al dat geschuur!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

al dat geschuur!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-02 19:52

Scheve mond
Tos had/heeft een plek op zijn staart, was ineens half kaal, heel kort... maar hij stond dag en nach op de wei, dus schuren kon hij eigenlijk nergens.
Bleek een bepaald soort schimmel te zijn, en van de Da moest ik heb wassen met imaverol.
4x gedaan, en mij leek het niet beter, maar de Da was op stal, dus de stalhouder belde mij, of ik niet ff kwam, km ik het de Da zelf vragen (stalhouder is echt een goeie gast Lachen , ik hing al aan de foon, te wachten tot na het spreekuur om te bellen.)
Hij de staart bekeken, zijn conclusie was een goed genezende staart, en naar zijn idee zou het gewoon zo over gaan. en verder vond ie Tos er goed uitzijn Lachen
Ik had Tos nog dag&nacht buiten, aar aangezien ik hem in zijn dunne jasje wil laten, vroeg ik Tos nu weer naar binnen kon.
De Da dacht dat ie niet zou gaan schuren aangezien hij het idee had dat hij er geen jeuk aan had...
Ik gisteren de stal maar extra behandeld,...
Vandaag op stal gezet, en hij was gewoon rustig... helemaal geen schuurneiging...

Maar net belde de stalhouder, dat hij op stal bezig was, en Tos leek wel door de muur heen te beuken... Huilen
Hij zet hem nu dus maar weer op de wei, want hij schuurt zich gewoon helemaal kaal... Huilen

Iemand nog tips, wat te doen tegen schuren? Verward

Ik kan Tos heel de winter buiten laten staan, maar dan krijg ik een teddybeer... en ik wil van de winter af en toe starten op wedstrijd...
Ik kan hem heel de winter onder dikke dekens zetten, maar dan nog is het resultaat niet zo als snachts op stal...

iemand tips, ideen?

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 20:01

ik had op de stal waar loulou eerst stond een stroomdraadje langs de muur gemaakt. hij stond daar altijd maar een paar uurtjes binnen en dan schuurde ze der hele staart kapot.
klink zielig maar het hielp wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 20:04

Kun je geen kweek laten maken door de DA, zodat er precies vastgesteld kan worden wat dat nu precies is met die schimmel? Dan kun je de jeuk ook gerichter behandelen.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-02 20:06

hij noemde de naam ervoor, en wist dus te vertellen welke schimmel het was.
Ik heb alles behandeld (sommige dingen extra) en hij zei dat het nu goed aan het genezen was...
Morgen eens kijken of het wil lukken met een ijzerdraadje... Extreme duivel

PridesRanchJarig

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 11:15

Tegen het schuren heb je nu een soort borstels. Die maak je aan de muur en daar kan een paard heerlijk langs schuren (en dat doet ie dan ook). Kijk even op http://www.depaardendrogist.nl want daar staat ie op.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-02 16:26

maar heel zijn stal ermee gehangen?
Neeuh.../ denk dat ie vorlopig maar lekker buiten blijft...
:'( zijn staart!

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 17:18

Weet precies wat je bedoelt Eva, alleen schuurt Ivanka ook haar manen helemaal kort (te kort eigenlijk). Ben gisteren ook even bij de DA met haar geweest (de buurman *LOL* ) en hij heeft nu een of ander spulletje besteld waar het minder door zou moeten worden... ik hoop het maar, want binnekort moet Ivanka ook weer terug op stal...

wietske
Berichten: 60
Geregistreerd: 10-11-01
Woonplaats: noordbergum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 22:10

Wietske stond ook altijd in de box te schuren,we konden nooit een oorzaak vinden, ik heb haar vorig jaar een paar keer met sebecil behandelt.
Nu heb ik haar echter 3 keer gewassen met Kerato schampoo, en ze schuurt niet meer Pling

PridesRanchJarig

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 17:30

Nee, het zijn 2 borstels, zo groot als een gewone poetsborstel (heb het vermoeden dat elke creatieveling dat ook zelf kan maken) en die hang je op konthoogte in de stal. Tegen een borstel die met zijn haren ook de huid bereikt kan een koude muur niet op. En het maakt de haren niet kapot.