Stal - ergernissen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48090
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Stal - ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-02 19:32

Hebben jullie dat nou ook , al die kleine irritante dingetjes waar je je steeds meer aan gaat ergeren op stal ?

Zo heb ik hier ook van die dingetjes , dat je denkt van djeez .....

Het a-sociaal gedrag van je stalgenoten zeg maar Haha!

Bijvoorbeeld :

Hier is er een ouderwetse ronde mestput met een brede oprijdplank zodat je er een kruiwagen op kunt rijden en in de put leeg kunt gooien.
Dan gooit iedereen telkens z'n kruiwagen leeg helemaal vooraan...

Als iedereen dat nou netjes achteraan doet dan zijn er 0,0 problemen , kan iedereen makkelijk z'n kruiwagen legen totdat de put echt vol is.

Maar nee , elke keer weer ligt er al meteen na die plank een giga-hoop , dus kun je weer al die oliebol wegscheppen van je stalgenoten om je eigen kkruiwagen er bij te kunnen gooien Boos!

Dan schep je alles netjes weg zodat iedereen weer zo naar achteren kan met de kruiwagen , netjes geregeld dus Lachen

Kom je de volgende keer met je volle kruiwagen , is iedereen je net voor geweest met mesten en dan ligt al die oliebol WEER helemaal vooraan !! Boos!

Daar word je toch niet goed van ?!

Ik wordt daar op een gegeven moment ook a-sociaal van , ga echt niet elke keer andermans stront om staan scheppen , ben gekke Henkie niet !

En zo nog meer dingen.

Wordt er bv. iets van je geleend dat je de volgende dag helemaal vies weggesmeten ergens terugvind , of je spullen worden gebruikt en gesloopt (langzaam aan) , er neemt iemand een hondje mee die ze niet in de gaten houdt , beestje schijt en pist dus overal en bijt je spulletjes kapot Frusty

Loopt bovendien in de wei die JIJ huurt rond te banjeren (en te schijten enz. natuurlijk Boos! )
En is ook al betrapt op pissen tegen het hooi en stro dat klaarligt voor die dag voor de paarden Misselijk

Mensen die de wei ernaast huren gaan hun ponies idioot gestoord op lopen jagen (krijgen ze niet te pakken ofzo) en daardoor je hele pony helemaal over de zeik , want ze stormen op een gegeven moment ook haar wei in Boos!

Pony's van de wei ernaast komen door omheining heen dus vreten bij mijn pony in de wei mee (waar ik voor betaal en die ik zoveel mogelijk spaar voor de winter !! Boos! ) en de eigenaars doen er niks aan , dus ik kan elke keer die ettertjes uit de wei gaan jagen....

Andere pony-eigenaar laat schrikdraad open staan , lekker schrikdraadje vol in de wei gegooid zodat je pony in het draad hangt Frusty

Het hek niet goed , of helemaal niet dicht doen van de wei waarin je pony staat Extreme duivel

Gelukkig komen de meeste dingen nu niet meer voor , maar dat begrijp je toch niet dat mensen zo a-sociaal kunnen zijn ?!

Ben ik dan de enige die rekening houdt met een ander , en een ander geen last wil bezorgen, respect heeft voor andermans spulletjes en terrein ?

Af en toe denk ik dat echt....
Sorry hoor , maar wordt er weer zo moedeloos van Huilen

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 19:37

jij hebt fijn even je hart gelucht Haha! . Volgens mij heeft iedereen wel ergernissen. Ik in ieder geval wel. Als iedereen zich op stal een beetje sociaal zou gedragen vallen alle ergernissen wel mee maar dat is niet altijd het geval. Misschien dat het helpt om eens een soort overleg te hebben olv de staleigenaar om overal eens over te praten. Wie weet helpt het. Ondertussen kun je hier lekker uitmopperen Knipoog

pmarena

Berichten: 48090
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-02 19:39

Pfoooeeeiii , ja dat lucht wel een beetje op....
Vooral omdat ik altijd netjes m'n rommel opruim en niemand last bezorg , en dan krijg ik het driedubbel omgekeerd terug Tong uitsteken

Praten helpt nauwelijks , er zouden gewoon stalregels moeten komen die nageleefd moeten worden , maarja dat is niet aan mij natuurlijk Knipoog

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 19:39

Ik heb daar gelukkig allemaal geen last van. Nu zijn wij ook maar met zijn drietjes op stal.

