Wanneer verkoop jij je paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat is voor jou een reden om je paard te verkopen?

Het paard is niet goed genoeg voor het nivo dat ik wil halen in de sport.
8 (5%)
Ik word te groot voor het paard.
6 (4%)
Ik heb een leuker en beter paard gezien waarvoor ik mijn andere paard wel wil verkopen.
4 (2%)
Ik ben uitgekeken op het paard.
1 (0%)
Ik ga studeren/ heb een andere baan/door ziekte.
6 (4%)
Door geldproblemen.
12 (8%)
Ik heb het paard pas net maar het is toch echt een miskoop.
7 (4%)
Mijn ouders (of iemand anders) hebben het paard voor mij gekocht en willen het nu verkopen.
1 (0%)
Andere reden
18 (12%)
Ik weet praktisch zeker dat ik mijn paard nooit zal verkopen!
82 (56%)

Totaal aantal stemmen: 145


PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Wanneer verkoop jij je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-02 13:57

Ik zie zulke uiteenlopende meningen over het verkopen van paarden. Ik zou Baduh nooit meer kwijt willen, en ik snap niet dat anderen hun beauty's kunnen verkopen, dus ik ben nieuwsgierig naar de reden waarom mensen hun paard verkopen. Dus, stem effekes en geef commentaar als je dat wilt.
Laatst bijgewerkt door PridesRanch op 08-10-02 14:02, in het totaal 2 keer bewerkt

Tallie1979
Berichten: 22745
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 14:00

Mijn reden staat er niet bij..

Ik zou een paard alleen verkopen om tijdgebrek ( is eerlijker tegenover het paard ) of door ziekte van mijn kant.

De redenen die jij noemt vind ik te cru..

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 14:01

mijn reden staat er ook niet bij. Voor een heel hoog bod gaat paddy er uit. Maar iones trouwens niet, want die gaat er nooit uit. En er zal wel ooit een dag komen dat ook Paddy echt niet meer te koop is.

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-02 14:01

Was nog niet klaar met keuzes invoeren, nu wel, meer passen er niet bij jammer genoeg.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 14:02

Ik verkoop Yorghos alleen als ik geen geld meer zou hebben om hem goed te onderhouden. Maar liever verkoop ik hem helemaal niet!
Renzo was een kneusje toen ik hem kocht. Voor mijn "tweede" paarden had ik altijd de regel dat ze weg gaan als ik er een leuke baas voor vind.
Yorghos is dus mijn enige echte eigen paard en hij blijft altijd bij mij. Het paard dat ik naast Yorghos heb, is over het algemeen een "opknappertje" waar ik na een tijdje een goede eigenaar voor zoek.
Mijn opties staan er dus niet bij, helaas.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 14:05

Fleur gaat weg als ik langere tijd geen plezier meer in haar heb.. dat kan zijn omdat ik inmiddels gelukkiger ben met een andere levensstijl zonder paarden, of omdat het niet meer klikt, of wat dan ook..
Als ik niet gelukkig met haar ben, zal zij ook niet gelukkig met mij zijn denk ik Lachen

Zou nu echt niet zonder haar willen, maar stel je voor dat ze kuren krijgt die ik niet aan kan.. is ze beter af bij een baasje die dat wel kan hebben Lachen


(edit: bij tijd of geldgebrek gaat ze uiteraard ook weg, zij het met pijn in mijn hart. Voor een megabod gaat ze met wat minder pijn weg Knipoog )

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 14:08

Liever verkoop ik die lange nooit, maar als het niet meer zou gaan financieel of door tijd gebrek dan is het niet anders, alleen zal ik dan echt op zoek gaan naar het beste huis wat ik kan vinden....

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-02 14:10

Hi Mobick, heb net even op je profiel gekeken, wat een gaaf en prachtig paard! Haha!

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 14:13

Thks Bubbels, die van jou ziet er ook leuk uit, kan hem alleen niet zo goed zien..... waar sta je in Nieuwegein????

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-02 14:15


Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 14:18

Als ik er goed geld aan kan verdienen.

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 14:20

Leuke site, ik heb je gastenboek getekend!

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 14:46

Wat me een beteje irriteerd hier op bokt is altijd dat je fout bent als je verkoopt..Eigenlijk wordt hier op bokt verwacht dat je nooit een paard verkoopt. Als je het wel doet ben je eigenlijk al fout, maar als je het ook nog eens doet omdat je een beter wil hebben of hij gewoon niet goed genoeg bent, wordt je er heel vaak op aangekeken. Nou, als ik op hoog niveau wil rijden en mijn paard kan dat niet, kun je beter maar een ander paard kopen, want hem er tegen beterweten in toch overheen trappen is alleen maar gevaarlijk en slecht voor het paard. Verder is alles te koop, als er een gek komt die veel geld bied, zijn ze echt wel weg hoor, Zelfs mijn junioren paarden.. Tja, tis maar net waar je prioriteiten liggen he..( ow ja: ze moeten wel een goed huis krigjen, want ik kon ook naar amerika verkopen, maar dan wist ik niet zeker wat er mee zou gebeuren, en dat gebeurd het dus niet. Maar verder denkt iedereen dat hij het beste voor zijn paard zorgt, dus de meesten zullen dat ook wel doen en kun je dus best verkopen..

