Manege/grote pensionstal 15km rond Cap. a/d IJssel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 15:06

rotterdamse manege is cker leuk, capelse heb ik 5 jaar gereden is ook wel leuk, hitland vind ik maar nix, waalmanege is ook heeeeeeeel gaaf....
maar bij de capelse manege ben ik weggegaan omdat daar altijd gezeik is en altijd wel wat is.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-02 15:15

Is Waalzicht niet alleen een Rijvereniging? Ik heb even gezocht op internet, maar ik zie het alleen bij de wedstrijduitslagen staan als RV Waalzicht.

Weet iemand of de Hoge Devel een website heeft?

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 15:17

Manon 2 schreef:
Is Waalzicht niet alleen een Rijvereniging? Ik heb even gezocht op internet, maar ik zie het alleen bij de wedstrijduitslagen staan als RV Waalzicht.

Weet iemand of de Hoge Devel een website heeft?


Nee is ook met pension paarden, je moet alleen niets lux verwachten dat is het dus niet maar wel erg gezellig vind ik.
Er is trouwens ook nog een pension stal "stoeterij de woude" die is alleen erg duur. Sigaar

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 15:17

ben je wel al op de capelse manege geweest, verder heb je in nieuwerkerk overal boerderijen zitten...
ik ben trouwens ook op zoek naar een stal, maar voor mij is het niet te betalen, maar goed, succes ver

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 15:26

Manon 2 schreef:
Het grootste probleem is eigenlijk bij de meeste maneges dat ze maar 1 binnenbak hebben en 's avonds dus manegelessen hebben.


op de capelse manege hebben ze twee binnenbakken, 1 buitenbak, een losgooibak, overdekte longeerbak, binnen afspuitplaats, buiten ook,het is wel een luxa daar, maar de sfeer vind ik minder en je moet eerst op een wachtlijst staan voor een plekje en jah op de mange worden er in alle 2 de bakken lessen gehouden, maar er is genoeg tijd om te rijden..verder kan je daar je paard op het land zetten.

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 15:57

Montreux schreef:
Tallie wat leuk dat je Montreux haar buurman Ulbe gaat verzorgen. Montreux is niet helemaal happy met een friese hengst als buurman maar Montreux heeft dan ook een hekel aan ieder paard.
Gelukkig is ze helemaal weg van mensen en een echte kroelkip.
Heb vorige week nog naast je aan tafel gezeten. Op welke dagen kom je Ulbe rijden???

Groetjes van Natasja


Aha, was jij dat?? Haha! Oke.. Heb bijna geen woord met je gewisseld, maar vooruit.. *LOL*

Voorlopig kom ik altijd op woensdag en waarschijnlijk dan ook nog een dag op 'oproepbasis' ( haha, nou maar hopen dat ik snel 'opgeroepen' word *LOL* )

Ik geloof dat ik haar gisteren in een schim heb gezien.. Staat ze links ( als je recht voor de boxen staat?? ) Moest Ulbe namelijk zijn deken weer omdoen, dus liep door zijn box te ploeteren.. Toen keek de buurvrouw even naar binnen door het kleine stukje wat nog open is.. *LOL* Ze moest denk ik even kijken wat ik allemaal aan het sjouwen was.. *LOL*
Laatst bijgewerkt door Tallie1979 op 17-10-02 16:07, in het totaal 2 keer bewerkt

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 15:59

Manon 2 schreef:
Ik ga even kijken wat er op de Hoge Devel is. De Waalstables ga ik vrijdag kijken. Waalzicht zal ik ook even opzoeken.


Waalzicht zit in Ridderkerk.. Maar daar gaan hele slechte verhalen over de ronde.. Ik zou me dus wel laten informeren..

Rhaia
Berichten: 768
Geregistreerd: 04-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 17:27

ff off topic.... www.berkleysstables.nl

Dat is toch die pensionstal waar Walter Bouwmeester heeft gezeten???

Das wel een mooie locatie!

Rhaia
Berichten: 768
Geregistreerd: 04-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 17:32

Trouwens, De Hoge Devel in Zwijndrecht is heeeeel mooi, maar daar hebben ze wel een lange wachtlijst dacht ik...

