Jullie mening over pensionstalling

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 16:19

Voor dat geld mag je wel een betere prestatie verwachten denk ik. Een goede bodem is wel een vereiste, anders rijd je nog je paard naar de ratsmoedee. Stallen schoonhouden is wel vaker teveel werk heb ik gemerkt. Op de stal waar ik sta gebeurt dat wel veel beter dan dat ik tot nog toe gewend was. De stal waar ik nu sta, is aan de andere kant van Amsterdam, ik weet niet of je 20 minuutjes in de auto een probleem vindt?
We hebben het er hier laatst nog over gehad, even zoeken.
[PP] De ideale stal: bestaat deze?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-10-02 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 16:25

Mijn paard kan zomers wel de wei op, alleen of in een groep op een riant weiland. Verder hebben we alles in huis wat je maar wensen kunt, behalve een tweede binnenbaan dan. In de randstad is het inderdaad duur, je kunt nog goedkoper een kamer huren dan een paard houden Haha!.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 19:43

batje schreef:
De weg van Noord naar Zaandam (vlgns mij de Zuideinde, net voor het Twiske) heeft een pensionstal.. Mooie binnenbak, fijne boxen en zeker niet duur. Toen ik er ging kijken (half jaar geleden) hadden ze geen boxen vrij, maar je kan altijd op de wachtlijst. (De wachtlijst voor de buitenboxen lijkt me nog iets langer)

Het is als je richting zaandam rijdt aan de linkerkant..


Je bedoelt die stal waar op de buitenkant van de binnenbaan 'manege' staat? Dat kun je zien als je over de snelweg of over die weg daaronder rijdt. Die stal heb ik gestaan. De buitenboxen waren toentertijd alleen maar doe-het-zelf en kon je binnen in pension staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 20:09

Er zijn er in Oostzaan 2 die wel bekend zijn, de ene is Zuidereind aan het Zuideinde en het Zuideinde loopt inderdaad van Noord naar Oostzaan. De Snelweg loopt er vlakbij in een bocht omheen.
De andere is de stal van Taams, dat is meer richting Wormer, daarvoor moet je helemaal Oostzaan door naar de andere kant van 't Twiske. Die stal is wel iets beter uitgerust en je kunt er makkelijker 't Twiske in. Groot nadeel is de dat je een paar kilometer over dat dijkje moet en dat zag ik met sneeuw en ijs niet zo zitten, er wordt daar niet gestrooid.
Op beiden stallen zijn trouwens wedstrijden van de bond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 22:13

Antoinette schreef:
En stal DAZ is een optie, aantal jaren terug toen wij nog een pony hadden waren we er niet welkom, we waren te jong en ze wilden geen kinderen.
Maar mag je daar eigen instructrice meenemen??


Zeg maar gewoon Das hoor. Toen ik daar stond mocht je wel je eigen instructeur laten komen, dat vonden ze prima hoor, hadden ze weer een nieuwtje. Toentertijd kwamen er een paar instructeurs over de vloer.
De paarden krijgen daar 4 keer per dag voer, de laatste voerbeurt is rond half tien savonds en daarna gaat het licht daar uit, om 10 uur moet je dus weg zijn.
In de zomer kan je paard ook op het land, maar dan moet ie in de groep en kan niet alleen of met zijn tweeen, tenminste zo was het toen.
Via de weg kun je naar 't Twiske, dan moet je paard wel goed verkeersmak zijn en niet bang voor bruggen enzo.
Een voordeel zijn wel de wedstrijden die er bijna elke maand gehouden worden.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 86 bezoekers