trekpaardenfan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

trekpaardenfan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-02 22:09

zijn hier nog meer mensjes die 100% fan zijn van nederlandse trekpaardjes? ikke wel hoor! ze zijn zo leuk....
ik zelf ben helemaal verliefd op de blauwschimmels en op de zwarte 'ultimo' (dat is brechjes pa!). zelf hebben we naast brechje, 3 bruinschimmels(zijn ook leuk hoor Vingers aflikken ) eerst hadden we 2 blauwschimmels en 2 bruinschimmels. brechje's moeder is vorig jaar overleden Verdrietig ik mis haar nog steeds!! maar denk dat de volgende wel weer een blauwschimmel gaat worden!

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 22:51

dit mensje vind trekpaarden ook erg leuk, maar ja eigenlijk alle paarden Haha! . ik heb jaren met een belgisch trekpaard gewerkt. en dat was erg leuk. hele gemoedelijke goedzakken. zal als ik tijd heb een fotootje van die paarden plaatsen.

IcePrincess

Berichten: 7741
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 00:01

koudbloeden zijn echt de mooiste paarden die er betaan Lovers
ik ga alleen wat meer voor de tinkers, vind dat bonte errug leuk
die foto in het fototopic van brechje Kwijl wow...wat een mooi beest apparte kleur ook, zie je nietzo vaak bij dat soort paarden (ik zie het niet zo vaak, laat ik zo zeggen)

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 08:15

Ik vind ze ook super. Ik had er vier jaar geleden bijna eentje gekocht. Was een geweldig leuke 6 jarige vosmerrie, maar het was nogal lastig om een stalling te vinden voor zo'n beestje.
Jammer vond ik dat wel. Maar nu heb ik mijn tinker Yorghos en met hem ben ik superblij!

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 09:59

Ik hou ook van trekpaarden!! Ik heb een jaar met 2 hengsten gewerkt!! En dat zijn Faro en Coen van de Rijkswegen!! IK ben echt helemaal fan van Coen!! Hij is zo mooi hij is een vos en Faro was een bruinschimmel. Faro is naar mijn weten dood maarCoen is er nog wel!!!

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-02 12:13

coen kan ik wel, ik ben meer van de zwarte en de blauwschimmels, maar ik vind alles wat op een trekpaard lijkt al snel cool! heb bijna een stageplek geregeld, ik ben verry happy Lachen toch zijn de eigenpaardjes altijd het leukst! ben er erg blij mee en ik hoop er nog vele jaren van kunnen genieten Kusje

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 13:53

kvind trekpaarden ook kei mooie beesten!
ik hou sowieso niet echt van die wat dressuurgebouwde paarden.
een lekker stevige haff vind ik ook leuk!
later komt bij mij ook een trekpaard dat weet ik zeker, als ik er plaats voor heb, het liefst een vos.
brechje..weet je toevallig websites over trekpaarden?

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-02 22:14


HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 23:16

Ja, en mijn website natuurlijk Haha! .

Met de mensen + paarden van stal Brooymans heb ik een hoop lol gehad bij de Haagse Paardendagen een paar jaar geleden. Leuke lui en prachtige beesten daar !

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-02 00:00

ja en dan is er ook nog mij web-site, er staan nu meer dan 80 foto's op van mijn paardjes.............zeker de moeite waard om effe langs te glippen! Pling

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 12:21

Hele gave beesten!
Ik heb er een tijd op gereden. Ik ging ook altijd mee met reclamerijden voor de Palm, met een vierspan Trekpaarden en de Bierwagen. Hier wat fotootjes:

Afbeelding
Hier waren en een Pas-de-Deux aan het rijden

Afbeelding
Hier reed ik met een 2-span op Duindigt

Afbeelding
En hier waren we reclame aan het rijden op Paard & Landleven

groetjes!
Laatst bijgewerkt door Sizzy op 12-10-02 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-02 12:30

hele gave foto's heb je...ik hoop dit jaar mijn menbewijs te behalen, moet eerst effe sparen en iest zoeken waar je dat kan hale en dan ben ik weer helemaal gelukkig! Knipoog

VillaNeusjes

Berichten: 6097
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 15:48

ik ben nou niet echt een fan mar dat ben ik van geen enkel ras. wel vind ik stevige boeren types mooier dan een arabier ofzo. mijn tinker is een tuigtypen en bij hem zie je ook heel goed dat er shire in het tinkerras zitten vermengt . ik vind trekpaarden errruuuggg mooi .

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 10:47

Mijn vriend wil ook dolgraag zo'n trekpaardje hebben, maar hij zal toch nog even geduld moeten hebben voordat ik er eentje voor hem koop.
Bovendien wil ik er alleen eentje met een lange staart!
Hij wil dolgraag een pikzwarte of zwartschimmel en die blijken niet voor het oprapen te liggen.
Weet iemand trouwens een adres waar ze een van deze twee kleuren fokken en af en toe een merrie(veulen) verkopen?

Ik ben gek op friezen!

Groetjes Anke
(en René)

Frederieke

Berichten: 444
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Zonhoven (Limburg,Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 14:52

Ik vind alle paarden leuk en mooi maar ik ben niet zo'n fan van tuigpaarden.
Ze passen ook niet bij mijn interessens met paarden !!!
Maar ik bergrijp de mensen die er gek van zijn !!!
Ieder zijn eigen keuzes......

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-02 15:43

Anke schreef:
Bovendien wil ik er alleen eentje met een lange staart!
Hij wil dolgraag een pikzwarte of zwartschimmel en die blijken niet voor het oprapen te liggen.
Weet iemand trouwens een adres waar ze een van deze twee kleuren fokken en af en toe een merrie(veulen) verkopen?

de veulens van dit jaar (en enkele van vorig jaar) hebben nu allemaal een lange staart, dus dat is mooi voor jou! zwarte zitten er af en toe tussen en zwartschimmels/blauwschimmels (we hadden er 2, 1 is helaas overleden)zijn tegenwoordig heel erg in en je ziet ze steeds vaker. zelf hebben we geen veulens dit jaar...maar je zou kunnen kijken bij fokkers of bij marktplaats etc. ik heb wel een trekpaardenblad thuis, maar ik moet hem dan effe opzoeken, daar staan altijd wel advertenties in...
ik kan wel een aantal bruinschimmelveulens, als ik wat tegenkom zal ik het doorgeven.....

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 07:17

Hallo!
Bruin- en roodschimmelveulens zijn hier in de buurt aan overvloed.
Maar hij wil het allerallerliefst een ZWARTE!
En die zie je helaas nog niet zoveel.

Wat kost een trekpaardje eigenlijk (jonge merrie)?!

Groetjes Anke

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-02 22:38

ik denk dat je dan tussen de 1000 en de 3000 gulden zit. ik heb de laatste gekocht voor 1500 gulden, omdat ze niet was zoals ze hadden gehoopt, het was een klein zielig paardje,...maar ze werd echt super mooi en groot en heeft een super gaaf kampioenspaardje voortgebracht, ik weet eigenlijk niet wat je tegenwoordig betaald, maar is meestal minder dan een 'normaal paardje'