Vraagjes over Rodinde en Laarakkers

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Vraagjes over Rodinde en Laarakkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-02 01:54

Ik heb in de zoekfunctie's van bokt al het één en ander aan informatie gevonden, maar toch ben ik op zoek naar mensen die goede en/of slechte ervaringen hebben met Rodinde en/of Laarakkers. En waarom? Waarvoor liet je ze komen? Hoe vaak moest je komen? Wat gebeurde er tijdens zo'n behandeling? En wat was het resultaat?

Is hun werkwijze alleen voor lichamelijke of ook voor psychische problemen?

Ook de vraag... komt één van beide ook aan huis? Dit in verband met een niet te vervoeren paard.

En... hebben zij ook een website waar ik nog het één en ander aan informatie vandaan kan halen?

Tevens lees ik overal dat ze behoorlijk prijzig zijn, maar wat is prijzig? Dus kort gezegd... wat kost zoiets nu?


Ik zou het heel erg op prijs stellen als jullie mij op deze vragen kunnen antwoorden.

Vallerina
Berichten: 137
Geregistreerd: 05-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 11:29

Ik heb goede ervaringen met de holistische kliniek van Eric Laarakkers en collega's.

Zij zijn er voor zowel lichamelijke als psychische klachten. Ze komen aan huis, maar dan betaal je kilometer geld. Bovendien kan het even duren voordat je aan de beurt bent. Ik heb tot op heden geen website over hen gevonden.

Het kan dan wel wat kosten, maar het werkt wel (in de meeste gevallen)!

Als je meer info wilt hebben, moet je maar even pb-en.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 11:38

Erik laarakkers komt aan huis, Rodinde niet.

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 13:30

Ik heb een tijd geleden mijn Engels volbloed laten kraken bij Rodinde, omdat hij op de renbaan had gelopen en moeite had met inbuigen e.d.
Na de behandeling kon ik duidelijk resultaat merken. Je kon gewoon zien dat hij veel losser door zijn lijf bewoog. Ik ben naar haar praktijk in Beers geweest en de behandeling kostte toen iets rond de 250 gulden, maar was zeker de moeite waard.

branki

Berichten: 563
Geregistreerd: 24-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 14:50

Ik heb ook goede ervaringen met Laarakker. Branco is tot zijn 4e jaar hengst geweest en was een echte showbink. Op een gegeven moment was het echter net een oud mannetje. Koppie naar beneden, sjokken, niks geen fut. Tijdens het rijden liep hij steeds met zijn hoofd gekanteld schuin naar boven en wilde zelfs niet meer draven.
Ik ben toen bij Eric geweest. Die heeft hem doorgemeten en wees een heleboel plekken aan waar Branco pijn had. Dit was veroorzaakt doordat zijn schoft scheef staat en daardoor de boom van het zadel hier tegenaan drukte. Advies was dus een ander zadel (ik heb nu een boomloos zadel) en hij heeft Branco ca. 3 keer behandeld. Alles bij elkaar kosten ca. 600 gulden. (dit is echter een jaar of 5 geleden). Na de eerste behandeling kende je Branco al niet weer terug. Koppie er weer op en weer plezier in het leven. Ik kan het dan ook zeker aanraden.

Succes.

wilma

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-02 22:45

Ik had van iemand begrepen dat Laarakkers sinds een poos niet meer aan huis zou komen???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 22:53

ik zou beide niet snel bij mijn paarden willen hebben Lips are sealed

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 22:54

Ik ben met mijn paard bij Rodinde geweest, ze komt op verschillende plekken in Nl, dus kan je iets uitzoeken bij jou in de buurt. Als je paard helemaal niet vervoerd kan worden is dat natuurlijk geen optie en ik heb geen idee of ze in zo'n geval naar je toekomt.
De behandeling was bij mijn paard geen onverdeeld succes (voor meer info pb) maar dat wijt ik niet aan haar. Ik was ruim 750 gulden kwijt.

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 23:06

Ik weet het niet maar is H. Hoevers geen idee?
Koste mij voor 1 x 35 euro

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

niet aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 10:03

laarakker komt NIET meer aan huis.

Heb opzich goede ervaringen met hem, maar ik vind dat hij in vergelijking met vroeger veel te veel paarden te gelijk bezig is.
En de rekening is niet een rib uit je lijf, maar je hele borstkas Haha!

Ik ben toen bij hem geweest omdat sjaak om de haverklap kreupel was aan zijn linker voorbeen.

