Is stro eten erg? (voor een paard dus :)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 21:34

Ook die van mij krijgt stro als voer, ze heeft krullen als strooisel.
Waarom?
Omdat ze karig gevoerd moest worden (over het algemeen, maar ze is nu ook een beetje te dik).
Ze krijgt er soms wel wat anders bij/erdoor heen zoals hooi of een klein beetje kuil.
Stro is een buikvuller maar geen dikmaker.

Van stro eten krijgen ze dus geen koliek, van te veel wel (teveel bij wat dan ook is nooit goed), als ze bijv uitbreken en het voer (tonnen) te lijf gaan of als ze gewoon te veel gevoerd krijgen, dan heb je ook kans op koliek.
Ook als ze de hele stal leeg eten, maar van een beetje dus niet (beetje uit de stal eten naast ander voer of als normaal voer geven).

*Na regen, komt zonneschijn... zegt men*



Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 22:42

Ach, die van mij neemt na een hap slobber vaak ook een hap krullen.
Volgens mij kan ze het niet lekker vinden (en gezond zijn), maar tja, wat het wel is?
Nu ik de laatste tijd rond de bak met slobber (die op de grond in de krullen staat) stro strooi, gaat het wat beter.
Ze snuffelt dan nog wel over de grond, maar eet dan geen krullen (en dan ook geen stro, dat eet ze na de tijd wel op), heel af en toe gaat ze een stapje verder waar nog wel krullen liggen (zonder stro erboven op dus) en neemt er dan daar een duik in.
Gevolg, paard dat de mond nat had van de slobber, heeft een mond van krullen erom heen.
Grappig gezicht, maar het zit niet alleen aan de buitenkant, ze eet de rest dus op.
Alleen bij slobber eten doet ze dit, verder niet.

*Na regen, komt zonneschijn... zegt men*

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ElinaSK, Emmaa_92, kojack, posje, Trendiction en 35 bezoekers