Stalling in almere

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Stalling in almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-04 12:32

Ik ga waarschijnlijk over een jaar verhuizen naar almere of t gooi, eigenlijk is almere bijna 100 % zeker, iig over 2 jr, waarschijnlijk volgend jaar zomer. Maarja ik heb een paardje en die moet mee Haha!

Ik was al wat topics aan t lezen, want was benieuwd naar stallen of die misschien een website hadden, gewoon leuk om te kijken, prijzen enz. Maar nu lees ik in veel topics dat bijv stadsweides heeel vol zitten met ontzettende wachtlijsten, en maneges ook vol zitten. Daarbij komt ook dat ik niet op een manege wil( te massa en veel te duur)

heb alleen een beschikking over een fiets dus naar zeewolde of iets fietsen is te ver.. Moet je nou met die wachtlijsten nu al inschrijven( weet niet eens in welke wijk ik kom te wonen maar goed) of gewoon niet verwachten dat er leuke kleinere pensionstalletjes in de buurt zijn..

Zo niet, of als je bijv in de velden( stad west) komt te wonen dat dat dan weer ver van het andere kant vd stad af is, waar wel veel stalletjes zijn, en dus een paard daarz etten voor mij niet te doen is, ben ik wel benieuwd in welke wijken de stallen een beetje zitten( niet dta ik straks zeg ja daar wil ik wonen, en vervolgens erachter kom dat ik geen pensionstal in de buurt kan vinden Scheve mond )

Dus geef me de pensionstallen( ik ben heel vroeg ik weet t, maar t is toch wel iets dat me erg bezig houd)

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 13:28

Sparen voor een brommer.

Almere is nogal uitgestrekt, dus als je echt van een fiets afhankelijk bent, ben je heel erg beperkt.

Officieel mag je, als je een stadsweide hebt, niet onderverhuren. Dus het is niet makkelijk om ertussen te komen. Er zitten op bokt een aantal mensen die een stadsweide hebben of er ooit gestaan hebben. Die kunnen je daar meer over vertellen.
Bij de 3 manege's in Almere betaal je allemaal meer dan 300 euro aan stalling per maand voor een paard. Kleinere pensionstallen zijn er niet echt in Almere zelf. Er zijn een aantal boeren die kleinschalige pensionstalling aanbieden met vaak een buitenbak en weiland, die zijn een stukje goedkoper dan de manege's. Maar die zitten met name in Almere Hout en richting Zeewolde. Als je in Almere-stad woont is dat niet echt handig met de fiets te doen. (tenzij je het niet erg vindt om dagelijks zo'n 15 kilometer heen en 15 km terug te fietsen, of meer) Met een brommer is dat wel te doen.

Ik sta zelf bij de Zonnehoeve: www.zonnehoeve.net , prima accomodatie, maar niet op fietsafstand van Almere Stad.

Voor meer info kan je me PB-en.

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-04 14:25

Ze zitten hier te denken aan de muziek of danswijk, ( wel waar grote huizen staan anders passen we er niet in) die vriendin zegt qua afstand maken de velden bijv niet veel uit, maar er zijn minder voorzieningen.. De velden liggen toch in een natuurgebied dus ik dacht misschien dat daar wel veel plaatsen zijn voor paarden Haha!

Maar ik ga dus echt niet omdat we moeten verhuizen naar almere zo nodig, mijn paard verkopen, echt niet! Maarja mijn vader gaat t maar betalen als hij zo nodig wil, een manege van 300 euro.. Knipoog

Maar waar zitten die goedkopere boertjes dan?? bij hout?? Want dat zit toch heel afgelegen, de velden liggen volgens mij nog wel redelijk dichtbij, dat is toch tegenover het gooi??

Maar is dat nou echt zo van die wachtlijsten, want als dat zo is...
Voor een brommer sparen heb ik geen geld, alles gaat op aan mijn paard.. Maarja ik wilde t ook even weten, want hoe dichter bij een leuke stal, hoe beter voor mij Dus dan kan ik nog ff sturen in die richting Tong uitsteken

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-04 15:58

_Romana_ schreef:
Ze zitten hier te denken aan de muziek of danswijk, ( wel waar grote huizen staan anders passen we er niet in)




Dit bedoel ik trouwens niet om op te scheppen, weet alleen niet waar die wijken zitten, voor dat soort huizen, jullie zullen dat beter weten dus daarom kunnen jullie dan beter denken.. Haha!