Op dat moment heeft de behandeling geholpen, maar het is als nog een aantal keren terug gekomen.
Inmiddels loopt hij al 10 maanden kreupelvrij. *LOL* (was eerst 3 weken)

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 10:13

ik heb hier al eerder over geantwoord, het paard van mijn vriend is er erg van opgeknapt en zo ken ik er meer. erik kwam altijd wel aan huis, maar tegenwoordig doet hij dit niet meer. ik vind erik zelf erg goed!hij weet echt wel wat die doet!

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 12:08

Met Rodinde heb ik slechte en goede ervaringen gezien. Ik weet dat die paarden door haar zijn gedaan en zie dat ze verbeteren in het lopen. Allemaal paarden op M en hoger niveau. Maar ik heb ook net een hele slechte ervaring gezien. Of dat aan haar ligt of het gevolg is van haar behandeling, geen idee. Ik zou een hele goede kliniek zoeken die en een fysiotherapeut, manueel therapeut en hoefsmid in dienst heeft.

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 16:57

Mijn vriendin heeft haar tuiger door Rodinde laten behandelen. Met een prima resultaat. Ze moest het zadel laten zien en ze zag meteen dat dit helemaal niet goed was. Ze vertelde dat dit het grootste onderdeel van de klacht was. Het is een tuiger dus die heeft niet zo'n soepele rug, maar door 1 keer in het half jaar een controle te laten doen en altijd te beginnen met laag en diep rijden gaat het prima.
Zij heeft er prima verhalen over, ben zelf ook een keer meegeweest. Ze behandelde haar paard met een "hamertje", tevens kreeg hij naalden in zijn rug.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 21:59

Een vrouw (misschien die Rodinde?) die eerst samen werkte, kwam tot voor kort en misschien nog wel regelmatig bij Fam. Oosterwoud op de Mersken. Ik geloof 1keer per maand. Zij zijn erg enthousiast en op die dag komen dan een aantal paarden... Je kent de weg, dus je zou bij Mientje om meer info kunnen vragen. ZXij kan je legio successtories vertellen en de prijzen vast ook wel. Ik geloof een eerste consult zo'n 50 tot 75 euro, maar weet het niet zeker meer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 01:53

Ik ben een paar keer bij Rodinde geweest en was steeds rond de 160 euro kwijt.
Het resultaat was prima, Händell had o.a. een wervel verschoven en kon nog amper normaal lopen.
Nu loopt hij weer als een 3 jarige Haha!

cicero
Berichten: 439
Geregistreerd: 11-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 09:33

Ik ken ook mensen die graag naar Rodinde gaan.
Ik ben er met mijn paard ook geweest, maar dat was zeker geen succes.
Hij werd er slechter van. Heb geen ide of het door haar kwam of ......
maar ik was 825gulden kwijt voor niks

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 12:52

Ik loop echt weg met Rodinde. Ik dacht dat mijn hengst nooit meer goed zou lopen (spat) en na 1 behandeling liep ie loepzuiver binnen 2 dagen, terwijl hij al een half jaar kreupel was en ik al van alles had geprobeerd. Hij heeft zelfs geen speciaal beslag en hij loopt als een tierelier. Ik heb nog 1 behandeling extra gedaan, voor de zekerheid. Bij mijn ruin heeft ze ook goede dingen gedaan, maar die mankeerde niet echt wat.
Ik kan je advies geven om contant te betalen, dat scheelt je wel wat.
Prijzig...tja, ik was steeds tussen de 400 en de 600 GULDEN kwijt. Maar wat dacht je van allerlei kosten aan reguliere veeartsen? Met mijn hengst had ik stad en land al afgelopen en het had me veel geld gekost. Niks hielp. Had ik Rodinde meteen gedaan dan was ik dus goedkoper uit geweest. Echt, als mijn paarden iets aan de benen oid mankeren, ga ik naar Rodinde.
Als je paard verzekerd is, vegoed de verz vaak een bepaald deel, omdat zij ook veearts is.

AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 17:05

hallo, ik ben afgelopen donderdag naar rodinde geweest, het is me goed bevallen, ik heb nog niet gereden, dus de echte resultaten moeten nog komen. Ik vond haar niet erg aardig, maar wel erg goed en daar kwam ik voor, ik ben inderdaad daarnaartoe geweest (kootwijkerbroek) daar in de praktijk.
Ik kan je haar aanraden, maar als je je paard niet kan vervoeren houdt het op!