Paard trapt naar auto's

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nanouk

Berichten: 1004
Geregistreerd: 20-06-01

Paard trapt naar auto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-02 14:17

Deze week deed hij het weer..... Koe lopen we heel rustig van de wei naar de stal toe (ik er naast lopend) geeft hij ineens met zijn rechterachterbeen een geweldige klap naar een geparkeerde auto, met een deuk als resultaat. Mijnheer doet net of er niets aan de hand is en loopt gewoon heel relaxed door Slapen , en van de schrik reageer ik dus niet eens bestraffend maar ga onmiddellijk kijken wat de schade is.
Helaas was niet niet de eerste keer dat hij zoiets deed: in maart deed hij het voor de eerste keer, ook bij een langs de weg geparkeerde auto en die had echt een flinke deuk. (via mijn WA verzekering geregeld) Vanaf die tijd ben ik dus ruimer langs auto's gewandeld. Deze zomer stond hij op het land dus weinig langs de weg gelopen. Maar het weer is slechter dus nu moesten we weer 2x per dag wandelen. En dinsdag gaf hij dus auto nummer 2 een trap. Terwijl we ondertussen al heel wat auto's gepasseerd waren. Het is mij niet duidelijk waarom hij juist die auto een trap gaf; de enige overeenkomst met de vorige keer is dat ze rechts geparkeerd stonden en allebei redelijk nieuw, glimmend en donker waren.
Maar ik vraag me af waarom hij dit doet en vooral hoe ik het hem moet afleren! Tijdens het lopen merk je niks aan hem, hij is gewoon heel rustig en dan opeens haalt hij uit, dus je kunt er echt niet op anticiperen.
Hij trapt gelukkig (nog) niet naar langsrijdende auto's maar voor de zekerheid neem ik nu mijn carrotstick mee waar ik zijn achterkant in bedwang kan houden.
Heeft iemand ook zo'n paard met een afkeer van geparkeerde auto's en wie heeft een tip om dit af te leren?

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 19:40

Zou het niet kunnen dat ie zich zelf ziet in die glimmende auto en die "achtervolger" wenst af te schudden? Maar een idee hoor!

xXIreenXx

Berichten: 1067
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 19:48

Ik heb een pony meegemaakt die dat ook had...eerlijk gezegd weet ik niet precies wat je moet doen.Maar ik zou telkens als hij uithaalt naar een auto een tik met de zweep geven en FOEI roepen ofzoiets,
succes Lachen

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 10:55

Ik zou niet weten waarom hij dit doet. Zorg dat je voortaan ruim langs een geparkeerde auto loopt, dat is het enige wat ik kan bedenken.