In het donker naar buiten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

In het donker naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-02 21:37

Aan de ene kant vindik het wel leuk en spannend, en aan de andere kant ook wel gevaarlijk.

Paard ziet veel meer dan ik en ik kan daarom moeilijk inschatten of hij iets eng gaat vinden(stuk zwart plastic BV).
Daarnaast ben ik ook best bang of het verkeer mij wel goed ziet.
Desondanks ben ik wel beter 'verlicht'dan menig fietser. Haha!


Ik heb om alle 4 de benen refelectors, ik heb zelf een hesje aan en aan de frontriem hangt een rood flikkerend lampje(E.T. paard! Haha! )

ben ik veilig bezig en hoe gaan jullie langs de weg als het donker is.
Ik denk dat ik nog wel het reflecterende borsttuig bij de paarden drogist ga kopen.

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 21:43

Ik heb zo`n knipper lampje aan m`n arm en een aan z`n peesbeschermer Lachen
ook heb ik een hesje aan en beenbeschermers om..

Ook rijd er ook altijd een auto achter me aan..

Maar met lampje om je arm val je super op hoor! Lachen

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 21:44

Ik ben zelf een keertje totaal onverlicht over de weg gegaan met m'n paard. Dat was eens, maar nooit weer. Ik ben me echt kapot geschrokken hoe hard ze rijden en het was misschien net 500meter dat ik over de weg moest.

Ik denk kwa verlichting en reflecterend spul, hoe meer hoe beter.

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 21:45

Ik denk zeker dat je goed bezig bent! Als ik zie hoeveel mensen met paarden onverlicht op stap gaan, das nog veeeeels te veel!
Ik steek alleen de weg over met mijn paard, dus heb geen ervaring met hele stukken af leggen in het donker.
Maar wel leuk zo'n ET lamp! Waar kun je die kopen?

odis
Berichten: 339
Geregistreerd: 13-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 21:56

Ik rij eigenlijk alleen maar buiten, dus binnenkort kan ik de kerstverlichting weer te voorschijn halen. *LOL* .
Ik rij zelf altijd tegen het verkeer in. Ik heb een reflecterend hesje aan, lampje op mijn arm die op een km afstand te zien is. wit naar voren, rood licht naar achteren uitstralend. Deze heb ik om m'n arm die aan de wegkant zit. Om mijn been die aan de bermkant zit, heb ik een rood lampje. Verder heeft m'n paard 4 reflecterende beenbeschermers om en een felgele, reflecterende band om z'n frontriem waar rode lampjes in knipperen. En nog z'n bandje boven in z'n staart gevlochten. Ik rij altijd over een donkere landweg waar geen straatlantaarns staan. Ik ben i.i.g. goed te zien,want de automobilisten gaan al ver van te voren langzamer rijden, omdat ze van alles zien knipperen en schitteren Cool , maar niet kunnen zien wat het is. (zwart paard).

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 22:47

Haha ja Odis, komt me bekend voor. Je ziet ze gewoon kijken van: "Wat is DAT??" Haha!

Ik rijd ook met 4 reflecterende bandages, reflecterende band om mijn arm, reflecterend bandje om staart van het paard en soms ruiterlampje mee. Voor het reflecterende borsttuig van de paardendrogist moet je Kais even een PB sturen, die heeft er laatst een aangeschaft maar vond het er minder reflecterend uitzien in het echt vergeleken met de folder.
Misschien heeft ze hem inmiddels al uitgeprobeerd.

Verder heeft het ook zo z'n voordelen dat jij dingen nog niet ziet die je paard misschien eng kan vinden. Dan voelen ze van jou ook geen onzekerheid en lopen ze er vaak gewoon langs.
Vinden ze het wel eng, dan merk je dat ook wel aan de manier van lopen, de oortjes en hoofdhouding enzo, toch?

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 22:57

Inderdaad, angst in het donker voel je heel goed aan door de manier waarop het paard gaat lopen en zijn spieren spant. Veelal gaat het hierdoor vaak beter als overdag.

En verder wat betreft verlichting: Ik reed altijd met vier reflecterende beenbeschermers, een wegwerkersjas, een reflecterende band om mijn arm, een ruiterlamp om mijn arm en been en reflectie om mijn cap. En dan reden we over het algemeen ook nog in een grote colone Haha! Nou, als dat niet opviel? *LOL*

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 23:24

Cody schreef:
Voor het reflecterende borsttuig van de paardendrogist moet je Kais even een PB sturen, die heeft er laatst een aangeschaft maar vond het er minder reflecterend uitzien in het echt vergeleken met de folder.
Misschien heeft ze hem inmiddels al uitgeprobeerd.


Ik had 'm nog niet uitgeprobeerd, heb 'm (gelukkig) nog niet nodig gehad Lachen

Sirena
Berichten: 47
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 00:01

Ik ga zelf ook regelmatig in het donker naar buiten, mijn paard heeft om alle vier zijn benen knipperlichtjes en dan zo bevestigd dat het aan de voorkant en achterkant goed te zien is. Sommige doen het aan de zijkant maar dan dan zien ze je paard niet aan de voorkant of achterkant. Lichtje aan het hoofdstel en zelf een reflecterend hesje aan. Ze zeggen altijd dat we goed te zien zelfs de joggers die we altijd tegen komen zonder verlichting. Zei zeggen ook dat ze dit zelf ook zouden moeten doen.