Zadel vraagje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faline

Berichten: 7801
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Zadel vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-02 11:17

Volgende week krijg ik een nieuw zadel voor mn paard, maar wil van te voren toch nog even wat info opdoen hier en daar over verschillende ervaringen met zadels.

Ik wil iig een dressuur zadel met diepe zit, dus wat voor zadel raden jullie mij aan?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 11:18

De County heeft een diepe zit en de Kieffer wien. Diamant trouwens ook, en dat zijn zadels die op veel paarden goed passen. Zeker het overwegen waard dus.

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 11:21

Er zijn veel zadels met een diepe zit. Ainsley is een sterk voorbeeld, maar dat vind ik poedersuiker. Lips are sealed

Het is gewoon een kwestie van kijken, passen, proberen en nadenken.

Ik raad je een KN aan, heeft geen megadiepe zit, maar zit weliswaar voortreffelijk.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 11:21

De Fryso zadels zijn exact hetzelfde als de Diamant. Levertijd op Fryso overigens 3 maanden zggen ze, maar ik wacht al 3,5 maand...Onbehoorlijk....

Ik vind de Rossner America Dressuur niet tegenvallen, en die heeft ook wel een aardig diepe zit. Is toch net even wat lichter aan de prijs.
Maar heb je echt centen te besteden, over weeg de KN dan ook eens...die zijn echt wel heel tof.
(en achteraf, als ik die toch wel had gekocht, reed ik nu al 3 maanden rond op een nieuw zadel Scheve mond , maar ik vond de Fryso net even wat beter zitten)

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 11:29

Sja, zelf heb ik ook een oude KN waar ik nog steeds heel erg blij mee ben. Ik verkoop dat zadel NOOIT. Dat zadel is inderdaad niet zozeer diep, maar het corrigeert mijn zit zo mooi: zit mooi recht op in het zadel.

Faline

Berichten: 7801
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-02 11:30

ik heb op dit moment een zadel van ainsley die ik leen van iemand hier op stal ik vind m wel ok zitten maar heb verder eigelijk niet veel ervaringen met dresuur zadels (ja meer B merken enzo van die goedkope flutzadels met ultra harde zit...) heb een keer op een zadel gezeten die ook super zat.. weet alleen het merk niet meer.. Boos!
Iig zal ik wel weer ff bezig zijn met passen ed.. (vorige keer met mn pony ben ik ook een hele middag bezig geweest... Bloos )
Iig wil ik me ook van te voren een beetje orienteren, is misschien wel zo handig. Wat ik te besteden heb weet ik eigelijk niet, want mn ouders betalen maar ik denk tussen de 1000 en 1500 euro. (en als ik een duurder zadel wil zal ik zelf een bijdrag moeten leveren, maar voor een goed zadel is dat geen probleem Schijnheilig )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 14:01

Ik heb dus een ainsly en vind hem heerlijk!!

Maar iedereen heeft een andere kont, dus gewoon uit proberen Lachen
Want niemand kan voor jou beslissen wat fijn is en wat niet.

Faline

Berichten: 7801
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-02 14:14

runningkawa schreef:
Want niemand kan voor jou beslissen wat fijn is en wat niet.


Nee da's waar maar je kunt toch nog wel je eigen ervaringen delen, misschien heb ik dr iets aan. Bovendien weten jullie wel wat over kwaliteit van het leer e.d en dat is gewoon de algemene kennis over een zadel. (dat kun je niet even in 10min bepalen als je zadels aan het passen bent)
Dus ook graag jullie ervaringen met de houdbaarheid van het leer of andere positieve of negatieve dingen die je bent tegen gekomen.
(mijn zusje had bijv een zadel waarvan de boom in 2 maanden tijd volledig uit zn vorm was gegaan en daarvoor nog een zadel waarvan de boom is geknapt.. )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 16:19

Ik heb mijn Ainsley "pas" een jaar.
Maar die is nog zo goed als nieuw.
Hoe dit zadel zich op nog langere termijn houd kan ik dus ook niet zeggen Lachen

En dat "Want niemand kan voor jou beslissen wat fijn is en wat niet." bedoelde ik eigenlijk meer op de dingen dat mensen wel een zeggen zo'n zadel zit voor geen meter.
dat kan niemand zeggen behalve jij zelf. Haha!

Faline

Berichten: 7801
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-02 21:56

runningkawa schreef:

En dat "Want niemand kan voor jou beslissen wat fijn is en wat niet." bedoelde ik eigenlijk meer op de dingen dat mensen wel een zeggen zo'n zadel zit voor geen meter.
dat kan niemand zeggen behalve jij zelf. Haha!


Ik snap *LOL*

Anouska

Berichten: 749
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Wassenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 03:19

Als je echt een lekker zadel wilt, raad ik je een Hulsebos aan. Lekkere zachte en diepe zit, sterk leer, goede ondersteuning, zachte kniewrongen. Ik heb hem zelf helaas nog niet, maar ik rijd nu op het zadel van een vriendin. Daarbij komt dat ze het zadel op maat maken voor je paard, waardoor het gegarandeerd goed ligt. kijk voor meer info op www.hulsebos-zadels.nl (of .com, weet ik niet meer)

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 12:54

En als je niet perse leer wilt, en niet een al te duur zadel, dan zou je ook de Wintec pro eens kunnen proberen.
Tsja, ze blijven we aan de gang, ieder heeft zijn eigen merk, en zijn eigen kont. Je zult zelf moeten passen, en ook vragen of je hem evt na een paar dagen zou mogen ruilen cvoor een ander, Want, wat je zelf ook zegt: in 10 minuten weet jij niet of je er een uur of langer op kan zitten!

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 12:58

de kieffer lech profie.
heerlijke zit,zit echt super super.
past bijna op allee paarden.
diepe zit,met dikke kniewrongen!

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 13:12

Ik had een tweedehands KN, superzadel maar het lag niet zo super op mijn paard. (Had het zadel al. paard kwam erbij..). Heb daarna een noeuwe KN gekocht, vond het nieuw niet zo lekker zitten maar dacht dat dat door het nieuwe kwam. Na enige tijd bleek dat het naar voren schoof op mijn paard dus heb het maar weer ingeruild voor een Ainsley die wel goed blijft liggen (heb overigens gewoon het bedrag dat de Kn nieuw meer kostte teruggehad wat ik errug netjes vond). Die Ainsley vind ik echt heel lekker zitten. Ik rijd mezelf erg snel door maar ik heb er met dit zadel nog geen last van gehad. Het zadel is nu dus nog vrij nieuw dus ik kan weinig zeggen over hoe mooi het blijft. Mijn oude Kn zag er werkelijk niet meer uit kwa kleur. Het was zwart maar is nu bijna groenachtig bruin, het leer was nog wel gewoon goed dus zonder sceuren oid. Ik heb alleen geen idee hoe oud dit zadel was, ik heb hem 3ehands gekocht.

Daan1982

Berichten: 1756
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: loenhout, belgie net onder breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 15:18

Hoi,


Dijkman zadels hebben ook een diepe zit als ook een vlakke zit, ze lijken veel op de Stubben, dit zijn fijne zadels en prijs/kwaliteitswijs zeer gunstig. dit komt omdat ze niet in de winkel te koop zijn. surf naar http://users.skynet.be/dijkman voor meer informatie.

Succes!