huis, tuin en keuken middeltjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 18:13

duivenvoer hadje vol per dag goed voor de tanden, ze zouden dan niet zo geel worden..............

Heel rauw ei door de brokken, incl. fijn gemaakte schil, gaan ze mooi van glimmen..........

1 liter melk met klein kopje petroleum tegen schuren (zomereczeem) en vliegen. Helpt in ieder geval tegen de vliegen.

citronella schoonmaak middel, verdund op het paard tijdens een buitenrit (lege deo roller bewaren en die vullen, stop je zo in je zak) helpt tegen vliegen na het zweten.

kussensloop om je sjabrak, singel, bandages zodat er geen haren in de wasmachine achterblijven.
Is dat geen probleem, washandjes met elastiekje om de gespen van je singel, blijven je gespen mooier van, maakt minder kabaal.

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten


Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 19:06

Ik deed het eens per week bij mijn merrie, maar springen kon die absoluut niet, wel glimmen als een paardek...... in de maneschijn.

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 00:35

Billy: uitwendig gebruik..............
ik heb (gelukkig tot op heden) geen zomereczemers gehad....... maar helpt perfect tegen vliegen en muggen (mijn zoontje heeft zichzelf er eens mee ingespoten omdat hij vond dat het lekker rook, niet een muggebeet die nacht terwijl hij anders een patent er op had)

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 12:05

wasverzachter als antiklit, bij echte dikke klitten aftershave gebruiken.
Beide wel goed uitspoelen.

mespuntje keukenzout per liter water, extra mineralen, na inspanning.

Maiskolf aan een touwtje als speelding in de stal.

oude basketbal (je weet wel die stuggen) stuk of wat gaten erin, brokjes erin stoppen, werkt ook als tijdverdrijf.

citronella voor metaalglans op je paard, effen erop sproeien en in de zon ermee.

Norit (anti diaree) om mestvlekken te verwijderen van schimmels.

Boter om vet/teer/olie vlekken te verwijderen van je kleding.

Hokwit (verkrijgbaar bij de dierenspeciaalzaak afd. duivensport) om en de stalmuren mooi wit te maken, en de paarden vinden het heerlijk om eraan te likken, extra kalk

kiezelsteentje door het voer voor schrokkers.

wasbeschermingzakjes (gemaakt van oude vitrage) gebruiken voor je bandages, 1 per zakje heb je ze ook niet meer in de knoop zitten als je ze uit de wasmacine haalt en/of verfrommeld.

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 09:10

Jeroen (mijn (v)echtgenoot) = postduivenhouder
En veel van zijn troepjes gebruik ik voor de paarden.

oa zeebadzout, werkt perfect bij ongedierte, tegen vliegen (maar kort tot ze weer hebben gezweet) geeft een mooie glans.

duivenvoer voor de tanden (had ik al gezegd volgens mij........)

vitaminen voor de duiven (Jeroen wint nogal eens van dat spul op verlotingen enzo) Ik maak de voerbak wat vochtig en strooi dan dat spul erlangs (waar het voor helpt en/of het helpt geen idee, ze vinden het in iedergeval lekker)

Hokwit, op de muren van de stal = kalk, vinden de paarden ook heerlijk (en om de een of andere rede blijven ze van elkaars manen en staart af...)

en het belangrijkste huistuinenkeuken-middeltje vind ik: ga niet zelf lopen dokteren als er wat is, maar laat een DA komen, die hebben er voor geleerd...........

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Trendiction, Yaffie en 125 bezoekers