wat is er nou zo leuk aan paardrijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

wat is er nou zo leuk aan paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-02 19:29

wat is er nou zo leuk aan?
ik kan er geen genoeg van krijgen, maar als je er zo over nadenkt het enigste wat je doet is een beetj staan zitten enz.

het is wel super gaaf dat zo'n groot.mooi,stoer sterk beest alles doet wat wij kleine mensjes zeggen.terwijl hij zo weg kan lopen als hij wil. een flinke ruk en hij is los (als je hem vast hebt) hij kan in de buitenritten zo je van zijn rug gooien en weg galoperen!!! maar hij doet het niet hij vertrouwt je Lovers

en de band die je met je paard krijgt het werken om hem mooi te laten lopen en de vrzorging.
maar toch snap ik er niks van
wat vinden jullie er nou zo leuk aan ????

IcePrincess

Berichten: 7742
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 19:34

ik vind het gewoon een machtig gevoel dat je zo'n groot en sterk beest helemaal onder controle kunt houden en laten doen wat jij wilt.
ook geeft het je een 'vrij' gevoel omdat je toch vooruit komt zonder te lopen. en buitenritten zijn helemaal geweldig...gewoon genieten van de omgeving samen met je paard Lachen

xXIreenXx

Berichten: 1067
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 19:36

Ik denk: tis gewoon een levend wezen waarmee je omgaat..een dier dat jou vertrouwt door het vuur voor jou wil gaan, soms vraag ik me af of je zo'n band ook met een mens kunt hebben

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 19:38

Het steeds beter lukken van dingen die je graag wilt...
Het rijden opzich is voor mij niet iets top's. Ik rijdt ook maar erg weinig.
Mennen daarin tegen vind ik wel erg leuk. Ook Vrijheidsdressuur interesseert me enorm.
Als dat beter gaat dan voel je jezelf gewoon machtig en verlieft...

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: wat is er nou zo leuk aan paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 19:43

noortje schreef:
wat is er nou zo leuk aan?
ik kan er geen genoeg van krijgen, maar als je er zo over nadenkt het enigste wat je doet is een beetj staan zitten enz.


Tsja, als je het zo bekijkt is elke sport natuurlijk een beetje dom.
Voetballers trappen zelf de bal weg en rennen er dan weer achteraan Verward
Hardlopers lopen hard terwijl ze door niemand achterna gezeten worden Knipoog

Zelf vind ik de band met m'n paard het belangrijkste.
De eenheid van de combinatie, zeg maar.
Dat heb je toch niet zo gauw met een voetbal of een tennisracket, lijkt mij.
Samen een band opbouwen en maatjes zijn, daar gaat het mij om.
En als er dan ook nog eens leuke prestaties uit voortkomen is dat mooi, maar niet noodzakelijk om lol in de sport te houden.

Riaa_
Berichten: 1454
Geregistreerd: 20-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 19:59

IcePrincess schreef:
ik vind het gewoon een machtig gevoel dat je zo'n groot en sterk beest helemaal onder controle kunt houden en laten doen wat jij wilt.
ook geeft het je een 'vrij' gevoel omdat je toch vooruit komt zonder te lopen. en buitenritten zijn helemaal geweldig...gewoon genieten van de omgeving samen met je paard Lachen


ben ik het helemaal mee eens, ik zou het ook machtig vinden om op een olifant te rijden, dat is ook z'n sterk dier ( al lijkt die van mij door bijna op met z'n 1.74) maar goed... Haha!

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 20:05

Ik vind paarden mooi. Vanmiddag longeerde ik Baduhen dan kan ik echt genieten van zijn mooie draf en glanzende vacht. Je moet er denk ik niet over nadenken, maar ervan genieten. Dat doe ik in de eerste plaats.

marleentjevb

Berichten: 468
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 20:13

het geeft mij een gevoel van vrijheid!
liefde, vertrouwen en een stuk warmte, dit mis ik zo nu en dan in de menselijke wezens op deze wereld. het is een vriendschap voor het leven die je met een paard sluit en dat geef mij een veilig gevoel!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 21:56

Ik vraag et me wel eens af waarom ik het doe, ik ben er continue mee bezig en waarom. Toevallig dacht ik hier vandaag nog aan waarom ik elke dag weer dit doe, blijkbaar is er toch iets waardoor ik er niet mee kan stoppen, en wat zou ik moeten gaan doen als ik er mee stopte? Mijn hele leven is ingesteld op paarden, wsch heb ik dan tijd voor heel veel andere dingen die ik nu wel zou willen maar geen tijd voor heb, en ik zou weer naar school moeten...

madelien

Berichten: 1669
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 21:59

marleentjevb schreef:
het geeft mij een gevoel van vrijheid!
liefde, vertrouwen en een stuk warmte, dit mis ik zo nu en dan in de menselijke wezens op deze wereld. het is een vriendschap voor het leven die je met een paard sluit en dat geef mij een veilig gevoel!


hier ben ik het mee eens. ik ben al vaak teleurgesteld door mensen maar nog nooit door mn pony Lovers . hij luisterde naar me troostte me (laat mij maar in de waan dat ie me troostte weet ok wel dat ie eigenlijk eten wou }> ). en op momenten dat mn vrienden me in de steek lieten was daar altijd nog mn pony (niet dat hij keus had Tong uitsteken ). mijn band met hem is (hopelijk) voor het leven en dat heb ik met nog geen enkele mensenlijk weze meegemaakt!

