waar koop je CTD-zadels+meerder vragen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Naar welk goedkoop merk gaat de voorkeur uit?

CTD
6 (40%)
Rossner
1 (6%)
JC
4 (26%)
Merovech/Rocky (van imperial riding)
1 (6%)
wintec/thorrowgood/andere kunstof zadels
1 (6%)
ander merk, welk merk?
1 (6%)
Global, huismerk van Hippo
1 (6%)

Totaal aantal stemmen: 15


germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

waar koop je CTD-zadels+meerder vragen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-02 09:58

Goed, ik moet waarschijnlijk binnenkort zelf op zoek naar een zadel. Dit moet dan wel een goed zadel zijn, max. 700 euro zeg maar. Duurder kan ik gewoon niet betalen.
Nieuw zit je aan Rossner, JC, Merovech en misschien CTD vast.

CTD ken ik verder helemaal niet, het komt uit Zwitserland, een B-merk van stubben. Wie weet waar je deze zadels kunt kopen (bij voorkeur in het noorden van het land)?
Krijg je dan ook nog wat service erbij, bijvoorbeeld als het niet past?
Bij de landbouwvereniging Roden (www.buiterroden.nl) ben ik al geweest, daar verkopen ze ook CTD, maar die kosten daar 850 euro en dat is meer dan de adviesprijs. Dus dat valt gewoon af, verder is het geen ruitersportzaak, dus de kennis is niet aanwezig.
Animoruitersport in Veendam heeft wel CTD, maar die moet ik nog even bellen, ik heb verder geen ervaring met deze winkel. Op hun website staat 770 euro voor een vzh richting dressuur. Terwijl ik gisteren een website in Belgie gevonden ehb waar die zadels maar 599 kosten.
Ik ben best bereid wat meer te betalen voor service (opvullen, passen (d maken), opmeten enz).

Tweedehands is ook een optie, voor zo'n bedrag kun je vast wel een leuk tweedehands zadel kopen.
Het belangrijkste voor mij: het moet een vzh, of springzadel zijn. Kleur maakt niet uit. De zit moet zodanig zijn dat ik met m'n behoorlijk lange bovenbenen m'n knieen aangesloten kan houden. Hierdoor valt bijvoorbeeld wintec al af. Verder hou ik niet van kunstof.
Zelf ben ik weg van Daaleman, maar ik geloof dat de goedkoopste zadels al 1160 euro kosten, zijn ze dan op maat gemaakt? Verkopen ze ook tweedehands? en komen ze dan langs om te passen?

Divoza verkoopt geen CTD, dus daar zou alleen Rossner in aanmerking komen.

Pegasus appingedam heeft JC liggen, 699 nieuw. Verder geen service of wat dan ook.
JC schijnt sneller lelijk te worden dan Rossner.

Merovech zou kunnen, maar als er een kunstof boom in zit, dan valt er nooit wat aan te passen (en het is niet voor m'n eigen paard, dus ik moet er later zelf ook nog wat aan hebben).

Als jullie nog andere suggesties hebben, dan hoor ik het graag.

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 10:09

Je kunt beter een goed 2ehands kopen denk ik. Als je een 2ehands hebt die er netjes uitz iet, dan kun je er vast net zo lang mee. Verder heb ik hiervoor een Salto gehad, dat is het huismerk van Ruitergilde (zit ook in friesland, hardegarijp). prima zadel, was totaal (dressuuur, incl, beugels, riemen en singel) iets van €500,-

Maar nogmaals, ik zou even doorsparen voor een goed 2ehands.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 10:17

Zit iedere keer op die zadels van onze stalhouder te loeren, dat zijn allemaal CTD zadels, maar die wil hij niet kwijt... Ik vind het hele fijne zadels.

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 10:26

Ja ik zou er zelf voor kiezen om een goed merk tweedehands te kopen. Kwalitatief zijn deze vaak veel beter!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 13:05

ik zou ook voor een 2e hands gaan. Ik heb zelf 5 jaar geleden een Kieffer Aachen gekocht van toen 2 jaar oud voor f 1500 en dat ziet er nu nog bijna als nieuw uit. Pas lag er een bruin Stubben Siegfried van een jaar oud, alleen wat schuurplekken van de beugels voor € 750