Wat is de normale prijs voor instructie eigenlijk?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Wat is de normale prijs voor instructie eigenlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-02 17:40

Wat is nou eigenlijk de gemiddelde en schappelijke prijs voor instructie? Vorig jaar heb ik voor het laatst gelest (en geen r'**t opgestoken) bij een pensionstalling in Bosch en Duin en daar betaalde ik ƒ 25,- voor een half uurtje les met z'n vieren. Ik ben daar gelijk mee gestopt omdat ik a niets leerde en b het lesgeefmens zelf zag rijden en zij er ook niets van bakte.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 17:42

Ik betaal 20E voor een priveles op de manege. Vind het zelf vrij veel voor een halfuurtje, maar het schijnt duurder te zijn omdat mijn paard daar niet gestald staat.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 17:43

30 gulden voor een half uur prive les
45 gulden voor 45 minuten prive les
30 gulden voor uur groepsles met 5 mensen

Dit was tot begin dit jaar.

Echter heb ik ook instructie die
40 euro per uur kost
Laatst bijgewerkt door orri op 04-10-02 17:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 17:47

De instructeur die ik op het oog heb, zit toch wel dik over de 50E ben ik bang. Kwaliteit kost geld tegenwoordig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 18:08

Iemand die een beetje naam heeft gemaakt in de sport zit al snel op een E50,- tot E90,- voor een uurtje prive les. Maar het is ook echt niet altijd nodig om bij een grote naam te gaan trainen. Bovendien eisen de meeste [bekende] trainers wel een bepaald niveau voordat ze leerlingen aannemen en dan nog vaak onder voorbehoud.
Wat je wel kunt doen is zo'n iemand benaderen en vragen of ze nog leerlingen hebben die ze aanbevelen voor les. Voor E25,= per half uur moet je al een heel eind kunnen komen lijkt me. En dat is toch nog redelijk op te brengen denk ik.

geartsje17

Berichten: 1456
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: stiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 18:24

Kben denk k et goedkoopste uit! kbetaal 5E per half uur, en ze komt ook nog bij me..kdenk dat k et nie goedkoper kan vinden. ze heeft zelf z derss gereden en heeft een curses voor les geven gevolgt. Maar k kan wel zeggen dat k er heel erg op vooruit ben gegaan.

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 19:01

Ik betaal 15 E per keer, de ene keer heb ik langer les dan de andere keer. Hangt er net vanaf hoe het gaat en hoe moe het paardje is. Maar t is meestal 3 kwartier/uurtje

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 19:38

Ligt er geheel aan. De eigenaar van het paard dat ik rijd geeft alleen mij en 2 anderen les. Hij heeft er veel plezier van, maar wil niet meer les geven omdat hij het daar te druk voor heeft. Ik kan echt onwijs veel vanhem leren en als ik zie hoeveel die anderen al vooruit gaan dan vind ik hem echt goed. Hij heeft nooit veel wedstrijden gereden (was wel dubbel Z) omdat jhij daar niet veel lol in had. Hij traint paarden meer voor eigen gevoel. Hij heeft wel de Orun Cursus gedaan, heettte vroeger anders maar hetzelfde papier/niveau. Hij vraagt €12.50 per uur, puur omdat hij er lol in heeft, er niet aan verdienen wil en het zo wel goed vindt.

Het is dus ook heel afhankelijk van wat emand vragen wil ipv wat hij waard is.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 19:40

Ik betaal 20 euro voor een uur les aan huis. Vind ik zelf een normaal bedrag, niet erg duur in ieder geval.

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 19:43

Geartsje van wie heb je les dan?

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 19:47

Ik ben ook weer een beetje op zoek, maar hier in de buurt vind ik maar geen goede instructeurs. Mijn vorige kostte 80 euro voor een uurtje.

annemieke21

Berichten: 1139
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 19:48

Ik heb priveles gehad voor 50 euro per uur....van een hele goeie instructeur..hij was zelf grand prix...
Maar ja hij is verhuist dus lessen doe ik niet meer bij hem.

Prijzen viarieren heel erg....de een vraagt veel de andere minder.
Ik vind zelf 20 euro voor een uur een mooie prijs....mist er heel goed les wordt gegeven....dat is de gem. prijs hier wel in elk geval

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 20:01

Mijn dressuurles kost 20E voor een half uur, die wordt gegeven door iemand die al meerdere paarden naar de lichte tour heeft gereden en ook al mensen naar dat niveau heeft begeleid.

Mijn springles kost 30E ook voor een half uur, zelfde verhaal als hierboven.
Dit vind ik echt heel veel, maar die man geeft me vertrouwen en dan springt mijn paard als nooit tevoren dus het is het wel voor de volle 100% waard!