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 17:57

SLiedrecht, waar ik kom... misschien te verweg... worden 20 nieuwe boxewn gebouwd, 20x60 binnenbak (met agterbergbodem), 20 x 35 binnenbak (alleen los en longeren), paddock, 2e paddock is in aanbouw. Weide, buitenbak wordt nog gebouwd. Kantine zijn ze druk mee bezig.
er zijn nu ongeveer 35 stallen uit het vermoeide hoofdje uitgerekend... en er komen er dus nog 20 bij

Als je interesse heb.. pb me maar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 18:12

Hoge devel heeft een wachtlijst van minimaal 60 mensen !!
En dan alleen maar over de paardenboxen gesproken, dus als je daar in het jaar 2010 wilt staan, moet je je inschrijven Haha!

marleentjevb

Berichten: 468
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 19:06

Tallie1979"]
[quote="Manon 2 schreef:
Ik ga even kijken wat er op de Hoge Devel is. De Waalstables ga ik vrijdag kijken. Waalzicht zal ik ook even opzoeken.


Waalzicht zit in Ridderkerk.. Maar daar gaan hele slechte verhalen over de ronde.. Ik zou me dus wel laten informeren..
[/quote]

klopt helemaal, er is zelfs al een keer de dierenbescherming langs geweest, omdat de manegepaarden zo lang in hun eigen mest stonden!
dit heb ik van iemand gehoord die daar heeft gereden, dus heb het niet verzonnen hoor!!!!

trouwens ben ff iets vergeten ben de adressen vergeten te pb'en oops, als je ze nog wilt hebben pb me maar even, misschien heb je ze al.

1000 maal sorry!

duikpaardje

Berichten: 1474
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 20:47

berkleysstables is inderdaad dat spulletje waar walter boumeester zat, maar die is verhuisd naar duitsland.
er zit nu andere eigenaar in en die iheeft het gedeeltelijk op opgeknapt en is daar nog druk mee bezig.
heb er nog geen negatieve berichten over gehoord, mijn instrukteur zijn paard staat er trouwens ook sinds kort.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-02 22:51

Ik ga morgen bij Montreux kijken, ben errug benieuwd! Ik vind trouwens wel dat er veel stallen daar in de buurt zijn (mooi zo).

Waalzicht ga ik dus niet eens kijken, deze verhalen zijn al voldoende.

Montreux

Berichten: 641
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 08:21

Ben benieuwd hoe je het bij ons gaat vinden, maar even goede vrienden als je niet voor onze manege kiest hoor Haha! Er zijn wat dat betreft inderdaad nog zat alternatieven in de buurt. Natuurlijk lang niet zo gezellig als bij ons Tong uitsteken

Ben zelf wel eens op de Hoge Devel gaan kijken en moet eerlijk zeggen dat ik het daar heel mooi vind Kwijl

Tallie schreef
Citaat:
Aha, was jij dat?? Oke.. Heb bijna geen woord met je gewisseld, maar vooruit..

Voorlopig kom ik altijd op woensdag en waarschijnlijk dan ook nog een dag op 'oproepbasis' ( haha, nou maar hopen dat ik snel 'opgeroepen' word )

Ik geloof dat ik haar gisteren in een schim heb gezien.. Staat ze links ( als je recht voor de boxen staat?? ) Moest Ulbe namelijk zijn deken weer omdoen, dus liep door zijn box te ploeteren.. Toen keek de buurvrouw even naar binnen door het kleine stukje wat nog open is.. Ze moest denk ik even kijken wat ik allemaal aan het sjouwen was..


Ja dat was ik Maar je was ook heel erg druk met Jos in gesprek en de rest aan tafel was net zo melig als ik. Dus we hebben erg zitten keten. Heb je afgelopen woensdag weer voorbij zien komen maar je was al weer snel naar beneden. Zat weer aan tafel, maar druk in gesprek. Die tafel bij de deur is trouwens de stamtafel van de manege. Iedereen schuift daar altijd gewoon aan. Schroom dus niet om een keer aan te schuiven. Mensen kijken altijd even de kat uit de boom maar als ze je wat vaker hebben gezien zul je merken dat je snel bij de grote paardenfamilie gaat horen.

En dat paard dat even stond te gluren was inderdaad Montreux. Kan niet missen, het is de enige schimmel in dat gedeelte van de stallen dus ze valt wel op. Ga gerust een keer bij haar kijken hoor, ze vind aandacht heel leuk als het maar niet van een ander paard is.