Vanessa

Berichten: 1073
Geregistreerd: 08-03-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 00:57

Ik woon ook in Almere en het is echt niet eenvoudig een goede stal in Almere te vinden.
Je hebt er 3 manege's waar ik bij alle 3 niet wil staan. Te massaal, geen weidegang en te duur...
Mijn paard staat in Lelystad. www.stalholtslag.nl maar ik moet zeggen dat ik ook op zoek ben naar een stal wat meer in de buurt....

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-04 15:12

Ik had bij toeval op internet nog twee stallen gevonden:

Stoeterij sollen burg, Meentweg 5

&

Paardenpension van Bavel, Goudplevierweg 5

Beide in almere, oosterlijker van de velden

Kent iemand deze stallen?? Ervaringen??

ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 17:35


Spruit_Elf

Berichten: 2169
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Amsterdam... pak me dan...!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 18:02

Je hebt manege Liesbeuker.. heb ik ook gestaan..
info via PB..
site: www.manege-liesbeuker.nl
en je hebt in muziekwijk manege pamushout. weet niet of daar ook een site van is.

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-04 19:51

Dankje! Leijenhorst, hoever is dat van almere stad dan??

Die manege wil ik niet, alleen als ik echt niks kan vinden dan zou het een aller aller laatste optie zijn, vaak kan je paard niet buiten en is het duur, én veel te massa.

ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 21:50

_Romana_ schreef:
Dankje! Leijenhorst, hoever is dat van almere stad dan??

Die manege wil ik niet, alleen als ik echt niks kan vinden dan zou het een aller aller laatste optie zijn, vaak kan je paard niet buiten en is het duur, én veel te massa.

Naar mijn weten is het goed te doen,ik heb wel meer mensen uit stad op stal staan,als je meer wil weten pb je maar Lachen

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-04 17:01

Heb je gepb''t Knipoog

Twinkelbell

Berichten: 1187
Geregistreerd: 06-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 14:34

Van Bavel heeft een vriendin van mij gestaan, het was hun goed bevallen, inmiddels staan ze in Zeewolde, weidegang en in de winter een paddock, ze hebben een buitenbak met licht. Het is een boer die dat erbij doet.

Voor de rest is er nog 1 pensionstal op de Paradijsvogelweg, ALmere hout, dat is goed te doen va DAnswijk. Muziekwijk is al weer wat verder weg.

Leijenhorst is ook niet zover, met de auto is het 5 km. Er loopt een fietspad va Muziekwijk rechtstreeks er naar toe. Iemand die ik ken staat daar ook, en het bevalt uitstekend. Die gaat ook op de fiets daar naar toe.

Zelf sta ik op een stadsweide maar daarvoor moet je eerst weet ik veel hoelang Boos! op de wachtlijst staan en dan maar hopen dat je snel aan de beurt komt. Op dit moment zijn er geen weiden vrij en worden ook geen nieuwe gemaakt. Je kan je pas inschrijven als je in Almere ingeschreven staat.

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-04 16:58

Oke, dankje wel.. Ik ben nog steeds benieuwd of iemand die twee herkent die ik gevonden had.. Haha!

Astor

Berichten: 5603
Geregistreerd: 09-07-05
Woonplaats: Blaricum

Re: Stalling in almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 21:42

Hey ik ken een goede stal rsva het is een manege www.rsva.nl maar daar achter ehb je ook een prive stal en een fokkkerij daar staat ook prive stalling maar Zoekt iemand nog een verzorger//bijrijder in almere? xxx melissa

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 10:37

Vanessa schreef:
Ik woon ook in Almere en het is echt niet eenvoudig een goede stal in Almere te vinden.
Je hebt er 3 manege's waar ik bij alle 3 niet wil staan. Te massaal, geen weidegang en te duur...
Mijn paard staat in Lelystad. www.stalholtslag.nl maar ik moet zeggen dat ik ook op zoek ben naar een stal wat meer in de buurt....


Caro van bokt staat met haar Big Mack op een erg leuke stal iets buiten almere. Je rijdt van de Veluwse dreef richting Nijkerk en iets voor de afslag Nijkerk moet je naar links, eerste rechts en daar is het. Weet zo niet hoe het heet maar het is er wel netjes.

tessie1985

Berichten: 1376
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zeewolde

Re: Stalling in almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 10:59

hey faas
bedoel je horsepower? dat is bij de eemhof dichtbij nijkerk
ik ben er is geweest erg leuke stal

xxarmandoxx
Berichten: 96
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: almere

Re: Stalling in almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 12:27

Ik weet welke stal je bedoelt dat is de natura. Dat is een hele leuke gezellige stal met weinig paarden, maar wel veel faciliteiten. Zoals een stapmolen, binnen en buiten bak, afspuitplaats met koud en warm water, kleine kantine en een zadelkamer. ook wordt daar elke dag uitgemest. ik raad je aan om daar eens een kijkje te nemen.