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 20:32

mijn priveles kost op eigenpaard 7 euro
en op mn zegmaar 'lespaard' 5 euro..
en ik krijg heel goed les!
rijd nog maar net een half jaar, en had pas mn eerste wedstrijd gereden..vind ik niet slecht.

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 22:24

tja, wat is een reeel bedrag?... is het echt nodig om les te hebben van 'die en die'of te wel iemand met naam, kijk eens goed om je heen, informeer, ga kijken bij lessen en ga dan bedragen vergelijken. ik geef aan huis les, maar ook bij mij op stal, daarin maak ik uiteraard ook verschil in prijs, bovendien wanneer je een half uur wilt lessen, of 3 kwartier, alleen of in een groep zijn allemaal dingen die meespelen!
(maar Roos als je nog iemand zoekt kijk even op mijn profiel of internet site!.......)

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 06:16

fout ik ben het goedkoopste Tong uitsteken ik krijg gratis les en goed ook!!

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 06:44

Ik heb wekelijks les van iemand die zelf geen eigen paard heeft maar diverse paarden naar de Z heeft gereden. Ze heeft een heel goed oog, hamert erg op de basis en is heel streng. Ik betaal 20 euro per uur. Daarnaast ga ik 1x in de 6 a 8 weken naar een 'bekende instructeur' die meerdere paarden grand prix heeft gereden daar betaal ik ca 3x zo veel Bloos .

Deze combinatie werkt voor mij heel goed. Vooral omdat ik wekelijks gecontroleerd wordt op de basisdingen en af en toe wat extra huiswerkopdrachten mee krijg om aan te werken. Misschien niet de meest snelle manier van werken maar ik leer er veel van omdat ik meer dingen zelf moet oplossen.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 08:34

20 Euro per half uur en ik krijg prima les! Ik vind het wel meevallen... heb ook wel eens 100 piek per uur betaald voor iemand die alleen maar "hoger, trek hem in de krul, schop hem" riep Boos!

Wilma

Berichten: 1119
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 11:28

hehe, wat duur allemaal! ik betaal 6 eurootjes, en meestal is dat voor 3 kwartier, ligt eraan hoeveel tijd ze heeft Haha!
een priveles van een half uurtje kost 8 eurootjes. Haha!

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 11:35

Ik betaal € 25,- per uur.
Krijg goed en enthousiast (vind ik heel belangrijk) les.

geartsje17

Berichten: 1456
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: stiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 11:45

Jobbeltje, kheb les van Sjoukje v/d Werf..misschien ken je haar wel?

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 12:15

Ik heb priveles van iemand met heel veel ervaring en ze kan zelf ook goed rijden. Ik betaal voor en priveles van 1 uur, alleen 10,00 euro en met zijn tweeen 7,00 per persoon. En kan kiezen tussen dressuurles en springles, want daar heeft ze allebei veel verstand van.
En dan komt ze ook nog eens naar onze bak achter de boederij toe. En dat vind ik zeer netjes qua prijs als ik het hierboven allemaal lees Haha!
Gr. Emma
Laatst bijgewerkt door siesti op 05-10-02 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 12:35

Ik vraag het volgende voor mijn lessen: ( excl voorrijden )

€ 12,50 per uur priveles
€ 7,50 voor een groepsles tot max. 5 personen per uur
€ 5,00 voor kids, ( ook groepsles ) maar die betalen wel 10 euro voor een uur priveles.

Ik kom aan huis en geef zowel dressuur als springles. Haha!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 17:33

Ik betaal 23 euro per uur. De instructrice komt naar mij toe en ik krijg goed les. Ze heeft zelf ook veel ervaring.
Hiervoor lesde ik bij Linda van Doorn, betaalde ik 11,50 per half uur, op de manege (maar ze komt niet naar bunschoten waar ik nu een paard rijd).

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 17:40

heb een tijd les gehad van een hele goede instructeur, gaf in principe alleen per half uur les.
Hij vroeg 15 euro per half uur...
Maar dat was in de tijd dat Tos zo vreselijk lastig was *kan je het voorstellen? Knipoog * dat we doorbleven gaan tot ie zich gewonne gaf,
en dat was meestal anderalf uur...(45 euro dus)
En me ouders moesten hem altijd halen/brengen , wat toch een half uur rijden heen/terug is...
Na 4 maanden elke week/2 weken les, ben ik gestopt, en heb nu les van me instrcutrice, waar ik ook op de ponyclub les heb.
Ze vraagt 7,5 euro per uur, heeft zz gereden, is altijd heel positief, geeft leuk les, is altijd gezellig en ik leer er net zo veel...*en altijd tevreden na de les, wat ik het belangrijkste vind!*

verder heb ik 2x per week recht op een uur les bij de ponyclub (zit bij he lidmaatschap) das in een groep van 4 tot 6... en das iets van 2 gulden ofzo!