seatsaver bij rugproblemen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vonnie

Berichten: 435
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: ergens in nederland

seatsaver bij rugproblemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-02 12:10

Wie kan mij zeggen of een extra dikke seatsaver van gel helpt bij rugproblemen??? Verward Yvonne

annemieke21

Berichten: 1139
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 13:16

volggens mij hoort deze tpooic hier niet, vonnie

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 21:23

Verplaatst van EA naar VMR.

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 22:52

Er zijn verschillende soorten seatsavers, de dikke van Action helpt denk ik wel tegen rugpijn, maar ik had hem meer tegen het doorrijden. Het nadeel van die van mij is, dat je hem niet onder het zadel door kunt vastzetten, bij de meeste zadels gaat hij dan toch schuiven, ook met een dekensingel er omheen. Je zou eens moeten kijken of je er ergens eentje kan lenen, ze zijn best heel prijzig vind ik, ik heb er jaren geleden ƒ 398,00 voor betaald.

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 01:41

Als een paard rugproblemen heeft lijkt het me verstandiger om die rugproblemen op te lossen (fysiotherapeut bijv) dan het te verdoezelen.
Het zadel kan het probleem zijn, maar ook als er wat vast zit.
Bontjes en gel-dingen en seatseavers lossen het niet op, verdoezelen het alleen maar en zo wordt het alleen maar erger.
Oplossen dus, eerst kijken waar het vandaan komt en dan dat behandelen.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 02:07

Chrystal, ik denk dat ze het over problemen in haar eigen rug heeft en niet over haar paard. Lachen

Maar goed, ik denk niet dat een seatsaver helpt bij rugproblemen, ik heb er zelf ook even mee gereden en het hielp eigenlijk absoluut niet.

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 09:16

Het ligt helemaal aan de rugproblemen zelf.
Ik ken mensen die dankzij de dikke seatsaver wel kunnen paardrijden terwijl dat ervoor niet kon ivm hun rug, maar bij andere mensen helpt het niet.
Hij absorbeert de schokken heel erg, dus kan nuttig zijn, maar zeker gezien de prijs zou ik eerst eens proberen of je er een tijdje 1 kunt lenen om het uit te proberen of het bij jou helpt.
Helaas zijn er niet zo veel mensen die er een hebben, dus wordt lenen moeilijk, maar je weet maar nooit. Bokt is groot Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 12:15

Bij Gronische rugpijn helpt niets... .... Ik spreek uit ervaring.. Wat is er mis met je rug? Ik zelf heb versleten stukken kraakbeen in mijn rug en kan niet meer rijden heb vanalles geprobeerd maar het doet nog steeds pijn..
Ik weet natuurlijk niet of je weet wat je mankeerd maar anders zou ik dat eerst eens laten onderzoeken want als het aan je ruggenwervel ligt kan je wel vanalles kopen maar helpen doet het niet..

Sucsses