hoe krijg je in godsnaam gesloten springschoenen o

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

hoe krijg je in godsnaam gesloten springschoenen o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-02 19:16

m?

ik er er pas gekocht, gewoon rubber zonder sluiting, maar ik krijg ze met geen 1 mogelijk om.
hoe kan dit nou?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 19:25

Doe ze binneste buiten en neem ze achterste voren vast en trek ze dan om de hoef.
Dan kun je ze weer omklappen en zitten ze goed.

Wat een uitleg Haha!
Dat kunnen andere vast verbeteren Lachen

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 19:27

Kan er niets beters van maken kawa Haha!
Je moet dus niet die 'smalle' opening over de hoef proberen te trekken, maar de hoef vanaf het breedste deel (de onderkant van de springschoen dus eigenlijk) er doorheen steken. Daarom moeten ze dus binnenstebuiten, want dan kun je ze weer goed klappen als je ze om hebt.
Wat kan schelen is ze eerst even in warm water leggen, dan zijn ze wat soepeler.

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 19:28

Ook handig, mits je paard niet gaait maaien natuurlijk Haha!, zet z'n knie tegen je benen aan. En dan zoals Kawa zegt, binnenstebuiten , trekken en weer omklappen.

En tada: Daar zitten de schoentjes Haha!
(Ok, het heeft mij eerst ook heel veel pijn en moeite en zere vingers gekost Schijnheilig )

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-02 19:30

Ja, dat binneste-buiten had ik ook geprobeerd, maar het 'kleine deel' ging er nog niet omheen Verward
ook heb ik ze in warm water gelegd maar het holp niet.
ik kreeg ze er zelfs niet bijna omheen.
hoor het normaal trouwens makkelijk te gaan springschoenen omdoen?
of is het normaal dat het best moeilijk gaat?

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 19:36

Boogiegirl schreef:
het holp niet.

*proest* Hoe kom je er op *LOL*
Het hielp zeker niet of heeft het niet geholpen? *LOL*
Sorry hoor, ben je nou boos op me? Knipoog

Is de maat wel goed?
Je moet dus dat smalle stukje soepeler krijgen, goed warm maken en rek het tussen je handen maar eens een paar keer flink uit, naarmate je die dingen vaker gebruikt gaat het steeds makkelijker. En uiteindelijk knappen ze Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 19:39

toch maar vlug ruilen tegen een paar met klitteband *LOL*

Zielige jij, maar ik vind het eerlijk gezegt mega ondingen.
Ik heb ze gelukkig niet nodig, maar anders werden het toch niet die dingen Lachen

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 19:41

Het paard waar ik ze voor gebruikte had ook pech, haar nieuwen werden ook snel geruild voor een paar ouden mèt klitteband Knipoog Ach, eigenaresse was toch op vakantie *LOL*

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-02 19:42

Bloos dat was weer een blonde actie!
maar volgens mij gebruik ik dat woord wel vaker Haha!

en ze zijn 2dehands, je ziet dat ze al een paar keer gedragen zijn dus het is niet de 'nieuwheid'(kan ff niet op m'n woorden komen vandaag).

de maat is goed (M)
zo zien ze er ook helemaal niet klein uit, maar dat smalle stuk is ook helemaal niet erg rekbaar.

ik denk dat het maar weer verkopen wordt, het lukte écht niet!
zelf niet een beetje.
en dan moeten ze nog af..

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 20:11

Waar heb je überhaupt springschoenen voor nodig? Verward Wil je al met Passion gaan springen? Of tikt ie zichzelf aan?

Ik zou iig proberen ze toch nóg maar een keertje te passen en anders toch te verkopen,

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-02 20:16

assie schreef:
Waar heb je überhaupt springschoenen voor nodig? Verward Wil je al met Passion gaan springen? Of tikt ie zichzelf aan?

Ik zou iig proberen ze toch nóg maar een keertje te passen en anders toch te verkopen,


natuurlijk ga ik nog niet met hem springen!

ik ga ze niet nog een keer passen op die manier, ik wordt er alleen maar gestressed van, misschien als ik toevallig eens in een hele goede bui ben..

