Regendeken; hoe te gebruiken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carina

Berichten: 2787
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Regendeken; hoe te gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-02 20:30

Voor Carina heb ik een regendeken besteld bij de Divoza, als het goed is krijg ik hem volgende week.
Ik was van plan om hem 's nachts te gebruiken, en dan alleen als er regen voorspeld was. En 's nachts wanneer het kouder gaat worden. Voorlopig is dit dus waarschijnlijk dus alleen als het regent.
Is dit niet schadelijk voor de weestand van je beest? Omdat je hem de ene nacht dus wel met deken hebt staan en de andere niet? En hoe gebruiken jullie je regendeken..?

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 20:56

Ik gebruik hem in de winter altijd eigenlijk. Als het koud is, ligt hij altijd op.
Let er wel op (dat is bij mijn deken) als hij nat is geregend en hij is nog nattig als je hem eraf wilt halen. Laat hem dan er op liggen tot hij opgedroogd is. Anders trekt het vocht naar de binnenkant. Als je hem erop laat liggen, geen probleem.

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 21:42

ik heb Kalista dag en nacht onder de regendeken nu, teveel wisselen met wel of niet een deken is alleen maar slecht voor de weerstand. Begin je eenmaal een nacht met de deken, hou het dan iedere nacht vol en er is niks aan de hand.

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 23:04

Ik denk ook dat het niet goed is om teveel te wisselen met wel of niet een regendeken op. Gewoon vanaf een bepaalde periode erop en er dan ook niet een dagje af en dan weer erop. Let er wel op dat je een goede regendeken hebt. Anders sta je 's avonds met een vochtige deken die er niet meer op kan. Ik heb uit voorzorg twee regendekens. Vorig jaar is het een keer gebeurt dat mijn regendeken vochtig was en ik een deken van iemand anders moest lenen. Ik vind het ook handiger, met de een mag hij wel het land op (rollen, vies!) en de ander is alleen voor als hij op stal/straatje staat.

carina

Berichten: 2787
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-02 17:11

Als er echt dagen regen voorspeld zijn dan gaat ze op stal, de deken is puur om haar wat korter in de vacht te houden. En omdat je nou eenmaal kans hetbt op regen is het een regendeken...