Cheyenne is al zo wollig nu...??!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Cheyenne is al zo wollig nu...??!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-02 15:45

Hoi!

In vergelijking met de andere paardjes op stal is Cheyenne al heel erg wollig. Ze staat zonder deken en veel buiten en dat wil ik de winter ook eigenlijk zo laten aangezien ik haar nog niet kan rijden (te jong). De andere paardjes staan ook nog zonder deken, maar de vacht van Cheyenne is al veel dikker en wolliger dan die van hun. Kan dit te maken hebben met het ras (arabier)? Is het goed of slecht dat ze al zo'n wintervacht aan het aanmaken is?

Franca

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 15:48

Sommigen zijn gewoon hariger dan anderen...
Ik wens mezelf rond deze tijd altijd een paard dat het hele jaar door een dun velletje houdt, en die zijn er heus...maar helaas niet bij mij op stal. Dus, het gezeul met de dekens is alweer begonnen...

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 17:17

Ivanka is ook al aan het veranderen in een knuffelbeertje Lovers Maar mij maakt het niet uit, het was ook te verwachten, ze staat nu namelijk nog 24/7 buiten. In de winter krijgt ze misschien wel een deken op, als het gaat vriezen denk ik. Net als wat Dees zegt; sommigen zijn gewoon hariger dan anderen... De een komt sneller in zn wintervacht, de ander houdt een dun velletje.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 17:18

Yorghos wordt ook altijd veel wolliger dan mijn andere tinker. Is per dier verschillend.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 18:00

Pinky is ook zo'n harig type Tong uitsteken Achja, dat mag ook wel als welsh zijnde... Maar ik ga er lekker tegenin Tong uitsteken

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-02 00:27

Ik vind het wel lief staan!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 11:58

Een arabiertje heeft het eerder wat "koud" dan een kwpn of een fjord ras( maar dat hoeft niet altijd zo te zijn). Maar het is helemaal niet zo gek dat die van jou nu al winterhaar heeft, want het heeft allemaal met die temperatuursverschillen van nu te maken. Dan is het weer heel koud 's nachts en dan is het weer heel zonnig overdag en anders om ook... De paarden weten ook niet wat ze ermee aan moeten.. vandaar dat die van jou (die daar gevoelig voor is) op reageert door extra haar aan te maken. Niks om je zorgen over te maken dus.. * Krijg je zo'n teddybear effect!) Lovers kjoet!