Raar verhaal in advertentie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Raar verhaal in advertentie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-02 11:50

Gekke advertentie op Marktplaats.nl....
Dame biedt haar paard te koop aan voor symbolisch bedrag:


Goedendag,

Ik heb een ontzettend lieve 13-jarige ruin die niet meer wil werken, hij is alleen nog maar geinteresseerd in gras en een beetje buitenrijden, het gaat mij heel erg aan mijn hart, maar ik wil het beste voor mijn paard. en ik ben er van overtuigd dat wanneer hij op een landje kan staan als gezelschapsdier, of in de kudde als recreatiepaard dat hij een stuk gelukkiger zal zijn. Ik zoek dus het BESTE tehuis voor mijn lieve dier die ik kan vinden. Het doet mij heel veel verdriet maar ik doe het voor mijn dier. Wie denkt dat hij mijn dier een goed leven kan geven, stuur mij dan een mailtje of bel mij even.


Ik kan me helemaal NIETS voorstellen bij een paard dat niet meer WIL werken...
Wat zou hier aan de hand zijn? Hoezo, hij wil niet meer?
Als hij niet gezond is oke, maar niet meer willen..... Verward
Iemand die het weet?

Ik vrees trouwens dat mijn beide dames ook een stuk gelukkiger zullen zijn als ze met een groepje op het land mochten staan en verder niets....die willen ook niet altijd even graag....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?


Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-02 14:40

O heerlijk, dat paard wil ik wel hebben voor een euro...
Die zal een weekje mogen bijkomen van de verhuizing, maar dan moet ie er toch echt aan gaan geloven hoor...
Geen zin? Wat nou geen zin! Ik moet ook zijn brokjes verdienen dus hij mag er ook wel wat voor doen!

Wel schattig dat er dan mensen zijn die in dat stakende gedrag meegaan, geweldig! Ik zou als paard ook geen zin meer hebben, zeker als ik er nog mee weg kon komen ook!

Leuk handeltje, zo'n paard. Als die echt verder niets mankeert, maar gewoon bij haar niet wil, dat geld heb je dan zo weer terug verdient....
Nu nog veinzen dat je het BESTE plekje ter wereld kan bieden....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-02 08:40

Quote vanaf het forum waar Stef naar linkte:

....ik zou het ook erg mooi vinden als mijn paard gewoon in de natuur op de hei zou kunnen rondlopen tot zijn dood, en dat ik hem dan gewoon teruggeef aan de natuur....

Ik heb hier maar 1 woord voor: HEERLIJK!!!!! Haha!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-02 11:53

zou het doorgeslagen Natural Horsemanship zijn?

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-02 08:42

Kwestie toch van de juiste baas op het juiste paard.
Ik geloof er niet in dat een paard dresuurmatig dood kan zijn, maar combinaties kunnen weldegelijk klaar met elkaar zijn en nergens nog plezier aan kunnen beleven. dat geloof ik wel.
Ik geloof ook dat geen enkel paard gelukkig is in het wegkwijnen ergens op een graskaveltje. Zo'n paard is gelukkig als hij werk kan doen voor zijn baas, een baas die het meeneemt naar parcoursen of bospaden. Jammer dat dit paard gewoon te weinig voor hem interessante dingen heeft gedaan. Verander dat, en zorg dat hij weer betrokken raakt bij wat hippische onderdelen, en dan is die er heus wel weer.
Jammer eigenlijk, dat ze hem dan 'de natuur in' wil sturen, 'de natuur' bestaat niet meer in Nederland.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler en 36 bezoekers