witte bandages weer wit krijgen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 08:22

beetje chloor erbij iedere keer dat je ze wast. Niet teveel want dan worden ze geel. Van tijd tot tijd gewoon nieuwe kopen is het enge dat echt helpt.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 14:39

Heb hier eens met een docent over gesproken in mijn Wageningse tijdperk (vroeger... Sigaar ) die man had niks met paarden te maken maar wel een uitgebreide kennis van de anatomie en bewegingsapparaat van beesten. Volgens hem was het uitgesloten dat een bandage de pezen verslapt. Een bandage geeft hooguit wat steun aan het ophangapparaat rond de kogel, en geeft verder alleen bescherming tegen geweld van buitenaf. "Prikkeling" van de pezen, het veelgehoorde argument dat Tender nu ook weer opvoert, komt door beweging, en wordt niet tegengehouden doordat je iets aan de buitenkant (redelijk stijf) om zo'n been wikkelt.
Ik rijd eigenlijk altijd met bandages, of voor een peesbeschermer en achter bandages.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-01 10:47

Nou ja, ieder het zijne hoor. Ik ben ook redelijk vastgeroest in m'n opvattingen af en toe. Heb er eens met die man over gesproken nav een soortgelijke discussie.
Wat mij is geleerd is dat bandages dus niet zoveel steun geven, dat dat op zich een beetje een fabel is. Sporters tapen soms toch ook hun enkels in voor steun, maar daarmee fixeren het gewricht, daar is dus bij een bandage, die redelijk stijf rond een kogelgewricht zit, geen sprake van.
Ik heb nooit problemen met bandages, dus waarom zou ik ze dan niet gebruiken?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 37 bezoekers