Marije_jiplover

Berichten: 25316
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 19:40

Ach ja, overal is wel wat. Bij de friezen op stal mogen we amper genoeg stro gebruiken, want het is zo duur (ok, het zijn dan ook niet mijn eigen paarden en betaal ook niets, maar een paard moet toch een goed ligbed kunnen hebben?) en als de smid nodig is, dan wordt hij pas over 3 weken gebeld ofzo. Als je dan zelf belt, dan komtie gewoon niet
En tja, in Tinte heb je zovéél dingen waar je je aan zou kunnen ergeren, maar ik ben inmiddels heel selectief met dingen die ik eventueel uitleen en zorg dus dat anderen ook niet aan mijn spullen kunnen komen en verder probeer ik maar gewoon een gladde rug te hebben. Niet altijd leuk, maar bespaart je wel een hoop energie.

pmarena

Berichten: 48090
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-02 19:46

Ik laat het meeste ook wel langs me heen glijden , maar zo af en toe loopt het verontwaardigde emmertje bij me over , is ook niet te geloven ook hoor sommige dingen Lachen

Ik ben echt wel een makkelijke , maar als ik elke ochtend door het mijnenveld (waar het hondje schijt Haha!) m'n paardje in de wei moet zetten , dan word ik toch spontaan niet goed Tong uitsteken

En dan te weten dat het maar 10 meter lopen is , toch niet moeilijk om dat stukje schoon te houden zou je denken ? Tsssk.

Brrrrrrr. Haha!

Marije_jiplover

Berichten: 25316
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 19:49

Ik denk dat ik ook al precies weet welk hondje je last van hebt. Dat vind ik zowieso een takkebeest, heb ik al een keer bijna in Jip zijn staart gehad. Maar toen hefftie een niet zo zachtzinnige kennismaking met mijn zweepje gehad. Dat heeft overigens wel geholpen.

Ennuh, ik ben toevallig ook pas nog een keer uit mijn vel gesprongen, toen was ook mijn emmertje meer dan vol. Even later stond ik nog te trillen op mijn benen, van wat heb ik nou weer gedaan? Maar het luchtte wel op!

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 19:53

Ik heb er eigenlijk helemaal geen last van, weleens kleine ergenisjes (mensen die de poep van hun paard niet opruimen), maar nooit echt dingen waar ik me echt vreselijk druk om kan maken, dit terwijl we toch met zo'n 20 man staan, maar we hebben idd een reglement, een beheerder die erop toeziet dat de regels nageleefd worden en de meeste stalgenoten zijn wel heel sociaal.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 20:52

Ik heb toen ik hier op stal kwam een contract getekend. Hier stond in, over de spuitplaats: Max een half uur bezet houden, netjes achterlaten.
Ok, als het druk is (wat gelukkig niet zovaak gebeurt) kon (met nadruk op kon, want we hebben er nu 2! ik gerust een uur wachten eer ik na het rijden een keer jamaica's beentjes af kon spuiten. Ook staat jamaica op de spuitplaats vaak in de mest van een ander paard, wat ik dan maar weer netjes op ruim...
Ook rijden er jonge kinderen bij ons op hun eigen pony's met sporen. Op zich niet erg, maar bij 1 pony heb ik het idee dat ie absoluut zonder kan, dan heb ik zoiets van, waarom rij je dan met?????
Ook een ergernis, er is een kruiwagen kapot! Nu hebben we dus maar 1 grote, en de rest van die kleine kleredingetjes. Soms is het dus vechten om een kruiwagen, maar ach Haha!

