Stalling tot max hoe laat blijven van de eigenaar.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Tot maximaal hoe laat mogen jullie op stal zijn van de stal eigenaar??

Tot max. 20:00
1 (1%)
tot max. 21:00
4 (4%)
tot max. 22:00
18 (20%)
tot 23:00
25 (28%)
anders!! (laat het weten)
41 (46%)

Totaal aantal stemmen: 89


cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Stalling tot max hoe laat blijven van de eigenaar.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-02 18:46

Hallo,

Ik vraag me zo af hoe laat jullie van het erf af moet zijn van de eigenaar waar jullie je paard/pony hebt gestald.

Ik mag er tot 24:00 zijn en als het later word moet ik het aangeven.
(bijv. paard ziek)

Groetjes: Corina

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 18:51

Wij mogen komen en gaan wanneer wij willen.

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 18:52

ZOLANG IK WIL Lachen

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 18:53

Ik mag ook komen wanneer ik wil, en beslis wanneer ik weg ga.
Maar als het laat is komt de eigennaar van de boerderij wel even kijken wie het is voor de zekerheid Haha!

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 18:56

bij ons op stal is het door de week tot 22.00 uur, op zaterdag tot 20.00 uur en op zondag tot 17.00 uur (tenzij iemand een wedstrijd heeft of het paard ziek is)

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 18:58

Zolang als ik wil, van mijn part blijf ik slapen:P
Nee, dat is denk ik het voordeel van een pensionstal waar je als bijna enige klant staat (ik en nog iemand)

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 19:02

wij hebben zelf een pensionstal en daar mag iedereen komen en gaan wanneer ie wil, maarja we kijken natuurlijk als het erg laat is wel ff wie het is. (en as je paard ziek is dan kom je gewoon slapen , he lin?! Knipoog)

renegade
Berichten: 387
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: ursem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 19:08

wij mogen tot 11 uur rijden maar bijna niemand komt zo laat omdat t dan niet meer gezellie is op stal!! en als je paard ziek is mag jij komen en anders houden hun hem in de gaten

aprillicious
Berichten: 859
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 19:23

Ik mag zolang blijven als ik wil, dat is het voordeel van een kleine stal.
Zomers zit ik er weleens laat (uur of 1), dan zit ik echt uren op stal. Ik zal dan ook nooit op een stal willen staan waar ik aan een tijd verbonden ben.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 19:35

wanneer ik wil!
Als het donker is, of hij twijfelt, komt er altijd de boer ff kijken.
Vind ik wel een prettig idee!

Na de vakantie kom ik altijd perdirect naar Tos,
na de wintersport, wij kwamen aanrijden *in ene grote jeep, die was nog nooit naar stal geweest* en koffer op het dak... dus we waren nog niet binnen*en ikke rennen, me schatje een week nie gezien Knipoog *, of de stalhouder stond er al...
die dacht dat we Tos kwamen weghalen....
Vind ik wel een super fijn idee,...

Mij zou dat ook niks zijn, als ik aan tijden zit verbonden!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 20:09

wanneer ik wil Ik snap het voor de staleigenaren wel als ze regels hebben.
Om 3 uur 's nachts je bed uit schrikken omdat iemand even haar paard wil aaien lijkt me niet erg leuk.

Wij hebben gelukkig geen vaste tijden zoals net dan moet ik werken tot half 8 en dan kan ik daarna nog lekker even naar mijn paard toe

maverick

Berichten: 1895
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 21:03

wij mogen het zelf weten.wij hebben bij ons op stal dat de laatste de lampen uit doet en de poort sluit.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 21:06

Ik houd er gewoon zelf rekening mee hoe laat ik wegga en kom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 21:06

Ik heb de sleutel van de stal, dus ik kan komen en gaan wanneer ik wil.
Zelfs midden in de nacht, maar eerlijk gezegd vind ik daar zelf niet veel aan. Lachen

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 21:10

De eerste dag dat ik naar Fleur kwam ben ik 2 maanden gebleven Haha! Volgens mij mag ik dan ook wel een avondje blijven..

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 21:18

Op de stal waar Ret staat mag je bij wijze van spreken dag en nacht komen. Maar ik ken ook grote maneges/pensionstallen waar om 11 uur 's avonds het licht uit gaat, dan moet ook iedereen klaar zijn met rijden en poetsen enzo. Kan ik me ook wel wat bij voorstellen, tenslotte is het daar dag in dag uit stervensdruk en om 7 uur wordt er alweer gevoerd en is er volk over de vloer. Wel lekker voor die paarden dat ze ook echt nachtrust krijgen.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 21:21

Ik blijf zolang als ik wil. Ik kom en ga wanneer ik wil.
Hoef alleen rekening te houden met een jongeman die ernaast woont dat we hem niet storen midden in de nacht met muzie oid, maar verder is het mijn pakkie an Lachen

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 21:22

Op maandag is de manege alleen voor pensionklanten geopend en dan gaat de deur om 22.00 uur dicht. van dinsdag t/m vrijdag zijn er lessen tot 22.30, dus is het altijd nog tot laat druk op stal. Ik geloof dat de manege officieel tot 24.00 uur open is, maar op vrijdag avond is het vaak nog tot veel later druk in de kantine. Op zaterdag en zondag gaat het hek om 19.00 uur dicht.

