2x scheren??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

2x scheren??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-02 17:30

Mijn paard zit ineens al behoorlijk dik in het haar, terwijl ze daar nooit last van had. Misschien omdat ze ziek is geweest en nog op de hoestpoeders staat???

Maar mijn vraag is nu: als ik nu al ga scheren, red ik het dan met 1x voor de hele winter of moet ik dan van de winter nog een keer gaan scheren? Dan wacht ik nl. liever nog een maandje.
Lastig, want ze heeft er juist nu met dat warme weer veel last van...

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 17:47

gewoon twee keer scheren als het nodig is!

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 18:56

je kna gewoon nu scheren hoor... en mocht het nodig zijn scheer je nog een 2e keer...

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 21:49

2 x scheren is een optie, maar je kunt als het niet te erg is nog een maandje wachten en het 1 x doen. Ik kijk het bij mijn paard nog even aan, hij zit nog niet vreselijk dik in zijn vacht en op het moment rijd ik ook niet zo fanatiek(ben net aan mijn studie begonnen) dus echt last heb ik er niet van...Maar met crossen en springen wat ik nog wel doe is het wel weer lastig...Ik kijk het dus nog even aan. Heb nu toch geen tijd om te scheren Haha!

Als je het niet zelf doet, maar laat doen kun je misschien beter proberen het maar 1 keer te doen, het kost best veel geld en als het nu nog niet vervelend is kun je nog wel even wachten. Doe het wel voor december.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-02 19:06

Ja, ik moet het dus laten doen... best een geregel en kost ook weer wat meer dan natuurlijk, maar ik waag mezelf daar nog maar niet aan!

Ik kijk 't nog maar een paar daagjes aan, misschien als de temp. wat lager wordt, dat ze dan wat minder heftig zweet.
En anders... toch maar gauw iemand zoeken die wil scheren!

Fitzroy

Berichten: 25107
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 23:32

El, dat kun je best zelf. Ik heb het verleden jaar ook zelf gedaan en Fitz zag er niet eens onooglijk uit Knipoog

Ik heb een jaar Fitz 2 x geschoren maar dat is me toen niet zo goed bevallen. Na de tweede keer ging hij meteen hoesten.
Ik zou het misschien toch nog maar proberen een maandje uit te stellen.
Zeker met die bevattelijke paarden van ons .....

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 08:55

Ik ben bang dat ik er niet meer aan ontkom, om met zo'n beer nog twee crossen te rijden wordt toch wel vervelend...hopelijk heb ik daarvoor nog even tijd Haha! (ga dinsdag naar Alice dus de maandag wat ik in mijn hoofd had valt af)

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 09:12

Nouvel ik doe dat ook zelf.....hooguit krijg je wat strepen, maar na 1 a 2 weken zie je daar niks van! De laatste keer is het bij Fab trouwens erg netjes gelukt, zonder strepen. Ik doe er wel een uur of anderhalf langer over dan een prof maar who cares!

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-02 17:30

Nou, ik vind 't echt eng om het zelf te gaan doen als ik eerlijk ben!! Suf he, maar ik ben als de dood dat ik 't verknal of in m'n paardje scheer ofzo...

Misschien Fitz maar lief aankijken en om hulp vragen???

Fitz heeft inderdaad wel een beetje gelijk, misschien toch beter een maandje wachten, ben eigenlijk ook wel heel bang dat ze weer gaat hoesten.
Moeilijk moeilijk!

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 18:25

Haha! Fie met zebra strepen Haha!

Je kan rustig 2x scheren hoor.
Een fjord bij ons is gister ook al geschoren en in FEb ofzo scheert ze hem waarschijnlijk nog een keer.

Kan FITZ fie niet scheren?