Een verzorgpaard bij een man...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Een verzorgpaard bij een man...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-02 15:56

Zou jij dat doen???

Vaak lees je advertentie's van mannen die een verzorgstertje zoeken voor een paardje maar daar wordt vaak weer wat achter gezocht.
En dan later staat er een advertentie van kijk uit voor ....want die pakt meisjes en zo.Ik weet niet of ik dat wel zo serieus moet nemen allemaal.Het lijkt wel alsof het raar is dat een man een advertentie zet en dat het dan gelijk maar een viezerik is.Maar als een man een paard voor de verkoop aanbied dan kan het wel.Dan kunnen die meiden er wel ineens gaan kijken.

Ik persoonlijk zou als het verzorgpaardje me aan zou spreken(nou ben ik niet op zoek heb zelf 2 paarden)wel gaan kijken.Al is het met iemand die met me mee gaat.Wat zouden jullie doen????

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 16:17

Ik heb jarenlang een verzorgpony gehad bij een alleenstaande man. Was een hobby boertje van dik in de zestig, maar ben nooit bang geweest dat er iets zou gebeuren, hoor. Wij woonden praktisch bij die man, en hij was blij met de aanspraak en hulp op zijn boerderijtje. Wij hadden een lieve pony om te verzorgen en te berijden. Iedereen blij.
Maar ik begrijp wel wat je wilt zeggen. Je kent zo iemand natuurlijk niet en dan is het beter om voorzichtig te zijn.

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 16:19

iig gaan kijken met ouders, vriendinnen, vriend etc.

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-02 16:20

Tuurlijk zijn er ook goede/lieve mannetjes bij hoor.

Maar er wordt zo vaak gedacht dat het viezerikken zijn,maar vrouwen kunnen ook genoeg kwaadschiks doen.Hoeven niet alleen maar mannen te zijn.En toch de meeste nemen eerder een verzorgpaard bij een vrouw als bij een man.Ik vind dat echt raar.

Seia
Berichten: 45
Geregistreerd: 03-05-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 16:24

Mijn verzorgpaard staat bij een man maar daar heb ik geen problemen mee ik verzorg daar samen met een vriendin , haar moeder heeft eerst wel gekeken wat voor een mensen het waren (het zijn 2 eigenaren waar we voor hun paarden zorgen)de een heeft een gezin en de andere niet maar ik heb daar helemaal geen problemen mee, maar het is anders als mensen zelf ook kinderen hebben vind ik.

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 16:29

Ik heb met m'n vorige verzorgpony's alleen maar narigheid gehad (buiten de pony's om). Eerst noemde die boer (van 'n jaar of 60) me steeds 'stuk' en vroeg hij me allerlei vragen: 'Heb je al 'n vriend?' 'Heb je het al eens gedaan?', 'Wat vind je van mij?' 'Op een oude fiets moet je het leren hè?' Misselijk Boos!

Ik ben wel bij de pony's gebleven en hij heeft 't na die keer ook niet meer gevraagd, maar hij noemde me wel steeds 'stuk' Misselijk (Hij is wel getrouwd hoor Bloos ) Later bleek ook dat hij valse beloftes maakte, dingen achter ons rug om deed, vertrouwde ons niet echt enz. enz. Maar nu ben ik helemaal gek van vooral 1 v/d pony's en wil ik er eigenlijk niet mee stoppen... (ik verzorg ze nu 'n jaar). Nu zijn 'n paar andere meiden gaan vragen of ze mogen verzorgen en dat mag opeens Verward Het pony'tjuh waar ik nu anderhalf jaar mee bezig ben (niet rijden hoor Knipoog) is nu 2 jaar en 4 maanden en wordt opeens 'ingereden' door 'n 11-jarig kind dat er niks vanaf weet Boos! En ik hoorde van het meisje waarmee ik ze verzorgde dat hij zei dat ik niet meer mocht komen, omdat ik 'jaloers' zou zijn. Ik ben gewoon woedend Boos! dat hij andere 'verzorgers' heeft 'aangenomen', als je dat 'jaloers' noemt? Ze zitten nu lekker die shet te verkloten, waar ik nu 'n jaar mee bezig ben om 'm van alles te leren. Alles wat hij kent heb ik 'm geleerd...
Maar ik ga gewoon nog ernaartoe, ik kan er gewoon niet mee stoppen...

Het is gewoon stom van me geweest om ermee te beginnen, maar ja ik wilde ook zo graag vz pony's...

Nu heb ik echt de perfecte vz paarden: Ik heb 't gevoel dat er niks achter mijn rug om wordt gedaan, wordt vertrouwd en dat er beloftes gemaakt worden die wèl waargemaakt worden. En ik kan het met de eigenaresse tenminste wèl goed vinden in tegenstelling tot die andere gast. Ik ga hier ook nu met meer plezier naartoe (ook als is het +/- 3x zo ver en 's avonds) dan naar de andere pony's, doordat die gast altijd zo vervelend doet.
Wèl moet ik wat meebetalen, maar ik denk dat het daardoor ook allemaal wat serieuzer is en je niet van de een op de andere dag te horen krijgt dat je op kan hoepelen Verward Tenzij je natuurlijk rare dingen gaat uithalen Scheve mond

Ik zie dat je al 21 bent, dus om je ouders eerst met 'm te laten praten lijkt me niet echt 'n optie Tong uitsteken, ik weet niet of je 'n vriend hebt die meekan?


