Wie heeft ooit een zadel laten maken op maat.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
snoocky

Berichten: 987
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: leiden

Wie heeft ooit een zadel laten maken op maat.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-02 11:07

Ik wil een zadel laten maken, op maat voor mijn pony, (welsh b) maar je hoort verschillende meningen, de een zegt, dan heb je direct een goeie voor altijd, de ander zegt het kan dan alsnog niet passen Verward
mijn vraag is: wie heeft daar ervaringen mee?
ik ben nu aan mijn derde zadel, opvullen e.d helpt niet Huilen het blijft schuiven.

groetjes Sanne.




p.s. en krijgt je garantie als je er een op maat laat maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 11:23

ik heb ooit een zadel opmaat laten maken. op mijn springpony. op haar kon ik geen enkel zadel kopen. ik heb het adres toen via albert voorn gehad. het is was een engels bedrijf.
ik had er wel garantie. maar de enige manier om het op te laten vullen was wachten tot die mensen bij voorn op stal kwamen. maar gelukkig heb ik maar een keer op hoeven laten vullen. en het zadel lag op mijn volgende pony's en zelfs op een paard ook goed
x yvon

sherif

Berichten: 2831
Geregistreerd: 31-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 12:21

Zelf heb ik voor 2 jaar geleden wel een zadel op maat laten maken. Doordat ik last heb van mijn rug was een goed zadel een must voor me, en natuurlijk ook voor Sherif. Ze zijn bij mij thuis geweest, om te passen. En ben erg tevreden met mijn zadel....
En als een zadel op maat wordt gemaakt, mag je er toch van uitgaan dat hij past (het zijn expert die dit doen).

Veel succes met je beslissing

Groetjes Natas

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 12:28

Ik,
mijn eerdere dressurzadels schoven naar achter en kantelden,
daar bokt hij op.
Alle merken er op gehad maar niets lag goed genoeg.

Nu heb ik een Daaleman en hij loopt de sterren van de hemel!!!
Nee hoor, grapje Haha!
Mar aan het zadel ligt het niet, dat ligt super en zit geweldig.
Ik hoefde er ook 'maar' 8 weken op te wachten.

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 12:40

Wat kost het ongeveer om een zadel op maat te laten maken? Dat vroeg ik mij nu eens echt af.

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 12:43

Niet zelf laten maken, maar het zadel dat ik kocht, was op maat gemaakt.
En voor mij een geluk, want mijn paard had precies dezelfde maat.

Zadel was een half jaar oud, nu heb ik hem 2,5 tot 3 jaar en hij past nog steeds perfect.
Garantie? Geen idee, denk dat het er ook maar aan ligt waar je het laat doen.

Ik neem aan dat als je een zadel op maat laat maken, dat de zadelmaker net zo lang doorgaat tot ie wel past.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 13:20

Vanaf 1200 euro heb je er al 1 geloof ik.

c-g:
Ik kan me niet voorstellen dat dat zadel precies dezelfde maat boom heeft als die jouw pony nodig heeft.
Je zou eens een keertje moeten kijken hoe dat wordt aangemeten, dan zie je wat een miniem verschil in zadelboom doet voor een paardenrug.

Ik zeg niet dat je zadel niet goed zou liggen...

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 13:27

ik heb bij de zadelmaker van triest in meppel een zadel laten maken.
hij heeft een kn zadel voor mijn ex fjordje gevonden en daar toen een andere boom ofzo ingezet...
hij is heel erg goed en niet te duur... verstaat zijn vak ..
hijzelf is een vaag persoon maaar levert super werk af!!!!

