu kan er een kind mee rijden ze probeert niets meer!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 12:09

ik denk dat alle paarden wel lekker in de wei willen staan!

maar ik denk dat degene die dit paard te koop aanbied er zelf bang van is geworden.

Ze zegt dat het paard de rondjes in de bak niet meer leuk vind, kan ik me voorstellen want als ik 2 dagen hetzelfde doe wil die van mij ook niet meer...

maar als zij altijd hetzelfde heeft gedaan met het paard en zelf niets anders durft, ja dan komen ze een beetje op een dood punt en is het paard lui&verwend, maar zit denk ik ook niet echt lekker in zn vel, als ie nooit echt hoeft te werken, keertje dressuur, keer springen, flinke buitenrit, dagje longeren enz, dat zou hem goed doen!

als je zelf lange tijd niet sport wordt je ook wat lui en chagie(ik wel) ga dan ff uurtje sporten en je voelt je 10x beter zo zit het met dit paard denk ik ook.

moet gewoon wat mee gedaan worden, flink wat afwisseling en aandacht, maar als hij 'staakt' dan moet ie wel worden aangepakt, moet er ff doorheen en dan weet ik zeker dat het n normaal paardje is, en ff zn bloed laten nakijken, of hij inderdaad geen bloedarmoede ofzo heeft.

waar staat het paard?ik ben wel heel benieuwd!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 12:15

Ik denk dat ze dat paard gewoon niet aankan. Ken zo een geval. Recreatiepaard gekocht die best wel dominant is en in de sport heeft mee gedraaid. Eigenaar te weinig ervaring voor dit paard. Paard wilde steeds terug naar de wei naar de merries en haalde toeren uit. Eigenaar bang geworden en denkt dat als het paard wordt verkocht het slecht krijgt. Wil hem eigenlijk gewoon op een weitje hebben, maar niet voor de koste opdraaien.

Moraal van het verhaal, paard wil wel graag werken, als hij een beetje "heet" wordt, slaat de paniek toe en is hij die dag weer helemaal "gek", dus wordt hij weer een week stil gezet en kan hij zich kapot vreten op de wei. Hoezoe mutsen???

Wie weet is het wel de zelfde onder een andere naam???

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 12:22

Dees schreef:

....ik zou het ook erg mooi vinden als mijn paard gewoon in de natuur op de hei zou kunnen rondlopen tot zijn dood, en dat ik hem dan gewoon teruggeef aan de natuur....



Nee, dat is zo'n persoon dat helemaal back to nature wil en heel de hokus pocus.
Creepie!

Dees

Berichten: 18918
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-02 12:53

zou het doorgeslagen Natural Horsemanship zijn?

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 13:08

ik heb ff gekeken bij de link van steef.....wat een ONZIN staat er tussen zeg!ok er is ook iemand die zegt dat n paardje met wat afwisselend werk vast ook blij is maar die ene Jira geloof ik die is echt een beetje te zweverig!die heeft haar paard dus ook weggedaan om zo'n zelfde reden...

sommige mensen bedoelen het goed maar slaan een beeeeeeetje door naar de verkeerde kant!

easter
Berichten: 652
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 13:56

Noemen we dit niet gewoon uitproberen

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 14:35

Dees schreef:
zou het doorgeslagen Natural Horsemanship zijn?


JAAAAAAAA!
Volgens mij wel.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 14:46

hmmmm, als die maar een euro kost.....

Stel dat die verder niets mankeerd (al denk ik dat die wel een lichamelijk probleem heeft, anders staakt hij niet) dan kan het nog een moeite zijn. Dierenarts kosten er tegen aan van zeker 1000 euro incl fysio en je hebt een paard van 1001 euro. Koopje toch? Tenminste als je de uitdaging aan durft. En mits die nog wel een beetje fatsoenlijk op zijn benen staat en door de buigproeven komt (maar dat laatste zal wel niet).

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 15:38

ik heb haar n mailtje gestuud, kon het niet laten....te nieuwsgierig...
ben benieuwd of ik antwoord krijg, heb gevraagd wat t paardje nou precies doet en of ie lichamelijk gezond is en wat ze er de laatste jaren mee heeft gedaan...

heb wel gelezen dat als ze m verkoopt ze er een contract bij doet dat ze blijft controleren of ie wel echt alleen maar rustig in de wei staat en dat ie niet wordt doorverkocht enz maar ja mocht ze willen kijken dan kan ie dan toch in de wei staan, weet zij veel dat ie anders gewoon wordt bereden

jammer dat ie zo ver weg staat anders had ik m vandaag(als ie gezond was)nog opgehaald, altijd leuk om een nieuwe uitdaging te hebben!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 18:03

heb antwoord, t is een gezond paard maar heeft t gehad met dressuur rijden enz heeft dat zo veel gedaan dat ie t wel n beetje heeft gezien.Buitenrijden en afwisselende dingen zijn geen probleem.Het was geen passende combinatie meer vandaar dat ze hem verkoopt.

zo'n paardje hebben we voor ons mam ook gekocht, die was 16 en altijd dressuurwedstrijden gelopen, nu geniet ie van zn oude dag, loopt soms een B-proefje en maakt wat bosritjes.