Ik hoor heel vaak dat meiden vz pony's hebben die bij 'n boer staan, die er niet naar omkijkt (ontwormen, hoefsmid enz., net als bij mij) en dat er dingen achter hun rug omgedaan worden. Ik zeg niet dat ze allemaal zo zijn, maar dan ga je toch wel nadenken... Het ligt er natuurlijk ook aan waar het paard staat, of hij nou in 'n afgelegen weiland staat of op 'n drukke pensionstal is toch 'n heel verschil.

sherif

Berichten: 2831
Geregistreerd: 31-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 16:39

Eh.......ik denk dat het verstandig is om de eerste paar x in ieder geval met een ander daar heen te gaan.
En ik weet dat niet iedere man een vies mannetje is....maar helaas heb ik zelf toen ik 15 jaar was ook het een en ander meegemaakt met een vieze oude man.
Ik reed toen op zijn paarden, ook bij een rijvereniging, vanaf het moment dat ik lid was geworden, begon de ellende ik ben 1.5 jaar lang gechanteerd...en de vreselijkste dingen meegemaakt. Nu kun je wel zeggen dan had je daar moeten gaan, maar ik was zo gek op paardrijden daar ik thuis ook altijd problemen had, dat ik dat niet wou opgeven. Een vriendin van mij heeft mij daar na een tijdje weg gehaald.
Vanaf toen heb ik besloten dat wanneer ik weer wou gaan paardrijden ik zelf wel een paard zou gaan kopen.
Ik heb 3 jaar lang geen paard meer gereden.......en heb eindelijk nu mijn eigen paardje.

Kijk in ieder geval uit, en nogmaals niet iedere vent is zo!!!

Gr Natas

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-02 16:54

Kais:

Ik ben niet op zoek hoor maar lees zo veel over dit onderwerp dat ik wel eens jullie mening wou weten.

Ik heb zelf nooit mee gemaakt dat een man zo was,maar mensen die ik ken wel en trouwens vrouwen die zo zijn.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 16:56

Linda250:
Jij verzorgde die pony dus niet in je eentje, op een boerderij waar het erf een beetje 'uit het zicht' was en niemand het zou zien als hij wat zou doen.
En anders was er toch nog je vriendin die kon 'getuigen' zeg maar.

Wat anders is het als het een erg 'eenzame' omgeving is, een boerderij waar niemand je hoort als je zou schreeuwen, en je de pony in je eentje verzorgt.
Ligt er ook een beetje aan hoe je jezelf kan verweren.

Er zijn meiden van 11 die gerust zo'n 'vieze man' een trap in z'n 'kruis' geven, of meiden van 11 jaar die wat kleiner zijn en weinig gewend zijn, meteen van streek als ze al een potloodventer zien zeg maar.
Het verschilt per meisje.

Veiligste is dus als je een pony mag verzorgen samen met je vriendin (gezellig ook).
Kan dat niet, vraag dan of je moeder eens mag komen kijken, of een vriendin mag komen kijken, dat soort dingen.
Als die man al meteen geen 'bezoek' wil, tja... hmm
Verschilt in elk geval van situatie dus ook.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 17:24

Ik verzorgde inderdaad niet alleen. Deze man had 11 pony's en dus 11 meisjes die kwamen verzorgen, maar ik was daar ook geregeld alleen. Wel pas nadat ik die man eenmaal had leren kennen, hoor.
Ik was 11 toen ik daar begon en 16 toen ik wegging...
De boerderij lag idd nogal afgelegen. Aan het erf lagen weilanden en de dichtstbijzijnde boerderij lag dus zo'n 50 meter verderop.

Natuurlijk kun je er niet vanuit gaan dat iedereen eerlijke bedoelingen heeft: man of vrouw. Ik wil alleen maar aangeven dat een man niet persé eng of gevaarlijk hoeft te zijn.

Roosje87

Berichten: 427
Geregistreerd: 06-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 18:37

Dat is precies wat ook bij mij is gebeurd kais. Die man had me "helemaal in zijn macht." Ik was er elke dag van 9 tot 8. En hoevaak reed ik nou... 1 a 2 keer in de week ongeveer. Want dan was het paard kreupel, dan was het te warm en dan weer te veel wind. Ik ben er ook lang gebleven omdat ik helemaal gek van die paarden was. Er kwam een heel raar eind aan deze paarden. Ik kwam er om mijn fiets op te halen want die had ik de vorige avond laten staan en toen hing er een tasje met mijn cab en andere spullen met een briefje: het is beter voor lyanne als we het hierbij laten Verward . Nou ik dus aanklopppen enzo en ik zag die man lopen maar alles, egt alles was op slot terwijl het normaal open is. Nou en toen ben ik maar weggegaan en niet meer terugekomen. Verdrietig

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 19:56

Het hoeft echt niet gepaard te gaan met schreeuwen en geweld enzo hoor... Door chantage en je eigen onzekerheid en schuldgevoel kan er een hoop gebeuren zonder dat je ooit je mond opentrekt naar buiten...

Zorg dat je niet te afhankelijk wordt en houdt gepaste afstand... In het begin zeker niet alleen heen gaan... En zorgen dat als je jong bent je ouders regelmatig hun gzicht laten zien...

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 20:27

loontje schreef:
Tuurlijk zijn er ook goede/lieve mannetjes bij hoor.

Maar er wordt zo vaak gedacht dat het viezerikken zijn,maar vrouwen kunnen ook genoeg kwaadschiks doen.Hoeven niet alleen maar mannen te zijn.En toch de meeste nemen eerder een verzorgpaard bij een vrouw als bij een man.Ik vind dat echt raar.


ik vind dat niet raar, zulke dingen hoor je nu eenmaal maar zelden van vrouwen en veel van mannen.