Pech onderweg

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Pech onderweg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-02 13:06

Wat moet je dan als je autopech krijgt en een trailer bij je hebt (met paard)?
Ik moet komend weekend naar Belgiƫ om Renzo weg te brengen en heb nu van die visioenen dat er van alles mis zal gaan. Nou valt dat waarschijnlijk wel mee.
Maar stel dat je aan de snelweg komt te staan met een kapotte auto en je hebt je paard bij je. Wat doe je dan? Heeft iemand dat misschien eens meegemaakt?

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 13:36

Een keer stond ik met de veewagen ergens bij een of ander dorp. Ik dacht dat mijn man getankt had en dat was dus niet zo. Helaas was de meter stuk dus je moest echt op de kilometers letten.
Mijn paard werd erg ongedurig terwijl we op de wegenwacht stonden te wachten. Dat was heel vervelend maar ik heb hem toch laten staan.

De andere keer hadden we een klapband. Dan moet het paard er wel uit, anders krikt het zo moeilijk. Gelukkig waren we vlak bij een benzinepomp en daar stond ik gezellig met mijn paard te wachten in een stukje berm terwijl mijn man steunend en kreunend de band verwisselde Haha!

Het is heel vervelend als je pech onderweg hebt maar als je goed voorbereid op pad gaat is de kans klein. Probeer in elk geval altijd in de buurt van een parkeerplaats of benzinestation te komen als het enigszins mogelijk is.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 13:40

Dit hebben wij meegemaakt toen wij in juni op weg waren naar Almelo. Mijn schoonzus reed voorop en kreeg ineens een klapband met haar trailer, waarin op dat moment twee paarden stonden. We zijn langs de kant van de weg gestopt en hebben de ANWB gebeld. Zij had geen reservewiel bij zich, maar ik had er 1 in de trailer.
Oom agent zag ons tweetjes staan en heeft even geholpen met het aanwijzingen geven van het ANWB-mannetje. (ANWB-mannetje was bang van paarden Haha! )
De band werd verwisseld en wij konden onze weg weer vervolgen.

Neem altijd als je met je paarden op pad gaat mee: Water in een jerrycan, emmer, spons, mes en/of schaar, extra hooinetje of een plak hooi. Zo kun je in ieder geval je paard verzorgen als je onderweg stil komt te staan.

Oja, Percy, dat las ik net bij jou: Jouw paard moest uit de trailer, terwijl mijn schoonzusje er 2 in had staan en dat kon die krik wel gewoon aan. Wellicht had jouw ANWB-mannetje een gewone autokrik bij zich, maar die van ons had een vrachtwagenkrik bij zich.

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 13:48

Eh, de Trailer Aid aanschaffen. Speciale oprij mogelijkheid waardoor het andere wiel hoger komt te staan en je hierdoor je kapotte band simpel kunt verwisselen. Te koop bij diverse ruiter of trailer zaken. In ieder geval in Duitsland, Engeland en ik geloof bij BR te verkrijgen. Dat is mijn advies. Verder jaarlijks onderhoud aan je trailer (laten) doen. Controle van remmen, banden, verlichting en bodem. Bedacht zijn op problemen. Idnerdaad, water, emmer en hooi bij je hebben voor het geval dat. Zaklamp is ook nog een goede.
Gelukkig hebben wij geen problemen gehad met de rit naar Luxemburg.

Naisven

Berichten: 1013
Geregistreerd: 22-01-02
Woonplaats: Odijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 13:50

Hallo, Nou, in het ergste geval kunnen ze ook nog altijd de hele combinatie op een auto-ambulance zetten! In juli gingen we met het Fjordenshowteam naar Barneveld en toen kwam een vrachtwagen met Fjord (en alle spullen van het showteam) met pech te staan doordat de aandrijfas er onderuit viel op de snelweg. Optie 1 was de snelweg in 2 richtingen afsluiten, maar uiteindelijk kozen ze voor Optie 2 en lieten een super vrachtwagen ambulance komen waar vrachtwagen met paard en al op gehesen werd. Uiteindelijk werden ze naar een carpoolplaats gebracht waar iemand paard en ruiter met een trailer kon ophalen.