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Re: Stalling in almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 14:32

Ik sta in Zeewolde, iets verder dan de Zonnehoeve bij Veldstar. Erg mooi, paarden worden elke dag in de wei gezet en 3 rijbanen (agterberg bodem)

www.veldstar.nl

shirley23
Berichten: 686
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Almere haven

Re: Stalling in almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 13:18

Hoi,.


Het is jammer dat je afhangelijk bent van een fiets.

Ik zelf sta op Horse Power. Volgens mij komt Jasper van Veldstar daar ook. Hij is meede eigenaar volgens mij.

maar het is een hele leuke stal je zit midden in het bos.

Ik zelf zit er misschien 20 min vandaan. Maar woon ook wel in almere haven. MAar het is inderdaad heel erg moeielijk om stalling te vinden in almere. of omstreken.

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Stalling in almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 13:30

Ik vindt het persoonlijk in Almere erg moeilijk om goede stalling te vinden, zeker als je het dan ook nog moet fietsen.

Leijenhorst is vanaf Muziekwijk erg dichtbij, en iets van 200 per maand (dacht ik), maar ik vindt het wat klein en overbetaalt voor de voorzieningen.
Maneges zijn volgens mij allemaal niets, iig wel erg duur en zo 300/350 permaand all in, en ze bieden alle weinig weide gang, en de rsva en pampus hebben ook bijna nooit plek. Lies wel, maar dat is ook wel behoorlijk fietsen vanaf muziekwijk.
Dan heb je de grootste stallen in zeewolde,
Horse Power (vlak bij de eemhof), Benesse(vlak bij het dorp zelf), Veldstar(gruttoweg, zit tussen almere hout en het dorp), Zonnehoeve
En er is idd een boer in Hout, die schijnt ook wel goed te zijn, maar daar weet ik verder niets van, kan je beter iemand zoeken die daar staat. Er is hier iemand op bokt met een jonge haf die daar staat geloof ik.
Maar deze moet je toch echt wel een brommer of een auto voor hebben.

Stadsweides gaat je niet lukken, die mogen niet onderverhuren en je kan je pas inschrijven voor een eigen weide als je daar woont en dan sta je 5 jaar op de wachtlijst en dan moet je de weide ook nog overkopen voor zon 15.000 euro.

Ik zelf sta nu bij de Knardijk, stal is pas sinds een half jaar open, maar erg gezellig en alles is in overleg mogelijk. Goede uitrij mogelijkheden, het zit aan een doodlopende weg dus het is heerlijk rustig. 2 rijbakken, hele dagen weidegang, spuitplaatsen, enkele boxen en grote groepsboxen. Het mooiste is natuurlijk de prijs.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Re: Stalling in almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 15:23

tessie1985 schreef:
hey faas
bedoel je horsepower? dat is bij de eemhof dichtbij nijkerk
ik ben er is geweest erg leuke stal


ik weet de naam niet.

xxarmandoxx
Berichten: 96
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: almere

Re: Stalling in almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 17:13

ik weet de naam wel dat is de stal ``de nautena``

latnahc2

Berichten: 1201
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: almere

Re: Stalling in almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 17:13

wie kan mij vertellen waar die stal Leijenhorst is en of er een website van is.
Pling

ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

Re: Stalling in almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 17:17

Stal Leijenhorst is verhuisd en zit niet meer in Muiderberg maar in Soest aan de Lage Vuursche,Voor meer vragen kun je me altijd Pben Haha!

peetisgreat

Berichten: 1192
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: vroomshoop

Re: Stalling in almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 22:12

hai ik he zelf altijd in haven gestaan en woonden in stad dit was per fiets best te doen ongeveer 10 a 15 min fietsen
leuke stal met veel lieve mensen geen poeha ofzo
ik weet niet wat je nu betaald daar maar kijk eens op hun site

dit si hun adrs Ruitersportvereniging Almere
Terpmeent 99, onderaan de Gooimeerdijk en bij de Manegeweg
Tel: 036-5386172

bel ze eesn voor verder vragen gr peet