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 21:06

Jezus,wat een gedoe daar bij jou zeg!!
Ik zou me idd ook doodergeren,en jullie hebben daar al niet zo super veel ruimte!
Bah zeg.

Om eerlijk te zijn heb ik mij nog nooit zo ge ergerd hierzo.
Wel erger ik me vaak aan 1 bepaald meisje dat hier rondloopt met d'r pony,maar die totaal niet luisterd naar d'r moeder en zo brutaal is als de pest,maar goed zulke mensen kan je overal tegenkomen.
Verder gelukkig nooit echt,iedereen ruimt z'n spullen netjes op en komt nooit aan ander mans spullen dus.. ik vind het wel best.

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 21:28

Kan me voorstellen dat je je ergert aan die dingen. Ik erger me eigenlijk nooit ergens aan.
Ik moet wel al mijn spullen opbergen, want als je iets laat liggen weet je niet zeker of het de volgende dag er nog ligt, maar dat heb je volgens mij op de meeste maneges.

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 21:42

Ja, ik erger me als ik mijn halstertouw weer eens kwijt ben, of dat ze sneaky voer uit mijn ton jatten, en dat gelul is ook irritant, maar daar ben ik zelf bij, dus kan er ook zelf wat aan doen.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 21:47

Waar ik me echt aan kapot erger is als iemand zonder het even te vragen of te melden zijn paard of nog erger 2 paarden gaat staan opjagen naast de bak.......met als gevolg dat ik ergens in het hindernismateriaal beland op een paard wat helemaal opgejuind is Boos! en tot overmaat van ramp krijg je dan te horen dat je je paard onder controle moet houden en dat dit de enige manier is om het je paard te leren Frusty Ik vindt het niet erg als iemand het van tevoren even vraagt of zegt, dan kan ik er rekening mee houden en mezelf er op voorbereiden (de kab ligt namelijk paralel aan de paddock met maar 30 cm ertussen!) maar zomaar vanuit het niets 2 paarden naast je door het dolle heen is niet echt leuk!

Oja vergeet ik toch bijna te zeggen dat ik me ook mateloos kan irriteren aan het "even" wat voer uit je tonnen lenen of je halster en halstertouw een paar dagen kwijt zijn, je zou zo iemand toch..................

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 22:03

Ja ik kan me ook geweldig ergeren. Maar ben nu zo ver dat ik langs me heen laat praten en zeuren ik ben het meer dan zat. Want ik heb niet elke dag de tijd om naar mijn pony te gaan maar zorg dan wel dat ze eruit komt en gevoerd wordt en een schone stal heeft en moet je daar dan over zeuren.
Ze krijgen me heus nog wel een keer echt boos hoor maar daar heb ik nou even geen behoefte aan. Tja wat verliefdheid al niet met je lkan doen he!!!

SuperQuinta

Berichten: 1484
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 22:04

het ergste bij ons is het geroddel!!! vreselijk, maar ja wat wil je met zo veel meiden bij elkaar, en het vreemde is we zijn allemaal goede vriendinnen van elkaar we rijden samen maar ook op stap enzo, maar altijd via via hoor je weer dat er de vreemdste verhalen over je rondgaan, en natuurlijk erger ik me eigen ook aan degene die zijn paard verwaarlozen die 1 keer in de twee maanden een keer 'langs' komen.

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 22:33

bij ons ook geroddel je kunt niks achterlaten in je kluisje zonder dat je je kluisje opslot doet. en gezeur met de stalbaas enz enz

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 22:38

En allemaal hebben we boter op ons hoofd en allemaal zijn we even leuk en gezellig op stal en doen we nooit iets verkeerd en lenen we nooit iets van een ander zonder het terug te leggen en ruimen we onze troep achter onze k...nt op }> Ja daaag Haha!

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 22:42

Ben ik even blij dat die van mij thuis staan Haha!

