Weide-vraagjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Fitzroy

Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-01 19:52

Als het allemaal volgens plan verloopt gaat Fitz na de Almelose Ruiterdagen naar een stal waar hij overdag het land in kan en 's nachts een hele grote box ter beschikking krijgt.

Nu heb ik een paar vraagjes:

1. Hij moet daar met halster het land in, omdat ze hem ook weer voor je binnen halen 's avonds. Wat voor soort materiaal is handig voor in het land? Van die zachte stof, leer of gewoon zo'n hard katoenen halster?

2. Het is een echt stalpaard. Zou het verstandig zijn om bij slecht weer een regendeken op te doen of is dat niet nodig?

3. Hoeveel krachtvoer zouden jullie bijvoeren? Hij staat nu op 4 kg per dag plus 1 schep Structuurmix.


Fitzroy

Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-01 19:44

Bedankt voor de tips allemaal.
Fitz gaat 24 juni tot 1 september het land in, daarna ga ik weer terug naar mijn huidige stal. Dat is veel dichterbij voor mij en bovendien heeft hij daar op zich ook wel een goede box met veel frisse lucht.
Het enige is dat hij daar niet het land in kan dus vandaar deze tijdelijke verhuizing.

Ik ben wel gewoon van plan hem deze zomer door te rijden als het allemaal goed gaat en ook het wedstrijdseizoen hoop ik grotendeels mee te kunnen doen.

Ik denk dat ik Fitz inderdaad zijn Airborn halster aan doe, dat is van dat zachte materiaal.

Qua deken ben ik er nog niet uit, is ook afhankelijk van de temperatuur en het weer.

Met voeren begin ik met 2 Equiral Stud en 1 schep structuurmix per dag, en dan bekijk ik wel hoe hij het erop doet.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Getty_Maan, MiVita, scappa en 25 bezoekers