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 22:52

hoi,

Voor mij is het het buiten zijn, in de natuur met een dier dat dit ook als zeer prettig ervaart.
verder heb ik zoals vele andere niet het gevoel van een groot, sterk dier onder controle hebben en dat volledig naar je luistert, dat hoor ik heel vaak, maar ik heb dit gevoel totaal niet.
Ik zie mijn paard als vriend waar ik leuke dingen mee onderneem, iets wat voor andere misschien weer raar in de oren klinkt.
Paarden zijn dieren die je vertrouwen of niet en niet schipperen tussen twee gevoelens, je weet vaak wat je aan elkaar hebt, in een goede verstandhouding tenminste.
Ook heb ik een ontspannen gevoel (lich en geestelijk)als ik op het paard zit echt effe relaxed alles van je af zetten en je puur alleen met het paard bezig houden.

gr. cissie

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 23:13

Ik wil denk ik niet weten hoe dat paard van jou loopt als alles wat je doet staan en zitten beslaat Knipoog Ik vind het gewoon super, de eenheid die je vormt met je paard. Het feit dat hij doet wat je vraagt...voor je door het vuur gaat omdat hij van je houdt en je door en door vertrouwt Lovers

angelique

Berichten: 581
Geregistreerd: 30-05-01
Woonplaats: regio rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 23:40

Sjjaa....wat maakt paardrijden zo leuk...
Tis het niet alleen het rijden,
Ten eerste vind ik het fantastisch de kameraadschap met mijn paard,
Dus de omgang/verzorging.
Elkaar vertrouwen,Respect! Lovers
Voldoening hebben,dingen uit paard te kunnen halen,
die ik wens Tong uitsteken Ook er goed mijn best voor te doen,
mijn paard vrolijk/gezond in het leven te houden.Balans!

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 00:11

De eenheid die je samen kunt vormen.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 00:23

Het gevoel van vrijheid, samen 1 zijn, elkaar aan voelen, samen veel plezier bleven, de wartme de wint door je haar Lachen En alleen maar met het paard en niemand anders, en als het paardje jou vertrouwd ook alles voor je doet!! Lachen
Er zijn zoveel mooie dingen aan paardrijden.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 00:59

Het rijden van het paard is het laatste wat ik belangrijk en leuk vind in de omgang met paarden. Het is niet het gevoel van 'macht' (dat het paard precies doet wat jij wilt) wat ik zoek/ vind. Al doet het paard niet wat ik wil..... ze blijven geweldig. Ik vind vooral het kijken naar en zorgen voor het paard het belangrijkste....het mogen aanraken van die mooie dieren....de warmte die ze uitstralen......de onschuld...maar het allerbelangrijkste:het volledig jezelf kunnen zijn zonder daarop aangekeken te worden. Ze nemen je zoals je bent! Dit geldt trouwens voor alle dieren! Liefde dus!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 09:39

Het omgaan met dieren is leuk, maar dat je er ook nog op kunt zitten is een extra bonus Lachen
Daarom zijn paarden extra leuk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 09:42

Als het alleen maar staan en zitten was, dan deed ik het denk ik inmiddels niet meer.
Het rijden an sich vind ik niet eens het allerbelangrijkste. Mijn paardje is gewoon m'n vriendinnetje, die blij is als ze me ziet en v.v. Lekker tutten samen, spelen, knuffelen, troosten, lachen, bewegen, nieuwe uitdagingen zoeken, genieten, ontspannen, ontladen etc.......
Het is zooooooo veel meer dan alleen rijden...

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 09:46

Paardrijden doe ik al zo lang, ik weet niet beter meer.. Lachen

Wat ik nou leuk vind aan paardrijden? Euhh, je krijgt liefde terug als je het aan een paard geeft. Hij of zij zal nooit je geheimen doorvertellen, een paard is trouw ( in tegenstelling tot menig mannetjesmens ) en je kunt groeien tot een eenheid waar nog geen speld tussen te krijgen is..

Paardrijden is een verslaving hoor! Tong uitsteken Haha!

Ohh ja, en het is voor mij een soort stresstherapie, ik kan het nog zo zwaar hebben op het werk, maar als je me het park instuurt met een knollie kom ik weer helemaal blij terug.. Haha!

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-02 10:59

XoNo schreef:
Ik wil denk ik niet weten hoe dat paard van jou loopt als alles wat je doet staan en zitten beslaat Knipoog



nee het is een beetje vaag uitgedrukt maar daar onder staat wel dat je moet werken om je paard mooi te laten lopen en daar bedoel ik niet mee alleen lichtrijden.

Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 11:36

marleentjevb schreef:
het geeft mij een gevoel van vrijheid!
liefde, vertrouwen en een stuk warmte, dit mis ik zo nu en dan in de menselijke wezens op deze wereld. het is een vriendschap voor het leven die je met een paard sluit en dat geef mij een veilig gevoel!


Ja hier ben ik het ook mee eens! Fleur is voor mij echt een vriendinnetje! Ze zal nooit mopperen! *LOL*

Nee even zonder gekheid, ik ben echt blij met haar en ik vind het ook een heel bezit een paard! Ik hoor ook vaak van mense die niet gedacht hebben dat het zo intensief zou zijn! Nou, ik ben er blij mee!

nathalie1

Berichten: 186
Geregistreerd: 05-08-02
Woonplaats: hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 21:38

Lovers Een vriend voor het leven. Lovers