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Re: Stal - ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 22:50

pmarena schreef:
Hebben jullie dat nou ook , al die kleine irritante dingetjes waar je je steeds meer aan gaat ergeren op stal ?

Zo heb ik hier ook van die dingetjes , dat je denkt van djeez .....


Wat jij beschrijft vind ik geen 'kleine dingetjes' hoor, ze zijn behoorlijk diep gezonken als ze niet eens 'n beetje op hun pony kunnen letten of nog niet eens het hek fatsoenlijk dicht kunnen doen Frusty Dat gaat nog een keer goed mis Huilen

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 00:07

Tja... tot een half jaar geleden, hadden wij het eigenlijk best naar ons zin op stal. Er waren wel eens ergernisjes, maar die waren altijd wel bespreekbaar. Toen kwam er dus een (echt)paar met twee paarden (25 jr & 5 jaar), in het gedeelte waar ook de paarden van mijn vriendin en mij staan Scheve mond . Die 2 stonden samen in een grote box, wat absoluut niet ging. Die oude werd steeds volledig gek geslagen door die jonge en de ellende begon pas echt, toen die twee op een nacht uitgebroken waren en een van mijn paarden de volgende dag met een gebroken onderkaak in zijn box stond Boos! . Via getuigen! zijn we er achter gekomen dat dit veroorzaakt was door het jonge paard! De eigenaren wilden dit niet inzien Frusty en heben zó´n lül-verhaal tegen de verzekering opgehangen, dat die in de eerste instantie helemaal niet wilde betalen, in de tweede instantie de helft. Uiteindelijk zagen ze toch wel in dat het met die twee paarden in één box niet ging en hebben ze het jonge paard ergens anders heen gedaan. Wij hoopten natuurlijk dat ze na een paar weken dan ook wel met die oude daar heen zouden gaan, maar helaas... , ze vroegen aan onze boer of hij dan voor de jonge nog een box wilde bouwen. Toen onze boer dit wel wilde doen, besloten wij dat het tijd werd om een andere stal te gaan zoeken!!! We hebben nu een hele mooie stal gevonden, waar mijn vriendin en ik 6 boxen kunnen pachten, kompleet met grote paddocks, genoeg weide, een mooie buitenbak en -joepie Party!! - een round-pen!! Afgelopen zondag hebben wij onze boer verteld dat we per 1 nov. gaan. Toen hij ´s avonds de andere vertelde dat er binnenkort 2 boxen vrij werden (wij gaan er met 3 paarden uit, maar dat jonge paard komt dus weer terug Boos! ), werd er al meteen hoopvol gevraagd: "Gaan ze weg Lachen ??" Waarop de boer antwoorde: "Ja, maar niet degene van wie jullie dat nú denken". Volgen 2 pers. die er bij waren, was iedereen totaal teleurgesteld dat wij weggaan en niet die anderen! Een van de twee zei letterlijk tegen ons: "Ik wacht op hét moment dat ze met leedvermaak komen vertellen dat jullie weggaan! Ik zal ze dan zo míjn mening vertellen, dat ze er spijt van hebben als haren op hun hoofd, dat ze die vrije box in die andere stal niet hebben genomen Boos! Extreme duivel !!"
Die twee zijn zo gestoord als maar mogelijk is; in mei zouden ze gaan trouwen (hij is 63, zij 43); 5 dagen voor de bruiloft, kregen ze zó´n geweldige ruzie (over hoe ze de wei voor de paarden zouden gaan opdelen Verward Frusty ), dat ze de hele fam. hebben opgebeld om de bruiloft af te zeggen! 2 Dagen later besloten ze toch maar om te trouwen Lips are sealed .
Maar goed, we vinden het aan de ene kant erg jammer dat we gaan, aan de andere kant verheugen we ons ook al erg op onze "nieuwe" stal Lachen !
Bovendien zal denk ik, volgende week de hel so-wie-so losbarsten: dan krijgen ze post van mijn advocaat Extreme duivel , want met de helft van de DA-kosten, ben ik het natuurlijk niet mee eens Knipoog !!
Sorry als ik dit topic "gebruikt" heb om mijn frustraties van me af te schrijven Scheve mond !!

