Weer of geen weer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-01 14:04

Wat een rotweer de laatste tijd. Steeds die harde wind en regen. Ik merk dat ik nu minder zin heb om te rijden. Ik kom nu steeds alleen aan voeren en knuffelen toe. Ik weet dat IJsco het niet erg vindt om lekker in de wei te blijven staan, anders zou ik wel gaan rijden hoor.
Het paard van mijn zus is lekker lastig: die heeft altijd zin om te werken en moet niet te lang 'stilstaan' (staat dag en nacht op de wei) anders wordt ze ontzettend druk. Maar in de regen en wind rijden wordt ze ook heel erg fel van. Dus mijn zus moet er vaker aan geloven dan ik.

Wat doen jullie: altijd rijden? Weer of geen weer? Ik moet zeggen dat ik me toch wel een beetje verheug op mijn volgende leasepony, die staat altijd buiten maar poetsen en alles kan ik binnen doen en er is een grote binnenbak met spiegel, buitenbak, longeerring... Superdeluxe in vergelijking met het afgelopen jaar.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 14:12

lang leve de waxjas en cowboyhoed!! wij hebben alleen maar een buitenbak en een bos, maar ik ga in weer en wind. alleen toen er veel sneeuw lag kon ik niet naar buiten omdat het toen een ijsbaan was en als het echt keihard regent ga ik ook niet, maar een gewoon buitje houdt Lois en mij niet binnen.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 14:13

Regen of wind maken me niet zoveel uit, maar een combinatie van die twee vind ik minder prettig! Paarden trouwens ook. Mijn paarden lopen zomer en winter overdag buiten, dus als ik 's avonds van mening ben dat ik even niet wind- en waterbestendig ben is dat niet erg. Beweging hebben ze in ieder geval gehad.

Kaminka reageert erg op harde wind en daar stap ik dan ook liever niet op als het flink waait. Die longeer ik dan liever uit lijfsbehoud!

Toon maakt het allemaal niet zoveel uit, gelukkig.

Ik vind wel dat het hobby is en dat het leuk moet blijven, dus als het echt hoost van de lucht blijf ik liever op stal en mijn paarden ook. Die werken dan ook niet graag heb ik gemerkt. Moet wel leuk blijven allemaal, hoewel we niet van suiker zijn, toch?

Groetjes Mieke

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-01 14:19

Nee van suiker ben ik zeker niet. Ben ook vaak genoeg met regenjas aan op IJsco geklommen. Maar dan moet je zo'n nat paard opzadelen die eigenlijk liever in de wei blijft... Dan is bij mij de behoefte ook niet zo groot meer. Maar ik ga wel elke dag heen hoor, ga ook wel eens stukjes met haar wandelen als ik geen zin heb om te rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 14:21

lang leve de binnenbaan...
lekker verwend!
Heb afgelopen dinsdag op les overigens heerlijk buiten gereden. Ze hebben daar tenminste een goede bodem liggen, bij ons zitten er zoveel kuilen in. Maar onze rijvereniging heeft een prachtige en heel grote hal ter beschikking, die puur van de RV is, dus geen manege erin of zo. Echt heerlijk!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 14:31

Nu schijnt de zon weer... Damn het is echt vaag ja. De ene minuut regent het en de andere minuut is het prachtig weer...
Maar ja, dat is nederland he Lachen

Groetjes kim

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-01 15:14

Kim ontwijkt lekker de vraag Schijnheilig Enneuh...KIM, ga jij ook met je paard bezig als het heel slecht weer is? Ik weet dat je nog niet rijdt met Pinky maar doe je net zoveel met hem als wanneer het mooi weer is?

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 15:57

Ja, helaas...wij hebben ook geen binnenbak in de tuin en moet het ook doen met een buitenbak. Maarre, als het slecht weer is rij ik niet hoor.Vind ik echt niet lekker en mijn paardje ook niet.Gaat die helemaalmet z'n koppie naar beneden of met zijn kont in de wind.Trouwens, hij krijgt toch wel beweging.Overdag in de winter staat die in de paddock en zomers dag en nacht buiten.Dan maakt het volgens mij ook niet zoveel uit.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 16:02

ik ben ook verwend met een binnenbak. Maar op dit moment rijd ik alleen in de buitenbak, prettiger met een jong paard door de ruime wendingen, en al het springmateriaal staat buiten. Maar als het hoost, lekker naar binnen!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 16:51

lang leve 'de lange wilm'

binnenbak(hmmmmmmmmmm)
twee buitenbakken
longeerbak
stapmolen
en als ik wil mag ik om 8 uur sochtend al de binnenbak in tot meestal een of 8/9 avonds................ikke ben verwehend.... Schijnheilig

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 17:22

Hoi hoi,

Ik rijd wel niet op Oscar, maar zal toch even een reactie geven. Ik kom elke dag bij Oscar, om water te geven en s'winters hooi e.d Ook als het slecht weer is. Maar als het heeft geregent doe ik verder niks met Oscar. Die laat ik gewoon verder in de wei staan, en ik borstel ook niet enzo. Heel soms ga ik weleens een stukje over de weg lopen als het slecht weer is, maar dat is dus ook heel soms.

