knikken met haar hoofd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

knikken met haar hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-02 10:39

mijn merrie heeft op stal een rare tik.
ze staat in een ruime stal (3,5 x3,5) met weefrek zodat ze de stal in kan kijken.
zodra er mensen langs haar stal lopen begingt ze ja te knikken *LOL*
gewoon om dat aandacht wil.
Dit vind ik mateloos irritant en als ik haar het zie doen krijgt ze ook een tik op haar neus.
ik vraag mensen haar geen eten direct te geven, maar liever in haar voerbak te doen.
als alles rustig is op stal staat ze zelf ook rustig en ze doet het alleen in het weefrek.
Misschien een optie om dat weefrek dicht te maken, maar dit vind ik erg sneu.
iemand misschien ideeen?
het lijkt trouwens wel veel op deze smiley *LOL*

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 10:51

Ach, als jij er tijdens het rijden geen last van hebt, kan het weinig kwaad, lijkt mij. Beest vind het kennelijk leuk om aandacht te trekken, dat hoeft neit eens om voedsel te gaan, kan best dat ze ook gewoon aandacht en een aai wil.
Het is wel het begin van nog meer stalellende, zoals met de hoef lawaai maken tegen de boxdeur, of dreigen als de gewenste aandacht uitblijft. Ik denk dat je paard zich toch verveelt op stal, en dus in het gangpad afleiding zoekt. HEt weefraam dicht is een oplossing die de sypmtomen weghaalt, maar niet de oorzaak. Geef het dier wat te doen overdag als jij er niet bent. Naar buiten is de oplossing, maar als dat niet kan, probeer dan eens een speeltje, of zo'n snoepbal, of hooi uit een net...alles waar ze wat langer mee bezig kan zijn.
Succes, hoop dat het hierbij blijft.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-02 10:54

dank je dees, het is inderdaad niet alleen het voedsel
ze wi nog weleens een tikje tegen de staldeur geven of een stukje omhoog gaan als ze mij aanziet komen, omdat ze weet dat ze naar buiten mag.
Ze heeft een liksteen inhaar stal en een speelbal, ik ben inderdaad aan het kijken voor een voerbal erbij.
en heb met meiden afgesproken dat hun mijn paard buiten zetten als ze er zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 11:00

Mijn paard doet dat ook, maar dat is gewoon omdat hij blij is om mij te zien, of opgewonden is om eruit te gaan. Dat vind ik het een beetje raar als je haar een tik op der neus gaat geven. Dan geef je haar het teken dat dit fout is Verward
Heel soms doet hij het met het buitenrijden, nogmaals omdat hij gewoon opgewonden en blij is, ik zou niet gestraft willen worden als ik blij zou zijn :S
Hij doet het nooit, alleen als ik eraan kom, of alle paarden van stal buiten zijn en hij niet, maar dan word hij ook gelijk buiten gezet !!
Is niks erg, toch ??? !!!
En idd zo'n voerton met biks erin houdt ze bezig omdat er voer in zit en ze er moeite voor moet doen Haha!
Ik heb er ook eentje maar gooi hem er niet elke dag in, hij vind het geweldig misschien moet je dat eens proberen !!!
Succes !!!

Gr. Shanna

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-02 11:35

ik wijs haar erop dat dit niet mag..en ze luistert op dat moment
ik vind het een beetje een ondeugd.
maar ik ga zeker zo'n biks bal proberen