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 18:16

Ilindra schreef:
Ok ik probeer het ook:

Aangeboden: vrouw 32 jaar, wil niet meer werken maar de hele dag luieren en een beetje paardrijden.
Ze wil geen stalwerkzaamheden doen en in een groot huis met overdekt zwembad wonen.
Ook wil ze geen huishoudelijke taken verrichten.
Als ze haar zin krijgt (en een Goldcard) is ze erg makkelijk in de omgang Haha!

Wie o wie wil me hebben.....


Haha, je was me voor.. Haha!

In dit geval geld het voor een 23 jarige.. Haha!

Wie maakt me los?? *LOL*

Ethelate

Berichten: 21121
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 19:13

wordt het tijd dat ik Tos maar ga aanbieden geloof ik... Haha!
welk paard eet nou niet liever als werken?

Maarja, als ze haar paardje kwijt wil....

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 02:20

Ik zou em best willen hebben, volgens mij als je hem weer goed krijgt kun je er best winst op maken! En anders kan die altijd nog de gehakt in, is altijd meer dan die paar euro die zij wil hebben.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 02:53

Steefke, niet van alles gehakt maken he Knipoog

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 13:17

Ik ken het paard waar het hierom gaat vrij goed. Ik weet ook niet of ze blij zal zijn met mijn keuze om dit te plaatsen maar dat zal ik haar vanmiddag wel vertellen.
Er zit veel meer achter het verhaal dan dat je zo kan lezen.
Ik zal bij het begin beginnen, misschien dat het dan wat duidelijker word want zij wil echt alleen maar het beste voor het paard.
Voordat zij eigenaar werd van hem was zij zijn bijrijdster, eigenaar deed weinig dus zij beschouwde het een beetje als eigen. Er kwamen op een gegeven moment wat strubbelingen tussen eigenaar en haar en de eigenaar besloot om het paard te verkopen. Zij kreeg als eerste de kans om hem te kopen en dat heeft zij te snel besloten. Zij werd eigelijk voor het blok gezet en ik ben van mening geweest dat zij dat nooit had moeten doen omdat de combinatie het gewoon niet was. Zij geeft heel veel om het paard, dat zeker, maar er miste (in mijn ogen) iets tussen die twee. Vorig jaar merkte ik al dat het paard zijn lust in werken verloor (dressuur) en adviseerde haar om veel af te wisselen met hem en het paard ook rust te gunnen. Samen met nog een paard van stal werd hij naar een rustwei gebracht, elke dag weer. Buitenritjes, wat sprongetjes, wat dressuren enz. (De ruiter heeft het paard gekocht om verder te komen met dressuur)
Op een of andere manier blokkeerde het tussen die twee en toen gebeurde er iets (vriendin die het paard van het land naar stal bracht kreeg een ongeluk doordat het paard schrok en er vandoor ging) dat de afstand nog meer vergrote (schuldgevoel naar vriendin) en wat zo een uitwerking had op hun beide dat zij na lang denken toch tot dit besluit is gekomen.
Het paard is verder naar mijn weten gezond op een stofallergie na (krijgt nu nat hooi en staat op mot)
Dit is een beetje het verhaal wat er achter deze advertentie steekt in het kort, maar naar mijn mening met genoeg info.

Haar keuze is dus nu om hem een fijn leven te geven met mensen die open naar het paard toe zijn/staan( zij is dat dus niet meer), die weinig van hem gaan eisen (vooral geen dressuur) en goed voor hem zijn. Daarbij is het haar keus om hem als gezelschapspaard weg te doen zodat hij lekker naar buiten kan en een maatje heeft. Er steekt dus weinig vreemds achter dit verhaal en ja, de manier van adverteren roept vraagtekens op, maar ook dat is haar keuze.
Het paard is dressuurmatig dood, een soort depressie.
Zij is een dressuurruiter en geen recreatieruiter.
De band doordat dat ongeluk gebeurde is verslechterd (zij geeft nog wel heel veel om hem)
Zij heeft hem echt niet verpest en het is ook niet uit luiigheid of door een lichamelijk gebrek, (paard is door verschillende mensen onderzocht).
Ook is zij niet doorgeslagen (zoals genoemd werd) maar ze geeft gewoon om het paard en wil het beste voor hem zodat het paard weer een beetje paard kan worden en wat lol in zijn leven terug krijgt.

Ik hoop dat het nu een beetje duidelijker is.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 18:51

Dat verduidelijkt behoorlijk wat.
Maar ik durf er op te wedden dat als dat als hij in goede handen komt hij er weer helemaal boven op komt (hier mee wil ik haar absoluut niet beschuldigen), iemand waar he tmee klikt.
Tja, de berichten waren vreemd en dan krijg je ook een vrij vreemd beeld op den duur.