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 14:55

Bijna alles is te koop, maar mijn paarden niet! *LOL*
Maar toch zou ik graag wel willen handelen, jonge paarden aanrijden en verkopen. Daar zou ik me dan ook niet zo aan gaan hechten. Maar die 2 merries van mij, nee die gaan nooit weg.
Ik vind het helemaal niet verkeerd dat mensen paarden verkopen. Wat ik wel verkeerd vind is als iemand een paard koopt, het daarna verkoopt omdat de combinatie niet klikt, dan weer een nieuw paard koopt en erachter komt dat het ook daarmee niet gaan. En dan wordt ook dat paard weer verkocht. Dan ligt het toch echt niet aan het paard.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 14:57

Ik ben gek op mijn paarden maar ik weet zeker dat ik niet de enige ben die ze supergoed kan verzorgen. Er kunnen voor mij meerdere redenen zijn om te verkopen. Zo ben ik van plan om mijn merrie Jet te verkopen (nadat ik haar eerst uitgebracht heb), ik heb Jet nog nooit zo gelukkig gezien als met haar veulen en ik ben niet in de omstandigheid om ieder jaar een veulentje te fokken, dus vandaar denk ik dat ze beter af is bij iemand die dat wel wil.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 14:57

als ie goed presteerd en ik een ander jong paard heb waar ik weer opnieuw mee kan beginnen en geld op levert.
ik hou wel van een beetje handel en het beleren van jonge paarden, maar da wil nie zeggen da ik nie van mijn paard houdt en er niet goed mee om ga en een goede band mee heb want dat heb ik en doe ik wel.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 14:57

Als ik er een heel goed bod voor krijg. Weinig kans, maar toch Haha!

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 15:11

Normaal gesproken niet, wil ik het gewoon houden, fokken als het te oud wordt om op te rijden.
Verder gaat het paard weg als blijkt dat het absoluut ongeschikt is voor de sport en alleen maar in hetland kan lopen en geen veulens meer kan krijgen (ik wil dus geen ruin). Een paard moet wel enigzins nog ergens geschikt voor zijn en niet als grasmaaier dienen
Ik zeg dit nu, terwijl ik geen eigen paard heb, dus misschien denk ik wel heel anders als de situatie er echt naar is.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 15:32

Merel Blom schreef:
Wat me een beteje irriteerd hier op bokt is altijd dat je fout bent als je verkoopt..Eigenlijk wordt hier op bokt verwacht dat je nooit een paard verkoopt.


Ik heb in dit topic niks zien staan over dat het fout is als je je paard verkoopt Verward

Mer1980

Berichten: 18827
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 15:33

Ik ben gek op allebei mijn paarden. maar als er een goed bod op komt dan gaan ze toch. Al zou ik met Ro wel erge moeite hebben. ze is zeer eenkennig en heeft al een hoop meegemaakt. El Roy is bij iedereen hetzelfde. Die is zo ongecompliceerd doet bij iedereen hetzelfde.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 15:47

ik heb mijn paard verkocht omdat ik verder wilde met a-welshjes...
Daarom ook haar veulen verkocht
en een a-welshje verkocht omdat ik plek nodig had voor een rijpony voor mijn dochter, ook een a-welsh merrie.

Ik zou deze waarschijnlijk alleen verkopen als mijn stermerrie of niet meer drachtig zou kunnen worden en mijn dochter er te groot voor is of om plaats te maken omdat 1 van haar nazaten "beter" is.
De pony van mij dochter indien er een grotere moet komen en deze toch niet goed genoeg is voor de fokkerij of er een goed bod op zou komen.
en mijn jaarling als die zich niet goed heeft ontwikkeld voor de keuringen of een andere halfzus beter is dan deze....

En alle drie wanneer het financieel niet meer haalbaar is door wat voor omstandigheden dan ook. Of om lichamelijke redenen.....

Of de gemeente moet mijn tuin al vol gaan bouwen (=8000 m2) en ik ben niet van plan om de pony's in de woonkamer neer te zetten......

Ik heb kan dus heeeeeel veel redenen bedenken om het spul te verkopen.

renegade
Berichten: 387
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: ursem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 15:53

ik zou m nooit weg doen ondanks dat ik m af en toe zn nek wel kan omdraaien (jammer dat t maar een stukje is van 2 cm) maar dat is alleen met rijden als ie te oud wordt kan ie lekker zn oude dag slijten dan vind ik t zielig om m weer te verkopen om vervolgens niet te weten wat hun er mee doen

Cowgirl

Berichten: 23740
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 16:03

Mijn reden staat er ook niet bij: namelijk uitgehobby't.

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 16:22

Ik zou Sher alleen verkopen als ik (of mijn ouders) haar niet meer kunnen betalen.
Maar dan zou ik er eerst wel alles voor doen om haar te houden! Alleen als het echt niet anders kan gaat ze weg.

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 16:30

Nikita zal nooit meer bij me weggaan, maar wegens tijdgebrek (ontspanning was geen ontspanning meer, werd er overspannen van) was ik vorig jaar genoodzaakt met haar dochter, na vier jaar, te stoppen Huilen.