welke singel vinden jullie het beste?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wendys
Berichten: 113
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Noord-Holland

welke singel vinden jullie het beste?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-02 12:29

Hallo allemaal!!

Ik effe een vraagje: welke singel vinden jullie het beste? Die goed op zijn plek blijft zitten en ook lang meegaat.
Zelf heb ik een cottage craft singel (katoenen) vzh en een soort gelsingel vzh.
Alvast hartstikke bedankt voor jullie antwoord!!! Haha! Party!!

met vriendelijke groeten,

Wendy Party!! Party!! Party!!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 12:38

Ik heb o.a. een daaleman singel,
daar zitten aan de binnenkant geen naden in en de nylon band die van binnen de boel versterkt is net zo breed als de hele singel.
Bij de meeste singels is dat nylon heel smal waardoor de druk heel erg groot is op dat kleine smalle strookje.
Het is overigens een leren singel maar dat mag duidelijk wezen.

marije999

Berichten: 330
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 12:40

Ik weet niet echt welke ik het beste vind, toch leer denk ik, al is het wat veel werk (dat is natuurlijk ook maar een kwestie van gewenning), maar ik weet wel welke singels ik absoluut niet wil hebben:
die met neopreen eromheen. Ik vind ze veel te groot, dik en zweterig en de uiteinden lopen te breed uit zodat mijn voormalig bijrijdpaard schuurplekken op zijn schouder kreeg (helaas was zijn eigenaresse wel weg van het onding.)
Ik rijd nu zelf met een gewone katoenen singel, ik gebruik een zadel van de eigenaresse van mijn bijrijdpaarden en daar zat deze singel al aan. Bevalt ook best goed. Stevig en niet te dik.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 12:42

Ik heb een hele fijne leren singel van Pagony, met aan 1 zijde elastische uiteinden. Geweldig ding. Maar binnenkort heb ik hem over, want het zadel waar hij bij hoorde is verkocht met een andere singel.

Die smalle singels vind ik niet prettig, zelfde reden als Sjuimpje aandroeg.
bovendien, op synthetische singels reageert mijn paard vreemd.
Leren singels geven geen problemen bij haar...

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 12:52

Mijn leren BR singel is echt geweldig Lovers Makkelijk in het onderhoud, zacht en toch stevig. alleen rekt leer uit en moet ik hem nu op het hoogste gaatje doen Haha!

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 13:06

Ik zweer bij m'n Neopreen singel van Kieffer.
De enige singel waar die van mij geen wondjes van krijgt. Verder blijven de gespen mooi op de stof eronder liggen, bij andere singels wil dat nog weleens naar achter verschuiven, waardoor de gespen op de huid liggen.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 13:06

Ik heb een wintec elastic dressuursingel, ongeveer de enige singel samen met de kieffer neopreen waar Flair geen wondjes van krijgt.
Leer vind ik niks, vergt veel onderhoud en Flair krijgt er dus wondjes van, cottage craft heb ik ook gehad, dat was helemaal een ramp met schuurplekken.

De reden dat ik heb gekozen voor een wintec elastic is dat je ze zo kunt afspoelen en ze snel weer droog zijn, dat is handig omdat ik veel naar het strand ga, de neopreen daarentegen blijven de zandkorrels snel in hangen en word zwaar als hij nat is.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 13:58

heb nu een neopreen singel, en het is de enige singel waar ze geen schuurplekken van krijgt. Bovendien kan ik hem gewoon wekelijks in de wasmachine gooien...

Faline

Berichten: 7801
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 14:01

Marja schreef:
Ik zweer bij m'n Neopreen singel van Kieffer.
De enige singel waar die van mij geen wondjes van krijgt. Verder blijven de gespen mooi op de stof eronder liggen, bij andere singels wil dat nog weleens naar achter verschuiven, waardoor de gespen op de huid liggen.


me too!!
Ik heb m nog maar net maar vind m nu al geweldig! Ik heb trouwens niet het dressuurmodel maar vzh.
Mijn pony kreeg ook wondjes van andere singels maar met deze heeft ze nergens last van, en hij's lekker breed dus drukverdeling is beter.
Er zijn natuurlijk ook nog andere neopreen singels van mindere kwaliteit maar deze van kieffer is zwaar ok!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 14:03

Marja schreef:
Ik zweer bij m'n Neopreen singel van Kieffer.
De enige singel waar die van mij geen wondjes van krijgt. Verder blijven de gespen mooi op de stof eronder liggen, bij andere singels wil dat nog weleens naar achter verschuiven, waardoor de gespen op de huid liggen.


Die heb ik ook (vzh) en ben ik erg tevreden over.

Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

singel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 15:13

Ik heb ook die van Kieffer neopreen fijne singel maar zelfs daarvan
heeft ze wel eens een doorrijplekje.

