Hoe houd ik mijn shetveulen binnen het hek ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Hoe houd ik mijn shetveulen binnen het hek ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-02 21:45

Floortje ons shetveulentje van 6 maanden wil niet binnen het hek blijven. We hebben haar vandaag echt op een paar vierkante meter gezet met veel stroom op het hek en dan wandeld ze nog rustig onder het hek door.

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 21:52

en een heel laag draadje?
Bij die van ons werkt dat wel!
Als er GOED stroom opstaat en je draad staat voor haar op de juiste hoogte dan hoort ze er wel achter te blijven *LOL*
Misschien gezeldschap?

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 21:59

Die van mij is ook een ontsnappertje, niet eronder, maar erover, die sprong vandaag los over de staldeur! Ik heb de omheining vervangen door hout met stroomdraad voor, en eronder gaat ze nu niet meer. Tuurlijk wel een duur grapje als het over een groot stuk land gaat. Alleen nu maar hopen dat die van mij er straks ook niet los over gaat, het is wel geen shetje, maar toch heel impresionant voor eentje van 1 meter met 7 maand los over 1.05 te zien vliegen vanuit stilstand!

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-02 22:00

Ze is altijd samen met mijn 2 jarige shet. Die 2 kunnen na 1 week al niet zonder elkaar. Als ik het draadje lager hang springt ze erover heen, ze is maar 60cm hoog dus erg lastig maatje. We gaan nu denk ik alles afzetten met schapengaas, beetje duur alleen om 1ha land ermee af te zetten.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 22:09

Word nu vooral lastig met die shetlanders, want ze hebben nu al zo een dikke vacht en die word al maar dikker zodat ze het stroom ook niet meer voelen......donders.

Onze ging er ook altijd onder door.......
Wij hebben een gedeelte met schapen gaas.....alleen langs de weg en langs de andere zijden 2 stroomdraden......1 laag en 1 wat hoger.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23424
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 22:28

tis inderdaad wel gevaarlijk (hoe ze over het erf wandeld enzo) straks loopt ze wel de straat op.
Misschien bij de weg een hek neerzetten???

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 22:47

Die van mij loopt gelukkig niet weg, die komt aan de deur keiluid staan roepen, zo van KOM 'S ZIEEEEEEEEN! hihihihi ... hier in belgiƫ kan he hier en daar van die plastic mazen kopen die ze gebruiken voor langs wegenwerken voor putten af te zetten, dat zou wel 's handig kunnen zijn voor je dondertjes. Of van dat zonneweringsgaas voor serres, kan je in repen snijden, komt ook voordelig uit zo.

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 11:15

onze wei is rondom afgezet met gaas. we hebben hem in vieren gedeeld met stroomdraad. vier draadje vrij dicht op mekaar, met veel stroom erop. en dan staat ze soms nog in de wei ernaast Verward

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-02 11:22

Ben blij te lezen dat jullie dit soort probleempjes ook hebben.
Floortje vind dat ze een hondje is en hondjes horen niet in de wei. Echt een ramp, als ik de paarden naar het land breng komt ze gewoon achter me aan.