Biotine over de datum???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Biotine over de datum???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-02 15:09

Mijn paard heeft geen sterke hoeven (slijten (te) snel en scheuren), en men zegt dat biotine daar goed voor is.

Aangezien ik gister in de stad was, ben ik er gister maar achter aan gegaan.
Ben bij een paardenwinkel binnen geweest waar ze het niet meer hadden en daarna bij de dierenwinkel (ABTB oid???).
Daar gevraagd, maar daar hadden ze ook niks meer in de winkel staan, maar ze hadden nog 1 pot in het magazijn, maar die was over de datum.
Ikke zo, doe je mij die toch voor 8 euro.
Even later, ach je moet het toch weg doen, doe het gratis aan mij weg.
Dat wouden ze niet en ze zeiden, 8 euro zei je?
Ikke, ueehm, 5 euro?
Nouja, van 8 euro naar gratis en naar 5 euro, logische volgorde is hier niet te vinden dus.
Nou, ik heb het dus voor 5 euro mee gekregen terwijl het normaal 22 euro 65 kost.

Koopje dus, maar wel over de datum.
Het is nu september 2002 en de datum op de pot was 23 mei 2002.
Paar maanden over de datum dus.
Mij lijkt het wel kunnen, aangezien poeder niet zo snel kapot gaat.
Het zat in een afsluitbare pot en de poeder zelf zat nog eens in een plastic zak die afgesloten was.

Zit nog wel een beetje te twijfelen, maar denk dat ik het vanavond voor het eerst voer.
Volgens mij ziet het er nog goed uit, maar ik heb het nog niet eerder gebruikt, dus ik weet niet precies hoe het er uit moet zijn.
Ik vind het geen lekkere geur, maar volgens mij hoort dat ook zo.

Jullie meningen graag...

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 17:06

Ik vond Biotine juist wel lekker ruiken Haha! Maar goed, ik heb ook dagelijks boven mijn blik MaxH gesnoven omdat ik dat zo lekker vond ruiken..

Maar, of je het nog kan voeren? Het lijkt mij ook dat poeder niet snel over de datum kan gaan, maar zelf zou ik het niet doen. Ze geven het toch niet voor niets een uiterste houdbaarheid datum Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 21:10

Gewoon geven hoor, dat pak kan niet lezen.

Ze moeten er, omdat dat wettelijk geregeld is een houdbaarheidsdatum opzetten. Als het poeder droog is, is de kans dat het bedorven is bijna nihil. Bacterien moeten namelijk vocht hebben om te groeien. En in droog poeder zit geen vocht.

Wees blij met je mazzeltje, alleen niet slim dat je er nog wat voor had geboden. Natuurlijk willen ze er nog geld voor als ze dat kunnen krijgen, anders waren die 22 Euro voor hun eigen rekening geweest.

Ik hoop dat het helpt....
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 29-09-02 10:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 22:58

Nico krijgt ook Biotine, weeeet je hoe "lekker" dat ruikt!! Haha! Niet teveel snuiven natuurlijk Tong uitsteken Apart geurtje is het wel, maar ik vind het niet vies ruiken!

Denk dat je het nog wel gewoon kan geven, "houdbaarheids"-datum verteld tot wanneer de verkoper een product mag verkopen, maar het betekend niet dat het gelijk daarna niet goed meer is.
En de pot is verder nog niet open geweest dus dat scheelt ook al een heel stuk!

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-02 23:09

Dat idee had ik dus ook Cassidy en ze hadden niks anders meer, behalve dit.
Tja, dat afdingen ben ik niet gewend en het kwam ineens bij me op.
Dat bedoelde ik dus ook met die logische volgorde, er klopt niks van.
Maargoed, 5 euro is altijd nog beter, mits je het spul nog kan gebruiken.
En volgens mij kon dat ook nog wel, wou alleen nog even een paar meningen horen.

Bedankt allebei, nog meer mensen?

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-02 23:14

Uh, alledrie bedoel ik.
Was met een boel dingen bezig en had het bericht nog niet geplaatst.

Ik vindt het dus absoluut niet lekker ruiken, maar het lijkt mij niet dat het vies ruikt door dat het kapot is ofzo, maar dat het hoort.
Idd apart geurtje, vindt knoflook nog beter te ruiken.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 09:58

Ik vind Biotine dus ook niet prettig ruiken, maar dit klinkt inderdaad alsof het de gewone geur is. De zak was dicht zei je, en het poeder droog?
Dan kun je het echt gewoon geven.

Bedenk wel dat je het zeker een half jaar moet geven als je wilt zien of de Biotine wel of niet bij het hoevenprobleem helpt...

haflingertje

Berichten: 5355
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Nuth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 11:09

ik geef mijn paardje ooik biotine en ik zag het resultaat al binnen enkele weken en de hoefsmid ook ......

je kan de biotine inderdaad gewoon geven.... overal moet een houdbaarheids datum opstaan......maar het kan echt geen kwaad......

veel succes met je paardje xxjes anke

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-02 15:49

De zak met het poeder was dicht en die zat in een afsluitbare pot.
Het poeder was droog.

Van dat halfjaar was mij bekend en als ik het elke dag voer, is die pot volgens mij ruim binnen het half jaar op, en moet er dus weer een nieuwe komen.

Ik was van plan om deze week ofzo foto's te maken, dan kan ik het over een tijdje vergelijken, moet ik alleen nog een fototoestel met leeg (iig geen vol) rolletje hebben/vinden.