Wat is de beste deken voor mijn paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Wat is de beste deken voor mijn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-02 12:43

Hoi
Ik heb een probleem ik heb altijd canvas dekens gebruikt, maar mijn paarden krijgen daar schuurplekken van op de borst. Ze zijn wel stevig en ik kan ze gebruiken voor op stal en in de wei.
Nu zoek ik dus een deken die sterk genoeg is voor op stal en in de wei te gebruiken. Liefst waterdicht. En met voldoende vulling. Mijn paard heeft nu al een te dikke vacht (dat wordt weer scheren)
Wat voor deken kan ik nu het beste pakken. Moet voldoende bewegings vrijheid hebben voor het paard zodat ze door de wei kunnen rennen, rollen etc.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 12:52

Schuurplekken komen door een te grote of een te kleine deken.De deken schuurt dus langs de haren.
Als je dat wilt voorkomen kun je een paarden BH kopen of maken (ff zoeken op bokt dan lees je er genoeg over).

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 14:57

De pagony tiger schijnt een zer goede deken te zijn en ook niet al te duur. Water en wind dicht is deze deken.
Hij staat geloof ik wel op de site van divoza.

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 20:02

Kijk eens op divoza daar zijn de dekens ook nog in de aanbieding

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 20:09

ik had de HH deken, water en winddicht en nog sterk ook nog! met loopsplitten en staartflap.
kost nog geen 100 euro, maar gaat lang mee!

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 09:35

Nou, wat dacht je van een Rambo?
Ideaal voor wat je wilt, en je paard komt er lekker warm en zonder schuurplekken onderweg. Al die andere dekens zijn gewoon niet hetzelfde, Rambo rules.
Het is maar net wat kwaliteit je waard is. Maar heb je de centen, koop een rambo.