Snebjes die groter worden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Snebjes die groter worden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-02 12:58

Een pony bij mij op stal heeft altijd net zoals ewald een kleine kol en klein sneb gehad (Ewald heeft ook nog niet zo lang sneb Verward ) Maar nu viel het gister op dat die sneb ineens 3x zo groot is Verward Lips are sealed
Kan dat door de kou ofzo komen???

En bij Ewald kan het wrsch wel kloppen want paarden krijgen wel vaker op latere leeftijd een snebje erbij...



Maaike

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 13:05

Nu je het zegt... mijn paard heeft een een kol en klein snebje (staat ook in zijn paardenpaspoort) en soms zie ik zijn snebje bijna niet meer en nu is hij sinds een paar dagen opeens een stuk groter. Het viel me gisteren ook op. Ik weet eerlijk gezegt ook niet hoe dat kan Verward Ben dus niet de enige....

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 14:00

Het kolletje van m'n veulie lijkt ook ineens gegroeid te zijn (mijn man merkte het op toen we zaterdag met drie in een rijtje bij 'r in de stal zaten kont in het stro) ... raar hé? Kan dat eigenlijk wel?

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 14:22

Komt volgens mij door het winterhaar wat er doorheen komt... die van mij heeft net twee van die grote vogelpoepen op zijn hoofd.... in de zomer zijn ze een stuk kleiner iig.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 14:29

klink wel logisch wat sibold zegt.

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 17:47

Heel logisch hoor! Veel paarden krijgen her en der grijze haren door hun vacht heen. Baduh krijgt onder zijn oksels en achterop zijn benen wit haar. Niet echt charmant trouwens. Haha!

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 19:02

Sibold schreef:
Komt volgens mij door het winterhaar wat er doorheen komt... die van mij heeft net twee van die grote vogelpoepen op zijn hoofd.... in de zomer zijn ze een stuk kleiner iig.

Ik zag vandaag ineens bij 1 van de veulens dat ze ook een heel klein snebje heeft op haar bovenlip. Net als bij haar moeder is dit alleen in het najaar/winter met wintervacht te zien.

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 22:23

het klopt da thet in de winter groter word ook blessen enz. omdat de pony dan meer haren krijgt en dus ook meer witte haren. mijn pony heeft het ook.