Paard proffecioneel in laten rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Paard proffecioneel in laten rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-02 23:04

Kan iemand me vertellen wat hier de kosten van zijn, om een groen paard door een "prof" in te laten rijden? Gewoon de basis, hoeft niet Z klaar te zijn ofzo.
Hoelang is je paard dan weg? En wat is het totale kostenplaatje.
Wat zijn voor/nadelen?
Is voor een kennis

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 23:36

Ten eerste:
wat versta je onder een prof?

Ik ken iemand die zijn doodsimpele paardje van 1.60 heeft laten zadelmak maken door WJ vd Schans... Yeah right, daar heeft dus gewoon een stalhulp of stagaire op gezeten.

Er is hier trouwens pas nog een topic over geweest, de prijzen lopen enorm uiteen.
De 1 noemt zichzelf een prof en vraagt een bedrag waar de gemiddelde krantenloper zijn bed nog niet voor uitkomt, de ander is niet groot in woorden maar meer in daden en daar betaal je dan voor.

Ikzelf zou mijn paard een maand wegbrengen, meestal ben je daar zo'n 5 tot 6 honderd euro voor kwijt.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-02 23:39

iemand die dit dus beroepsmatig of als uit de hand gelopen hobby doet, maar idd geen anky ofzo, maar wel iemand waar het goed gebeurt

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 03:10


Kabouterdans
Berichten: 5085
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 08:11

waarom informeer je niet even bij Jeroen van Bokhoven?

brithany

Berichten: 96
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 08:36

Mijn paardje is 5 weken weggeweest en dat koste 800 Euro all inn dus stal en voer erbij in begrepen en dan de laatste week moest ik er een aantal x oprijden onder hun leiding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 10:37

Rond de 600 tot 700 Euro, en totaal afhankelijk van het paard hoe lang het duurt. Kan in een maandje gepiept zijn (zadelmak, harder/zachter en links/rechts) maar kan ook drie maanden duren.
Ik kan je wel iemand aanraden, info via PB (zowel western als Engels)

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 10:45

hier in de regio wordt zo'n 10 euro per dag gevraagd (inclusief stalling dus!)
En stap, draf en sturen kan nagenoeg verzekerd binnen een maand, galop vaak ook wel, maar ja, er zijn uitzonderingen natuurlijk!

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 11:50

Ik heb vorig jaar bij Theo Derks (springruiter) mijn paard laten inrijden en dat kostte me toen 600 GULDEN voor een maand. Hij stond daar 's nachts in een schone stal met dikke laag stro en overdag in de wei. Nou moet ik zeggen dat mijn paard erg makkelijk was, na 2 keer kon ik er zelf op en daar hielp hij mij dan bij....ik heb hem gezegd dat wanneer hij het dubbele zou vragen ik het ook zou betalen, maar hij is nogal bescheiden en denkt blijkbaar dat hij anders geen klanten krijgt ofzo...ze staan echter te dringen bij hem, want hij doet het echt professioneel en heel rustig....geloof dat hij nu wel naar 300 euro is gegaan, maar das nog weinig!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 12:41

Ik denk dat het zo rond de 1000 gld./ 450 Euro incl. voer en stalling.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 12:50

Wij doen het ook wel eens gewoon voor de lol.
Ik ben geen prof en janneke ook niet, we rijden de paarden van stal in voor de verkoop, soms iemand in de buurt die zijn paard ook wil laten doen of iemand van het stamboek.
daarnaast heb ik ook die van mezelf ingereden.Het ligt er een beetje aan wat je wilt en hoe het paard is

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 13:00

bij ons op stal kost het geloof ik fl 800 (weet niet precies in euros). Ze hebben voor ons Raimaer gedaan en daar zijn we heel erg tevreden over.

www.venhorse-trading.nl

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 17:52

Ik denk dat prijzen heel erg variëren. Ik ben zeker geen prof, maar heb een pony de basis geleerd. Dus stap, draf, galop en sturen. Verder heb ik samen met mijn kennis de pony voor de kar beleerd, verkeersmak en trailermak gemaakt. Wij vroegen hiervoor €450, maar dat is niet echt proffessioneel.
Maar ikzelf denk dat €500 genoeg is om je pony/paard in te laten rijden.
Deze pony is ongeveer in een maand in alles beleerd. En naar mijn weten gaat alles goed met haar nu en luistert ze goed.

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 18:05

Ik heb wegens omstandigheden mijn paard ook naar een trainingsstal moeten brengen, dat kostte (in guldens) ong. F3000,-. Maar dat was dus wel voor 2 maanden.

Daan1982

Berichten: 1756
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: loenhout, belgie net onder breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 15:25

Ikzelf rijd paarden in. Zou ook niet weten wanneer je jezelf tot prof mag benoemen, alleen als je papieren hebt?

Ik heb 26 jaar ervaring, heb totaal 12 jaar voor handelstal en 8 jaar voor een stoeterij paarden ingereden, wedstrijdklaar en keuringsklaar gemaakt, hengsten opfok gedaan. Dus genoeg ervaring, net als sommigen al zeiden, uit de hand gelopen hobby kan het ook zijn.

Wat ik vraag zijn de stallingskosten, daar het niet bij mij thuis kan, kan ik weinig aan de prijs hiervan doen, een goede stal bij mij in de buurt kost 210 euro, en voor mezelf reken ik 150 euro per maand dus kom je op 360 euro per maand.

Valt toch wel mee dacht ik?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 15:34

Bij ons betaal je in de buurt € 500 voor een paard. En dan wordt het op een "proffesionele" manier gedaan. Tenminste daar mag je vanuit gaan. Dit bedrag betaal je per maand.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 00:33

Bij ons betaal je de stalling en 300 gulden per maand. Komt dus neer op zo'n 900 gulden per maand. Valt toch mee aangezien ze je paard toch meerdere keren in de week rijden e.d. En ja, Angelique is geen prof wanneer je naar papieren kijkt. Maar rijdt western op een hoog niveau, en nagenoeg alleen met jonge paarden. Het is toch ook een handelsstal tenslotte.

Tinkie
Berichten: 222
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 00:41

Citaat:
Zou ook niet weten wanneer je jezelf tot prof mag benoemen, alleen als je papieren hebt?


Je bent "prof" in iets als je het doet als broodwinning, als het je baan is dus. Het is je professie, maw je beroep en dus niet hobbymatig of bijverdienste. Als je er deels van kunt leven en daarnaast nog een andere baan hebt ben je "semi-prof". Dat is de goede definitie van het woord volgens mij.
Of je dan ook kwaliteit kunt leveren is een tweede natuurlijk, dat is nog maar de vraag. Mensen die het inrijden voor de lol doen zijn soms veel beter als de zgn. profs waar je veel geld aan kwijt bent en die veel willen bereiken in zo kort mogelijke tijd, tijd is geld tenslotte.
De meeste stallen in deze buurt zitten trouwens zo rond de 100 gulden (45 euro) per week, all in, en trekken er gemiddeld zo'n 4 tot 8 weken voor uit, afhankelijk van het paard.

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 09:11

Ik was voor mystery 650 euro kwijt maar ik ben er niks mee opgeschoten helaas, hij heeft daar in totaal 8 weken gestaan. Nu ga ik eerst maar weer sparen en dan laat ik hem inrijden door een prof.