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 13:27

omdat wij met de trekpaarden meestal met het probleem zitten dat het niet gaat passen...laten wij ook altijd de zadels op maat maken, maar dat kostte aardig wat centjes. omdat ik zelf altijd zonder zadel rij en mijn stalhulpen niet, delen zij nu een zadel van mij(want anders blijft het maar liggen)als we nu een zadel nodig hebben, halen we die bij een 'trekpaarden- zadelmaker' die zijn misschien iets minder mooi en zitten wat minder, maar voor minder dan 250 euro heb je een zadel van een goede kwaliteit en die lang mee gaat. Ze hebben het zadel toch alleen maar nodig om goed te blijven zitten Haha! Ik weet niet wat een 'normaal' zadel kost, daar heb ik geen ervaring mee Knipoog

kebie

Berichten: 1574
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluws dorp aan de rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 14:18

Ik heb 4 jaar geleden een zadel op maat laten maken bij Daaleman. Vond goede tweedehands relatief duur (was algauw 1500 gulden), en het bleek dat mijn paard toch een boom nodig had die wat breder was dan normaal.
Zadel ligt als een huis en zit als een huis. En het is nog absoluut niet nodig om op te vullen ofzo. Kostte toen kaal (zonder beugels en singel) 2100 gulden.
Mijn vriend heeft zijn huidige Daaleman zadel al 19 jaar, waarvan 16 jaar met volle tevredenheid op hetzelfde paard. Zadel is 2x opgevuld in die periode en zit nog altijd beter dan de meeste manege zadels.
Mme, hoezo reclame Haha!

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 15:48

Al onze zadels zijn ook voor onze paarden aangepast Haha! Haha! . Er zit hier een zadelmaker in Groningen (al is die wel duurder dan Divoza) onze zadels liggen ook als huizen op onze paarden Haha! En als ze niet goed liggen of ze verzakken dan komt hij even langs en maakt hij ze weer helemaal goed... *LOL*
1x per jaar komt hij zekers even langs al onze paarden om te kijken of de zadels nog goed liggen en opgevult moeten worden Haha! Haha! Als dit geen service is dan weet ik het ook niet meer Verward .
Je betaald wel iets meer voor een zadel maar je krijgt er ook een heleboel service Tong uitsteken bij wat je bij Divoza niet echt krijgt (Trouwens ik heb helemaal nix tegen Divoza hoor..we kopen hier verder alles voor onze paardjes Haha! Haha! )

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 21:06

Sjuimpje schreef:
c-g:
Ik kan me niet voorstellen dat dat zadel precies dezelfde maat boom heeft als die jouw pony nodig heeft.
Je zou eens een keertje moeten kijken hoe dat wordt aangemeten, dan zie je wat een miniem verschil in zadelboom doet voor een paardenrug.

Ik zeg niet dat je zadel niet goed zou liggen...


Ja, ik weet het, daarom zeg ik ook dat ik een boel geluk heb gehad.

Dat zadel was vermaakt naar een normale kamerbreedte voor een paard.
De mensen hebben na een half jaartje het zadel weggedaan.
Toen ben ik met mijn paard naar de zadelmaker geweest, die heeft de kamerbreedte van mijn paard opgemeten waar dat zadel dus bijpaste.
De kamerbreedte van het zadel en van mijn paard zelf kwamen dus overeen.

De da die toen eens een keer mijn paard kwam controleren zei dat het zadel goed paste, hij wist niks over dat zadel, ik had er ook niet naar gevraagd.
Hij zei het dus uit zich zelf, en ik vindt dat dat wel wat zegt.
Daarbij heb ik vertrouwen in die zadelmaker, die zei het me ook.
En de fysiotherapeut ook meerdere malen.

Onafhankelijk van elkaar en mensen met verstand ervan.

Jilleroo, daar heb ik mijn zadel dus ook vandaan.
Lekker rommeltje daar, maar wel verstand dat hij er van heeft.
Hij is goed en idd niet duur.
Onafhankelijk van elkaar heb ik ook van hem gehoord dat hij een hele goeie was.
Ik zou hem echt aanraden.

Ik heb eerst een normaal zadel proberen te kopen bij een zadelverkoper, en toen dat totaal de mist inging, ben ik naar hem toe geweest (halve land voor afgereist) wat ik beter meteen had kunnen doen.

Snel en vakkundig geholpen.