Kijk a.u.b, ben ik echt te groot?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 18:56

Ik vind wel dat je te groot bent.
Er staan hier twee foto's waarbij het nauwelijks te zien is.
Je hebt je beugels daarbij ook vrij kort.

Ik heb op je profiel helemaal onderaan een foto gezien waarbij je zonder zadel op haar zit:
daarbij komen je voeten en zelfs je enkels een groot deel onder haar buik uit.
Dan ben je te groot.

Verder is ze niet erg breed gebouwd.
Je zegt zelf dat je niet meer groeit, dat is onzin.
Met groeien kun je af en toe stil staan, dat is waar.
Maar je bent pas dertien, en groeit dus nog jaren.

Als ik jou was zou ik niet voor Lisa gaan.
Je zult zelf behalve groter ook nog zwaarder worden (niet dikker hoor, maar wel wat zwaarder).
En ik denk dat Lisa dat, qua bouw, niet aan kan. Je kunt nog wel eens een leuk buitenritje in stap/draf en een stukje galop maken, dat wel.

Maar dressuren gaat niet omdat je daarbij je hakken moet optrekken om nog haar buik te kunnen raken.
Ook zullen je voeten/enkels in de weg zitten en soms per ongeluk een voorbeen van je pony in de bocht raken. Je kunt in elk geval dan de hulpen niet meer goed geven en hindert haar in haar evenwicht.

Springen gaat dan ook niet, omdat je eigen voeten de balk eraf zullen wippen als Lisa boven de sprong is. En haar evenwicht, maar dat zei ik al.

Kortom, als de manege waar ze staat vond dat jij eraf moest, dan hebben ze gelijk.
En als je haar 'geleased' hebt, zullen ze je er heus niet zomaar even snel afhalen, want je betaalt toch? Dat doen ze alleen als het beter is voor de pony en voor jou.
Veel succes met het vinden van een andere pony, mocht je daarvoor gaan.



Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 19:36

Sorry Parouscha, maar ze is 1.72 en Lisa is vrij iel gebouwd en maar 1.45... dan vind ik haar inderdaad te groot, ook al lijkt ze hier op deze foto's nog minder lang.
Ik blijf dus bij mijn mening.

Renee ik kan me voorstellen dat je haar vreselijk mist, maar als je nog een paar jaar door wilt rijden op een eigen pony, zou ik minimaal een grote E-pony kopen, of zelfs een klein paard.

Veel sterkte!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 12:46

Dimple"]
[quote="Donja schreef:
Het is een fjordje van 1,34m !!


Daar zeg je het zelf al!!! Het is een Fjordje!!! Fjorden kunnen veel meer gewicht dragen dan de meest KWPN-ers. Ik weet niet of je het tabelletje in het BIT hebt zien staan??

Een KWPN-er van 1.70 mtr kan MINDER gewicht dragen dan een Fjord! Mocht je interesse hebben zal ik dat tabelletje eens opzoeken, want de richtlijnen zijn wel heel erg duidelijk!

En nogmaals, wij geven onze reactie omdat we of uit ervaring spreken of het van dichtbij hebben gezien. We reageren niet om je af te kraken, we hebben het beste met je voor!!! Knipoog
[/quote]

Ik ga helemaal met Dimple mee:
ik vind dus dat het niet kan.
Dit is geen fjord, haflinger of bijv. ijslander die een volwassene vaak nog kunnen dragen.
Dit is een ranke pony, dun, en als de huidige eigenaar/manegehouder zelf al zegt dat ze met het leasen moet stoppen dan zal dat wel om een reden zijn toch?
Hij zal ook liever zijn pony verhuren, maar als ze echt te groot wordt...

Jenna:
Een paard is altijd nog wat anders dan een pony.
En jij en je paard verschillen in verhouding stukken minder dan zij en haar pony.

Het beste kan ze haar instructeur vragen wat hij vindt.
En die vond al dat ze moest stoppen met die pony leasen omdat ze te groot werd, dusseh...tja.

Nu de pony eventueel verkocht kan worden voor een goede bieder wil ze haar kopen.
Daar gaat ze zeker teveel voor betalen, want de verkoper weet gewoon dat ze stapelgek is op die pony... Verdrietig
Maar goed, ze wil toch alleen maar horen dat ze op die pony past.
Dus bij deze... Lips are sealed Tuurlijk, kan prima.
Zo goed? Haha!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 19:47

Renee_vd schreef:
nog even iets wat niet duidelijk is:
Ik.. heb mijn beugels helemaal NIET kort zitten hoor
nee nee nee...echt niet, misschien lijkt het door de shaduwen en de foto's blablabla maar ik had ze echt niet kort

Afbeelding


Op deze foto is het ook niet erg goed zichtbaar.
Maar op de foto's in je profiel wel.

Daar kun je zien dat je voeten misschien niet ver onder haar buik steken, maar je zit zelf met je billen vrij achterin het zadel, en je bovenbenen steken schuin naar voren in plaats van schuin naar onderen, zoals het eigenlijk hoort.

Dit is een teken van te korte beugels.
Het maakt het hulpen geven moeilijk en het beïnvloedt je zithulpen ook.
De pony is misschien M-dressuur, maar je rijdt er zelf geen wedstrijden mee had ik begrepen Verward
Wat voor niveau rijdt je ongeveer in de les?
Voorlopig kun je nog wel een jaar in de les rijden op Lisa, rustig aan, maar eigenlijk ben je al te groot.
Als je zelf ooit een wedstrijdje wil rijden (dressuur) krijg je sowieso slechte punten voor je houding dan denk ik. Ook al doe je het maar voor de lol, de jury moet toch eerlijk blijven.

Mocht je Lisa toch kopen, doe het dan om met haar te gaan mennen (mag je een menwagen aanschaffen en menlessen nemen van je ouders?).
Vraag anders hierover info aan Sanderijn, zij heeft een welsh-a (vrij grote) en ment hiermee. Dit is best leuk!
Dan zul je echter wel het rijden moeten missen.

Ik weet niet wat je wilt, maar als ik jou was en ik mocht een pony kopen, dan zou ik nog even een keer extra slikken en me omdraaien, en toch een andere zoeken.
Wie weet mag je vriendin die kleiner is dan jou wel Lisa leasen, en dan kunnen jullie later samen met z'n tweeën leuke dingen doen met de pony's.
Goed idee toch?

En uh... even eerlijk nadenken:
als je zelf zo heel zeker wist dat je niet te groot bent voor de pony...
waarom plaatste je dan dit topic?
Sterkte. Scheve mond

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 21:06

Verder is dit onderwerp geloof ik al maanden aan de orde.
Zie ook topic: [VMR] Wie weet hoe ik over mijn verdriet heen kom?

Je moest van de pony af omdat ze je daar te groot vonden. Klaar.
Nu wil je haar gaan kopen ineens, maar ik geloof dat je beter je ouders kunt vragen of dat wel mag. Ben benieuwd wat zij ervan vinden?

Als je zeker weet dat je van je ouders uberhaubt een pony mag kopen (dat is ook nog maar de vraag) dan kun je altijd nog nadenken over welke pony het beste bij je past.

Gaaaap Ik ga tot zolang maar eerst eens een ander topic lezen. Gaaaap


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Delaja, maessie, xSCWx en 179 bezoekers