Mijn andere paard heeft een leren stubben singel vind ik zelf fijner als neopreen maar mijn andere paard kan geen leren singel aan.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 15:18

Ook een neopreen alleen geen Kieffer en dat scheelde me €14,- Dank u. Haha!

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 15:45

Kieffer Neporeen staat op 1. En ik heb een gelsingel van Ruitergilde, ook heel fijn, maar het elastiek gaat stuk.
Verder haat ik die cottagecraft dingen, heel smal, scherpe randen en dus snel drukkingen.

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 16:10

ik heb een neopreen gehad zij mijn eerste paard en ik blijf erbij dat het geweldig is
bij mijn 2e paard had ik een leren dressuursingel van prestige van zware kwaliteit. ook mooi maar niet zo handig als een neopreen
bij mijn huidig paard rijd ik op het moment met een singel van bont maar ik hoop die binnekort te vervangen door neopreen'

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 16:18

Ik heb op dit moment een katoenen van Pagony, bevalt wel goed alleen ik vind m inderdaad te smal. Ik ben nu op zoek naar een goede leren singel, heb alleen de goede nog niet gevonden..

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 16:54

Ik ben zo stom geweest om vorige week zo'n bontje te kopen voor om mijn oude singel, kostte me €10,-
Had me dat beter kunnen besparen, een gespje was stuk en móest ik de neopreen nu wel kopen. Ik had er anders nog even mee willen wachten. Scheve mond

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 20:40

mijn favo singel is er een van volgens mij prestige, hele mooie dikke leren singel met een nylon strook erop voor de stevigheid. en dan liefst met elastiek. die zijn echt toppie....
maar die is te groot voor max dus rijd ik m met een aerborn singel van 20 jaar oud Bloos Haha!

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 20:43

die had ik dus ook voor mij fjordje aar blijf neopreen handiger vinden die kun je onder de kraan afspoelen dat kan met een leren niet want die moet je dan weer zepen enzo anders word ie hard... pfff

maverick

Berichten: 1895
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 21:00

neopreen vind ik het beste wat er is,maar er zit een minpuntje aan,als je meerdere paarden op 1 dag rijdt moet je voor elk paard een singel hebben.omdat deze wel na het zweten nat blijven.wij gebruiken als het kan een gewonw zachte leren singel.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 21:05

Ik heb zelf een neopreen dressuursingel met aan beide uiteinden elastiek (is een must ivm lichte singeldwang). Niet van dat beenbeschermerneopreen, maar wat 'harder' met van die gaatjes. Voordeel is dat hij heel snel droogt, nadeel dat hij weinig vocht opneemt en dat mn zomers ze dus meteen zweet onder de singel.

Bij het andere paard heb ik een katoenen cottage craft en ik vind het een onding, die dingen drogen echt niet! Ik hang alles altijd uit, en zelfs als ik haar een dag heb laten staan is die singel nog nat als ik weer kom.

Met leren singels heb ik geen enkele ervaring!

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 21:25

Ik had het zelf ook niet verwacht maar mijn favo singel is een wintec! Staat op dat ie elastisch is maar hij is niet van elastiek (jaja..lekker duidelijk..). Het is de enige singel (na oa leren stuben) waar mijn paard geen plekken van krijgt..

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 21:44

Hmmm,ben ik de enige die nog met een koordsingel rijd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 23:15

Ik heb een leren dressuur singel van Prestige met aan één zijde elastiek.
Hij is lekker breed en zacht en thv de voorbenen teruggesneden, hij bevalt erg goed.
Hier voor had ik een wintecsingel maar die was met 2 jaar compleet versleten maar was wel makkelijk in onderhoud.

Jet

Berichten: 11993
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 23:30

Ik heb een leren Stueben dressuursingel, heel fijn, maar je kan nu na zo'n zes jaar wel zien dat hij gebruikt wordt.... Verder heb ik een wintec veelzijdigheidssingel en die bevalt me ook prima, die gebruik ik minder en heb ik korter, maar toen ik ging proefrijden op marlou had ze een Cottage Craft singel en na een kwartier was ze doorgereden bij de singel, voor mij dus geen C.C. singel meer voor dagelijks gebruik. Voor 1 keer per week kan het best, dat doen we bij de gehandicapten met onze eigen kunststofzadels ook wel, hoewel we laatst een heel deel singels hebben vervangen door de Wintec neopreen singels.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 23:32

Ik heb ook een Prestige dressuursingel, zo een die een beetje "golvend" voorgevormd is (breed aan de onderkant maar smal bij de ellebogen).
Super fijne singel, blijft je zadel extra goed mee liggen.
Bovendien issie erug mooi Haha!