Ik vind het jammer dat de manege pas om 09.00 open gaat. Dan kan ik niet voor dat ik naar m'n werk ga m'n paard in de wei zetten (zomer's dan) maar verder vind ik de openingstijden ruim genoeg. En het is een prettig idee, dat s'nachts alles goed afgesloten is.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 21:23

Wij mogen in principe ook komen wanneer we willen, maar we houden zelf wel rekening met de buurman. Het hek naar het terrein maakt nl nogal herrie bij het openen, dus we komen niet midden in de nacht langs.
Verder mag 's avonds alles gewoon, als we het maar een beetje rustig houden. Geen harde muziek, enzo. Maar dat vind ik zelf ook niet zo nodig.

Vanuit een stalhouder gezien kan ik me goed voorstellen dat er een beperking aan tijd wordt gesteld. Zeker als de stal vlakbij iemands woonhuis ligt.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 21:45

Haha!
Laatst bijgewerkt door PhiaBink op 30-11-02 00:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 21:52

Tja, mijn paard staat thuis, dus ik kan dat zelf beslissen.
Laat in de avond loop ik altijd nog even bij haar langs en krijgt ze nog wat voer (krachtvoer) van mij.
En dat laat is best wel laat, tegen een uurtje of 12, half 1.
Dit omdat ze dus thuis staat, zou ze ergens anders staan, gaat dit natuurlijk niet op (en wordt er normaal voor je gevoerd en er is daar meer controle).

Bij mij eerste pensionstal heb ik het daar nooit over gehad, kwam daar dan ook overdag en s'avonds laat (na een uur of 10) kwam ik daar dan ook niet meer voor mijn paard (was toen ook nog een stuk jonger).
Als er nog een deken af moest oid, deden zij dat wel als je dat van te voren vroeg.
Verder weten zij alles van wedstrijden qua vroeg opstaan en laat weer komen, was dus ook geen probleem.
Hier stonden de paarden aan huis (nouja, in een deel van hun huis) dus als jij er was, wisten ze dat wel.

De pensionstal waar ik afgelopen winter met Chriss heb gestaan, die was bij de manege en los van een woonhuis (die stond veel verder weg) of iets anders.
Niemand had hier overlast als je bij je paard was, hier kon je ook komen wanneer je wou (soms wisten ze niet eens dat je was geweest enzo).
Dat gold voor de manege (rijbakken, geen toezicht, geen manegepaarden) zelf net zo, dus als je midden in de nacht wou rijden, nou dan deed je dat maar bij wijze van spreken.
Ik kwam daar wel eens vaker wat later op de avond.
Ook hier was wedstrijdmentaliteit, dus soms vroeg weggaan en laat weer komen, alles gewend dus.

Wat betreft zon en feest dagen, die waren niet anders dan de door de weekse dagen, je kon er heen gaan en rijden of alleen maar even in de wei zetten, wat je zelf wou.
Bij beide stallen, zondags reed ik al vaak niet uit me zelf, maar ging er altijd even naar toe om buiten te zetten en de stal te doen ed.
De tijden (die er dus niet waren) veranderden er niet door.

Jet

Berichten: 11981
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 22:46

Door de weeks mogen we van 8.00 uur tot 22.00 op stal komen, in het weekend van 9.00 uur tot 21.00 uur, tenzij er iets is, dan mag je ook op andere tijden komen en gaan. Ik vind dit wel goed zo, dan hebben de paarden ook rust na 22.00 uur. Het is een prima stal, voorheen op de oude stal kon je tot 23.00 uur terecht, maar ik vind tot 22.00 uur goed genoeg.

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 23:35

Bij ons gaat in principe om 22.30 u de poort dicht. Onze staleigenaar (of eigenlijk de zoon van de staleigenaresse) moet er 's morgens namelijk weer vroeg uit om de paarden buiten te zetten en te gaan werken. In noodgevallen is het natuurlijk wel mogelijk om langer te blijven.

In de zomer komt het trouwens wel voor dat iedereen gezellig langer buiten blijft zitten, maar dan zit de eigenaar er ook bij.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 00:21

normaal gesproken:

Ma/Vrij tot 22.00
Zat: tot 18.00
Zon: Tot 16.00
Maar hier wordt eigenlijk totaal geen aandacht aangegeven

gigelo

Berichten: 281
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Son en Breugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 00:31

Officieel elke dag tot 11 uur maar vaak gaan we met alle pensionklanten die tot wat later blijven nog wat drinken in de kantine en dat wordt soms tot diep in de nacht. Wel errug gezellig. W. doet hier niet moeilijk over alleen op zondag tot 8 uur en dan sluit hij ook echt tenzij we later terug zijn van de wedstrijden. Maar logisch want de mensen willen ook een avondje per week gewoon rust en iedereen komt op zondag toch overdag.