Winterperiode: suggesties tegen koude tenen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Myke
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-10-01

Winterperiode: suggesties tegen koude tenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-02 14:12

Hi,

Het wordt inmiddels al weer aardig koud in Nederland, en dan heb ik altijd enorme last van koude tenen/voeten. Vooral als ik 's avonds rond 21.00 uur les heb. Nu hebik al skisokken aan, thermosokken, schoenen vooraf op de verwarming, chaps aan, etc.


Heeft iemand toevallig suggesties, tips, middeltjes, etc. hoe ik dit zou kunnen voorkomen? Misschien thermolaarzen? Wel merk is een beetje betaalbaar en goed. Waar kan je deze kopen? Ik heb een vrij dikke kuit, dus het is erg moeilijk om juiste laarzen te vinden.

Ik ben erg benieuwd hoe jullie dit oplossen Verward

Verder vraag ik mij af wat jullie dragen tijdens het rijden met deze koude Oosterse wind & wanneer het droog is. Driedikke laag truien, jas, bodywarmer, sjaal, muts onder je cap? Okay, misschien is het daar nog een beetje te warm voor... maar voor de wellicht komende strenge winter.

Groetjes


eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 14:14

Zoek eens op teensokken.

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 14:15

Ja koop thermolaarzen!!
Ik heb er ook altijd last van, zelfs met thermolaarzen heb ik er ook nog
last van maar je merkt wel het verschil tussen gewone en thermo

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 14:19

Ik denk dat thermolaarzen inderdaad een goed idee is.
Zelf heb ik geen last van koude voeten. Gelukkig maar!

Wel heb ik altijd, en dan ook altijd koude handen. 2 paar dikke handschoenen en mijn handen doen gewoon nog zeer van de kou...

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 14:20

Teen sokken lijkt me juist kouder dan gewone.
Net als vingerhandschoenen kouder zijn dan wanten
Wat ik doe is 2 paar sokken aan en een boterhamzakje ertussen om je voet. Nooit last van koude tenen. Wel klam, maar warm

En nog wat leuks, als je iets op je hoofd hebt worden je voeten minder koud. Dit komt omdat je veel warmte via je hoofd verliest. Dus een cap of muts dragen wil ook wel helpen

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 14:36

Nog een goede reden om een cap te dragen.

Marije_jiplover

Berichten: 25314
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 14:49

Ik loop tijdens mesten en verzorgen in de winter altijd op mijn thermolaarzen en als het echt heel erg koud is rijd ik er ook mee. Maar meestal rijd ik toch gewoon het liefst met mijn leren laarzen. Daar heb ik eigenlijk ook nooit koude voeten in.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 14:51

HEt nadeel van thermolaarzen is het profiel, niet veilig met rijden.
Ik heb leren rijlaarzen en nergens last van. Wel een thermorijbroek en cap, en winterjas met zomerjas eronder. Heel soms handschoenen, maar dat rijdt niet lekker.

renegade
Berichten: 387
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: ursem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 18:15

ik heb juist hele koude voetjes in mn leren laarzen vooral als ik er te lang op loop dus die staan in de kantine en als ik klaar ben trek ik meteen mn klompies (hout met een laagjes stro) weer aan

gosha

Berichten: 171
Geregistreerd: 03-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 18:36

maar kan je wel lekker rijden met termolaarsen, ze lijken me zo breed, en die lekker in je beugels zitten, maar misschien heb ik het mis

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 18:43

idd, plastic zakjes helpen heel goed tegen koude voeten/tenen

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 18:56

Ja dun sokje, boterhamzakje, skisok of thermosok erover en als het ECHT koud is nog een sok over je schoen aantrekken. Wel de onderkant doormidden knippen zodat je profiel van je schoen op de beugel komt.

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 19:00

Teensokken Vingers aflikken
Theromolaarzen vind ik zelf ideaal, maar dan wel goede!

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 19:10

Ik vind thermolaarzen niet echt ideaal, maar dat is vooral als je leren laarzen gewend bent.
Dan geven thermolaarzen je gewoon (voor je gevoel) wat weinig steun.
Maar lekker warm is het wel!

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 19:15

Ik zag laatst in de catalogus van de State Line Tack, dat je tegenwoordig ook sokken hebt met een verwarminkje erin En aangezien ik ook zo'n koukleum ben, denk ik dat ik ze maar aan ga schaffen...

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 19:34

zit niet lekker, maar werkt wel, stro in je laarzen (en idd plastic zakjes)
3 dunne sokken over elkaar is warmer dan 1 dikke sok

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 19:58

Ik heb gewoon leren laarzen en normale sokjes aan, en geen last van koude voeten. Komt omdat ik een vreselijke neuroot ben, en in draf per pas met m'n tenen mee zit te tikken op de zool van m'n laars Haha! Beetje vreemd, maar wel lekker warm want je doorbloeding blijft goed.
Bijkomend voordeel: je merkt het meteen als je tactmatig niet goed bezig bent *LOL*

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 21:09

Ook ik ga voor de plastic zakjes. Doe ik al jaren. 1 paar sokken, plastic zakje en dan nog een paar sokken. Ik heb echt geen koude voeten meer!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 00:29

ik heb mezelf verwend met de winterlaarzen van mountain horse, mezelf kennende heb ik in de winter ook ijsklonten aan mijn tenen hangen als ik buiten wil rijden. Lachen

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 08:28

Ik heb ook altijd plastickzakjes. Niks anders helpt bij mij. Schijnheilig

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 12:19

ik draag gewoon snowboods, kweet nie hoe je da schrijft, maar dus gewoon sneeuwlaarzen die je overal kunt kopen. wel opletten dat ze niet te breed zijn en dat er een hak onderzit. en daarin doe ik dan skischoenen

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 12:32

Ik heb net sinds 3 weken bij Divoza schoenen gekocht van Mountain Horse. En ze zijn perfect voor de koude winter.
Met bond in de schoen en perfecte waterdichte schoenen. Ze zijn heel erg warm en heb het nu niet meer koud. Haha!
Vorig jaar deed ik het met plastic zakjes maar dat helpt bij mij echt niet voor het koude winterweer.
Gr. Emma

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 13:35

loulou schreef:
ik draag gewoon snowboods, kweet nie hoe je da schrijft, maar dus gewoon sneeuwlaarzen die je overal kunt kopen. wel opletten dat ze niet te breed zijn en dat er een hak onderzit. en daarin doe ik dan skischoenen

Welke maat snowboots heb jij dan wel niet???
Of bedoel je skisokken in je snowboots? *LOL*

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 13:52

Ik heb dus gewone thermo snowboots, kan je prima mee rijden en zijn tig keer goedkoper dan echte thermolaarzen!. Daarbij heb ik pantykousjes (of panty's), is nylon, dus worden je voeten warmer van. En dunne sokken en vaak geitenwollensokken erbij. Mooi geen koude tenen meer!

Ze hebben nu thermolaarzen in de aanbieding bij het tentenkamp van Hyporama Rotterdam.
Thermolaars met spoor 24.95

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 13:55

Ik heb altijd die thermo stalschoenen van mountainhors. daar zit geloof ik ook aluminium in de zool om te isoleren. en ik kan er ook goed mee rijden.