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 20:57

Niet aan beginnen.
Andere halen Haha!

Zulke ondingen daar word je alleen maar gestoord van , en je paardje waarschijnlijk ook Tong uitsteken

Dat die dingen uberhaupt nog bestaan is al een wonder vind ik Lachen

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 21:42

Ik heb er vaak naar gekeken en kon me ook echt niet bedenken hoe mensen het voor elkaar krijgen Haha!
Oke, om 'begrijp' ik nu (moet nog zien of het lukt), maar lukt af doen ook??
Lijken mij ook MEGA on dingen Lachen

Jetta

Berichten: 3986
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 22:21

Ja, hoor, gewoon binnenste buiten, even krachtpatseren en da.........flop! Maar echt makkelijk gaat het niet, het is een handigheidje. Kijk uit met ijzers, je kan jezelf en je springschoenen er lelijk aan snijden.
En.............snik....vroeger had je alleen van die dichte rubberen...!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 22:25

Het meest ideale zijn nog springschoenen uit van die losse stukjes, Westrop ofzo heten die geloof ik, makkelijk vast te maken, altijd pas te maken en ze klappen ook niet uit zichzelf omhoog. Die rubberen willen nog wel eens vanzelf binnenstebuiten gaan om de voet als het een beetje heftig is en dan heb je er nog niks aan. Nadeel: het maakt een ontzettend stom geluid!

Edit: Westropp dus, nou ja bijna goed toch.
Afbeelding

Neopreen is ook zo fijn trouwens, maar die worden zo smerig en blijven lang nat als het modderig is.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 22:56

Die neopreen-dingen vind ik niets, maar ik gebruik ze ook om te crossen en die worden zo zwaar...
Heb altijd dichte gehad(eerste pony werd helemaal kriebelig van dat geklepper) en nooit problemen gehad op de eerste keer na, toen moest ik even ontdekken dat je ze binnenste buiten moest doen Bloos
Nu heb ik lekker van die kleppers(mak paard Haha! ) en dat is toch wel erg makkelijk...gaat niet los door water, zit snel vast en als de bandjes knappen kun je voor 1 of 2 euro nieuwe halen *LOL*

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 09:51

Het is een handigheid zoals al gezegd. In de drafsport worden er geen andere dan gesoten springschoenen gebruikt. Vaak zat meegemaakt dat de niet-dichte tot loslaten.

Als je de truuk van het omdoen onder de knie hebt, wil je niet anders meer hoor Knipoog

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 10:20

Gewoon een paar met klitteband halen. Scheelt je heel wat werk en stress.

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 10:41

Buitenzorg schreef:
Het is een handigheid zoals al gezegd. In de drafsport worden er geen andere dan gesoten springschoenen gebruikt. Vaak zat meegemaakt dat de niet-dichte tot loslaten.


Yep en dan vliegen de sprinschoenen je om de oren.... Haha!

Die met klittenband gaan trouwens heel snel stuk, die kosten ook niks, maar lang gaan ze niet mee bij mij.

Boogiegril: Als je de springschoen binnenste buiten om doen, trek hem dan met één vinger door de opening over de hoef heen (ipv met je hele hand, dan word de ruimte te klein). Te beginnen met omdoen over het toongedeelte van de hoef ipv de verzenen...

Ik gebruik ze dagelijks en het is echt even een handigheidje wat je onder de knie moet krijgen. En inderdaad, straks wil je niet meer anders.... Schijnheilig

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-02 13:13

oke, dan ga ik toch nog wel eens proberen Haha!
maar gaan ze dan niet snal kapot?

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 16:32

Nope. iig Veel minder snel dan springschoenen met klittenband of een riempje.

PridesRanchJarig

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 19:25

En even de hoef invetten? Dat is alleen niet zo heel erg goed voor het rubber. Warm water hoort echt te helpen, net als dat je bitringen om je bit wilt doen.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 00:06

Ik heb rubberen springschoenen met nopjes en daar zit dan een kruisje aan, en dat haal je door een gaatje... mmm
nouja, erg makkelijk om te doen, en ze blijven goed zitten!