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 10:07

Nou ik vind het heel terecht dat je daar weg gaat en ook dat je een advocaat hebt genomen om het geld terug te eisen want dit kan dus niet.
Ik dahct dat het bij mij op stal al erg was

pmarena

Berichten: 48090
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Stal - ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-02 19:24

Schrijf het maar lekker van je af hoor Sterre , daarvoor heb ik dit topic tenslotten geopend Haha! Knipoog

Kais"]
[quote="pmarena schreef:
Hebben jullie dat nou ook , al die kleine irritante dingetjes waar je je steeds meer aan gaat ergeren op stal ?

Zo heb ik hier ook van die dingetjes , dat je denkt van djeez .....


Wat jij beschrijft vind ik geen 'kleine dingetjes' hoor, ze zijn behoorlijk diep gezonken als ze niet eens 'n beetje op hun pony kunnen letten of nog niet eens het hek fatsoenlijk dicht kunnen doen Frusty Dat gaat nog een keer goed mis Huilen
[/quote]

Dit gebeurt nu gelukkig niet meer , anders had ik Rena dus echt niet laten staan , veels te link !

Nu alleen nog maar de kleine a-sociale dingetjes , geen rekening met een ander houden enzo.

Maar op zich ben ik heel blij met deze stal , is maar kleinschalig , geen gezeur verder , lekker weiland en mooie , ruime , nieuwe stal , buiten 2 onder 1 kap samen met een lieve Fjord Lovers .

Nu is het vooral het last hebben van andermans rommel (hondestront) lenen van emmers die je terug moet gaan zoeken en schoon moet staan schrobben terwijl je er eigenlijk geen tijd voor hebt ( daarom koop je ook een stel voor jezelf.....) , dat soort dingen.

Er zouden gewoon simpele stalregels moeten komen , waar een beetje sociaal mens zich uit zichzelf al aan zou moeten houden Lachen .

Maarja , dat komt ooit nog wel.
En misschien ga ik Rena over een tijdje verhuizen als ik een huisje krijg vlakbij m'n werk , dusssss...... *LOL*

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Re: Stal - ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 20:16

pmarena schreef:
Schrijf het maar lekker van je af hoor Sterre , daarvoor heb ik dit topic tenslotten geopend Haha! Knipoog


Dank je Knipoog !

Citaat:
...Nu is het vooral het last hebben van andermans rommel (hondestront) lenen van emmers die je terug moet gaan zoeken en schoon moet staan schrobben terwijl je er eigenlijk geen tijd voor hebt ( daarom koop je ook een stel voor jezelf.....) , dat soort dingen.


Wij hebben op alle dingen die zo "los" rond staan, met zo´n Edding stift overal de namen van de paarden op geschreven (op alles staat nu B & S & H). We hebben gemerkt dat hierdoor de drempel om "even" iets te lenen, toch wel een stuk hoger geworden is Haha! ! Immers, als iemand het "geleend" heeft en niet heeft terug gezet, vind je het meestal weer voor de box van die persoon terug!

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 20:31

Gelukkig is het bij ons veel minder. Dat komt waarschijnlijk omdat iedereen nogal snel gewoon zegt waar het op staat. Er worden ook briefjes opgehangen met dingen zoals "mest opruimen uit de bak als je paard heeft gemest" etc. Dat helpt wel. Nou moet ik eerlijk zeggen dat wij weinig "rotte appels"op stal hebben. En dan staan we er met 13 paarden.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 20:48

Bij ons, ik ben er nog maar 3 dagen, krijgen wij de kans niet voor dat soort rommelige ongein want de eigenaresse weet héél goed hoe ze het in haar omgevind hebben wil: schoon en geen gezeik onderling! Elkaar helpen is haar motto.
Wat ik zo gezien heb lukt dat aardig.