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 17:30

Ik ga echt niet rijden als het waait of regent hoor! }>

Met regen wordt ik nat en met wind waaien al mn haren alle kanten op.. Boos!
[**] staat dus lekker in zn weitje Lachen
Nee hoor, als het te lang duurt gaat hij aan de longeerlijn. Tong uitsteken

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 18:13

Ik ben een "mooiweerruiter".
Tegen harde wind ed. ben ik erg goed bestand, maar als het gaat regenen? Neuh, dan zieje Isolda en mij niet rijden. Ga een beetje voor mijn plezier in de regen lopen zekers. Wat moet dat moet, maar ik rijd voor mijn plezier!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-01 18:26

Ah dus ik ben niet de enige die met slecht weer minder zin heeft om erop uit te trekken met de paarden Knipoog

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 19:36

Helaas zijn wij niet gezegend met een binnenbak Verdrietig Zelfs met een sneeuwbui rijden wij nog buiten (in de bak dan he Knipoog )

Met slecht weer rij ik liever niet, maar ik les heb ga ik toch...want ik kan niet elke dag rijden, dus dan wil ik dat liever niet missen enne wij zijn nou eenmaal niet van suiker he!

Bassie vind het ook minder leuk om met slecht weer te lopen, hij gaat dan helemaal met z'n koppie naar beneden lopen 'grinnik' Als er dan een beginner op zit hoor je ze telkens roepen " oh kijk eens mam, hij loopt aan de teugel!" (ondertussen heeft het kind waslijnteugels en laat hem lekker achter de andere aanhobbelen...) ach ja als ze maar plezier hebben he?

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 19:43

Met regen rijd ik niet. Ik moet eerst op de brommer en als het regent zie ik echt niets.

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 22:34

Ik rijd alleen niet als het erg hard waait. Dan lopen we alleen de bak maar door te stuiteren (we hebben dus geen binnenbak) en loopt hij meer verzuring op in z'n spieren dan dat hij er beter van wordt. Verder hou ik me aan mijn trainingsschema, die ik wel soms met behulp van teletekst samenstel *LOL* Woensdag 90% kans op regen, nou dan is dat dus zijn rustdag, dus moet hij dinsdag en donderdag aan het werk. Als ik te onregelmatig rij wordt hij alleen maar heel vervelend, en idd ik ben nog nooit gesmolten en heb er nu na tig jaar eindelijk aan gedacht een droge broek in mijn auto te leggen, dat ik die rijbroek uit kan doen, want dan krijg je het zo koud als die doorweekt is.

flopsy

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-02-01
Woonplaats: voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 22:40

rotweer?? de afgelopen dagen is het bij ons bijna onbewolkt en droog geweest!! vaaag...
ik rijd meestal neit als het regent, vin ik niet leuk en donya heeft er dan ook minder lol in. dan ga ikwel longeren ofzo, moet toch wat doen! als het heel zacht regent ga ik natuulrijk wel gewoon rijden, als is het alleen maar om donya te pesten Extreme duivel

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 23:03

Ik rijd heel maar dan ook heel vaak.
Als het ff mogelijk is rijd ik wel. Het maakt dan ok niet uit of het waait of regent. Zolang ik maar niet zeiknat word etc dan vind ik alles goed
Groetjs!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-01 09:17

He Steef, maar dat heb je vaak he, als je in de regen rijd... Dat je zeiknat wordt! *LOL* *LOL* *LOL* *LOL*

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-01 11:29

Nou Cody, ik zal ook eerlijk zijn:
Ik ben ook een mooi-weer-ruiter! Zoals bijv. afgelopen winter heb ik heel weinig gereden met dat @#$% weer. Afgelopen weekend hebben mijn buurvrouw en ik de trailer gepakt en zijn we in de binnenbak aan de andere kant van het dorp gaan rijden. Haha!
Als ik geen zin heb, moe ben of het is kl*** weer dan rij ik niet hoor. Het moet inderdaad een hobby blijven.

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-01 21:39

Als het erg slecht weer is blijf ik thuis, als het wisselend is doe ik een regenbroek aan en ga toch rijden. De laatste tijd staat het helaas op een lager pitje, omdat ik nog steeds zonder zadel rij. Ik heb me een paar keer flink doorgereden, en heb nu door dat ik steeds sneller last van mijn kont krijg. Ben benieuwd of ik straks ook witte drukplekken krijg Verward Morgen wil ik eigenlijk wel rijden, ik denk dat ik dan het oude zadel van mijn paard (is van de vorige eig) gebruik. Vind ze geen probleem, maar ik heb het eerder niet gedaan vanwege de drukplekken op Des....

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-01 21:55

Citaat:
Op 2001-06-09 09:17, schreef jantina:
He Steef, maar dat heb je vaak he, als je in de regen rijd... Dat je zeiknat wordt! *LOL* *LOL* *LOL* *LOL*


Lachen Lachen Lachen
hahaahhaha
klopt. ik bedoelde dus dat het niet stort.
een gewoon miezerregentje dus